داستان بیماری های بودار

۱۵
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیماری‌ها هم بو دارند؟ بله!تعجب نکنید! بسیاری از بیماری‌ها بوی خوراکی‌های مختلف می‎دهند؛ اگر حس بویایی قوی داشته باشید اولین قدم درمانی را برای خودتان برداشته‌اید.
بیماری بودار

بیماری‌های بودار را می‌شناسید؟ بسیاری از بیماری‌ها اثر تنفسی و بوی مخصوص به خود دارند که همین امر به تشخیص و شناسایی زودتر بیماری کمک می‌کند.

به گزارش مجله پیام دلتا، بیماری‌ها عملکرد بدن را تغییر می‌دهند و باعث افزایش فرآیند‌های جدید و متفاوت بیوشیمیایی در بدن می‌شوند، این فرآیند می‌تواند مولکول‌های کوچکی را ایجاد کند، این مولکول‌ها نیز قادر هستند تا از طریق جریان خون به ریه منتقل و در تنفس، ادرار و عرق منتشر شوند.

بیماری بودار

داستان بودار بیماری پارکینسون

«جوی میلن» از جمله افرادی است که حس بویایی بسیار قوی دارد؛ از همین رو بینی حساس او بوی نامطبوعی را که از همسرش بلند می‌شد، احساس می‌کرد. اوایل او فکر می‌کرد که شاید همسرش به اندازه کافی حمام نمی‌کند اما بعد از ۱۲ سال همسرش به بیماری پارکینسون مبتلا شد؛ از همین روی، او با دانشمندان دانشگاه منچستر همکاری کرد تا بو‌هایی را که با حالت‌های خاصی مرتبط هستند، تشخیص دهد که همین امر می‌تواند به تشخیص زودهنگام بیماری منجر شود.

پارکینسون

بوی این بیماری بویی شبیه به «مشک» است. این بو ممکن است به دلیل ایجاد باکتری‌ها و مخمر‌های موجود در «سبوم»، بویی تند باشد. سبوم ماده چربی است که توسط پوست ترشح می‌شود و در بیماران مبتلا به پارکینسون این ترشحات بیش از حد هستند.

گفتنی است؛ مشک معمولاً از نافه جنس نر آهوی ختن گرفته می‌شود. کیسه‌ای در زیر شکم این آهو قرار دارد که در آن ماده‌ای لزج و شکلاتی رنگ وجود دارد و در فصل بهار آهو آن را در اثر خارش به سنگ می‌کشد.

بیماری بودار

آلزایمر

این بیماری بویی شبیه به بوی «نان چاودار» دارد. پوست دارای یک بوی مخمر کرمی است که می‌تواند به هنگام پیشرفت بیماری آلزایمر تشدید شود.

سل

بیماری سل بویی شبیه به نوشیدنی الکلی (آبجو) کهنه دارد. بوی این بیماری در نفس بیمار حس می‌شود. این بو با پیشرفت بیماری تغییر می‌کند. پوست افراد مبتلا به بیماری سل بوی مقوای قهوه‎ای خیس و آب شور می‎دهد.

دیابت

دیابت بویی شیرین با ترکیبی از مرکبات و آناناس دارد. این بو می‌تواند در سراسر طول روز از بدن بیمار پراکنده شود و میزان آن به سطح گلوکز و چگونگی کنترل دیابت مرتبط است.

سرطان

بوی این بیماری بویی شبیه به قارچ است؛ البته باید بدانید که انواع مختلف سرطان بوی خاص خود را دارند. همچنین ممکن است این بو در مراحل بهبودی بیمار متفاوت باشد.

به عنوان مثال، سرطان ریه هم می‌تواند با بوهای مختلف در ارتباط باشد. دستگاه جدید تنفس‌سنج، بوهای خاصی را که توسط سلول‎های سرطانی منتشر می‎شد، شناسایی کرده است.

نارسایی کلیه

محققان دانشگاه ایلینویز آمریکا، یک دستگاه یک بار مصرف تولید کرده‎اند که قادر به شناسایی این بیماری است؛ درواقع بوی آمونیاک موجود در تنفس یکی از نشانه‎های نارسایی کلیه است.

نارسایی کبد

زمانی که کبد شما بیمار است و کار خود را متوقف می‎کند و در حال پردازش سموم است؛ آلاینده‎هایی در ادرار، عرق و تنفس‎تان منتشر می‎شود که بوی ماهی خام می‎دهند.

بیماری بودار 3 داستان بیماری های بودار

بیماری‌های لثه و دندان

اگر عفونتی در دهان یا لثه‎های شما وجود داشته باشد، باکتری‎ها سولفید و هیدروژن آزاد می‏‎کنند که مانند تخم‎مرغ فاسد با بوی گندیدگی همراه است. درواقع این بو به ما می‎گوید که فرد بیمار عفونت لثه دارد یا بهداشت دهان و دندان او خوب نیست.

بنابراین، مراقب بیماری‎های‎تان باشید و قبل از هر چیز بوی آنها را از دور حس کنید؛ یادتان باشد که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

منبع : تابناک با تو

۱۵ دیدگاه

  1. شمس

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۳۴ ب٫ظ

    مقاله بسیار بسیار خوبی بوده

    پاسخ

  2. شمس

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۰۶ ب٫ظ

    بسیار قابل استفاده بوده ممنون از شما

    پاسخ

  3. شمس

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۰۵ ب٫ظ

    بسیار مفید و قابل استفاده بوده

    پاسخ

  4. سلیمی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۰۸ ب٫ظ

    مطلب بسیار مفیدی بود
    ممنون

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      ممنون از نظرتون

      پاسخ

  5. رفیعی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۱ ق٫ظ

    جالب بود ممنونم

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      سپاس

      پاسخ

  6. هوشمند

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۵۵ ب٫ظ

    مطلب جالبی بود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      سپاس

      پاسخ

  7. بهلولی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۲۱ ب٫ظ

    منم متوجه این موضوع میشم همیشه . خیلی جالب بود برام که مطلبی در این خصوص منتشر شد. ممنون از شما و دوستان خوب مجله دلتا و استاد بزرگوار جناب سرداری زاده عزیز

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۱ ق٫ظ

      ممنون از شما همکار محترم

      پاسخ

  8. مهران

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۱۳ ب٫ظ

    بسیار عالی بود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۱ ق٫ظ

      ممنون از نظر شما

      پاسخ

  9. یوسفی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۹ ب٫ظ

    عجب

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۱ ق٫ظ

      بلهههه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…