چشمه گلستان شگفتی که لال است

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
307 چشمه گلستان شگفتی که لال است

به گزارش مجله ی خبری دلتا:چشمه لال در ۴۰ کیلومتری شرق شهرستان مینودشت و۲۰ کیلومتری شهر گالیکش و در حاشیه جاده بین المللی گالیکش – مشهد در نزدیکی روستای بش اویلی قرار دارد. مجموعه ای است بسیار زیبا و دیدنی در حدود ۳۰ هکتار که سرچشمه این مجموعه در پای صخره بلندی واقع است، که آب از درون آن می جوشد.

0 چشمه گلستان شگفتی که لال است

در مجاورت چشمه لال روستای ترکمن نشین بش اویلی قرار گرفته است، در یک کیلومتری این روستا در داخل جنگل چشمه ای از دل جنگل در فضایی مسطح بیرون می آید. چشمه لال در وسط جنگل قرار دارد و دلیل نامگذاری آن این است که آب این چشمه در سکوت کامل از درون کوه بیرون آمده و بدون صدا از وسط جنگل به داخل رودخانه می ریزد. جالب است بدانید که آب چشمه لال در زمستان گرم و در تابستان بسیار سرد و زلال می باشد.

00 چشمه گلستان شگفتی که لال است

البته با اینکه این چشمه در محدوده جغرافیایی روستای بش اویلی قرار دارد اما به دلیل حرکت مسیر چشمه از آب این چشمه روستاهای دیگر استفاده می‌کنند. در همان سرچشمه، در گودالی عمیق آب چشمه جمع می‌شود و برخی در هوای گرم تابستان در آن شنا می‌کنند. شاید بتوان بزرگ‌ترین ایراد چشمه لال را راه دسترسی دانست که با بهبود آن می‌تواند گردشگران زیادی را در منطقه جذب کرد.

000 چشمه گلستان شگفتی که لال است

این چشمه از نظر محدوده نزدیک به روستای بش اویلی است اما مالکیت آن متعلق با مردم روستای صادق آباد است و مردم این روستا برای امور کشاورزی از آن استفاده می کنند. و البته نا گفته نماند بسیاری از هموطنان در این چشمه دچار سانحه خفگی شدند و متاسفانه جان سالم به در نبردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…