مزایا و معایب ورزش با تردمیل

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تردمیل وسیله‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان که اراده کردید، بتوانید در خانه ورزش کنید.
ورزش با تردمیل

ورزش با تردمیل طرفداران بسیاری دارد. پیاده‌روی و دویدن جزو ورزش‌های پرطرفداری هستند و با استفاده از تردمیل در هر شرایطی می‌توان ورزش کرد. اما آیا استفاده از تردمیل معایبی نیز دارد؟

 مزایای استفاده از تردمیل چیست؟

استفاده از هر وسیله‌ای، مزایا و معایبی دارد که قبل از خرید باید به آن توجه کرد. مزایای استفاده از دستگاه تردمیل هم به شرح زیر است:

  • کار کردن با تردمیل برای همه افراد در هر سنی آسان است و روشی راحت برای ورزش کردن در منزل و باشگاه به‌شمار می‌رود.
  • سطحی که در تردمیل روی آن راه می‌روید، هموار است و هنگام استفاده از آن، برخلاف پیاده روی و دویدن در پارک و مسیرهای بیرون از خانه، با پستی‌ها و بلندی‌ها و موانع پیش‌بینی‌نشده روبه‌رو نخواهید شد؛ به همین دلیل با کیفیت بهتری به ورزش کردن خواهید پرداخت.
  • با ورزش کردن روی تردمیل، امکان کنترل ابعاد مختلف ورزش مانند سرعت شروع و ادامه ورزش کردن، زاویه دویدن روی سطح وسیله، و زمان لازم برای گرم و سرد کردن بدن کاملاً تحت کنترل خواهد بود.
  • بعضی از انواع تردمیل‌ها اطلاعاتی درباره وضعیت جسمانی، مانند ضربان قلب در اختیارتان می‌گذارند که به بهتر ورزش کردن، کمک شایانی می‌کند.
  • به‌کمک این دستگاه در منزل، میزان کالری بیشتری نسبت‌به ورزش‌های دیگری می‌سوزانید که در منزل انجام می‌شوند.
  • همۀ افراد خانواده می‌توانند از تردمیل برای ورزش کردن و حفظ سلامتی خود بهره ببرند.

 

ورزش با تردمیل

 

معایب استفاده از تردمیل چیست؟

همان‌طور که گفته شد، خرید هر وسیله باید با آگاهی و بررسی ابعاد مختلف همراه باشد. خرید تردمیل هم قطعاً معایبی به‌همراه دارد. بد نیست به این معایب توجه کنید تا با سنجش میزان معایب و مزایا، ببینید کفۀ کدام‌یک سنگینی می‌کند و تصمیم‌گیری بهتری انجام دهید:

  • قیمت دستگاه‌های تردمیل کمی بالاست؛ شاید خرید آن متناسب با بودجه تمام خانواده‌ها و افراد نباشد.
  • تردمیل وسیله حجیم و بزرگی است و فضای زیادی از منزل اشغال می‌کند.
  • استفاده از بعضی از انواع تردمیل به دانشِ کار کردن با وسایل برقی و دیجیتالی نیاز دارد. شاید همه نتوانند تنظیمات آن را به‌خوبی یاد بگیرند.
  • ورزش کردن با تردمیل، شما را محدود به دو نوع ورزش کردن یعنی دویدن و پیاده‌روی می‌کند.

ورزش با تردمیل

شیوه استفاده از تردمیل چیست؟

کسب آمادگی برای استفاده از تردمیل تقریبا شبیه به آماده شدن برای دویدن عادی است: باید به‌تدریج به استقامت بدن خود اضافه کنید. یادتان باشد درصورتی‌که دچار مشکلات مفاصل و کمر هستید، قبل از اینکه به‌سراغ خرید تردمیل بروید حتما با پزشک‌تان دربارۀ استفاده از این وسیله مشورت کنید.

قبل از شروع کار کردن با این دستگاه، کفش مناسبِ دویدن تهیه کنید، آب کافی بنوشید و با لباسی مناسب روی تردمیل بروید. یادتان باشد که دست‌ها را به حالت دویدن عادی، به طرفین بدن بگیرید. بعضی از دستگاه‌های تردمیل مجهز به یک میله هستند و امکان اینکه وسوسه شوید طی دویدن روی دستگاه، آن میله را با دست بگیرید، زیاد است. پس حواس‌تان باشد که این کار را نکنید.

حتما شیوۀ کار کردن با بخش‌های دیجیتالی دستگاه را یاد بگیرید تا بتوانید شیب سطح دویدن و سرعت را به‌درستی تنظیم کنید. قبل از شروع تمرین ورزشی، پنج دقیقه بدن‌تان را گرم کنید. بعد از اینکه یک تا دو هفته از تمرینات اولیه‌تان با این دستگاه گذشت، اقدام به افزایش سرعت و شدیدتر کردن ورزش با تردمیل کنید تا به بدن‌تان آسیبی وارد نشود.

ورزش با تردمیل

تردمیل بخرید یا نخرید؟

در خرید تردمیل دچار تردید هستید؟ نمی‌دانید که خرید تردمیل واقعا تصمیم خوبی است یا خیر؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت تردمیل وسیلۀ خوبی است، با شبیه‌سازی درست و اصولیِ دویدن و پیاده‌روی به مفاصل‌تان فشار وارد نمی‌کند، در همۀ فصول و باوجود باران و برف هم می‌توانید در منزل از آن استفاده کنید، به‌جای مراجعه به باشگاه و صرف زمان و انرژی، در منزل هم امکان ورزش کردن وجود دارد؛ همچنین، امکانات متعددی مانند ارائۀ برنامۀ ورزشی مناسب، اعلام ضربان قلب و تنظیم سرعت دویدن هم در آن تعبیه شده است. چه چیزی از این بهتر؟!

باوجود این، برای خرید تردمیل باید نکاتی را بدانید؛ از همه مهم‌تر، باید بودجۀ خود را بسنجید و ببینید که چه نوع تردمیلی برای‌تان مناسب‌تر است. فقط یادتان باشد برای بهره بردن از هر وسیله‌ای باید حتما راه استفاده از آن را بدانید و براساس نیازهای خود، مدل‌های مختلف را انتخاب کنید. در غیر این صورت، استفاده از تردمیل یا هر وسیلۀ دیگری برای‌تان مفید که نیست، مضر هم خواهد بود.

۷ دیدگاه

  1. رفیعی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۵۰ ق٫ظ

    ممنون بسیار عالی

    پاسخ

  2. رحیمی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۵۷ ق٫ظ

    بسیار مفید بود

    پاسخ

  3. برزين

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۵۴ ب٫ظ

    مفید

    پاسخ

  4. عادل

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۱۱ ب٫ظ

    بسیار مناسب و عالی بود

    پاسخ

  5. عادل

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۱۱ ب٫ظ

    بسیار مناسب و عالی بود

    پاسخ

  6. آژن

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۶ ب٫ظ

    تشکر

    پاسخ

  7. امیر زندمنش

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۷ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…