سردی بازار مسکن در مرداد داغ ۹۸

۹
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در شهر تهران نیز طی ۱۵ روز ابتدای مردادماه امسال فقط ۲۰۲۰ قرارداد خرید و فروش امضا شده که از کاهش ۷۸ درصدی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته حکایت دارد.
کاهش معاملات

آمار اتحادیه مشاوران املاک از نیمه اول مردادماه نشان می‌دهد کاهش معاملات مسکن در کشور ۵۳ درصد و در تهران ۷۸ درصد در مقایسه با  زمان مشابه سال گذشته بوده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، تازه ترین آمار از اوضاع معاملات مسکن در تهران مربوط به ۱۵ روز ابتدای مردادماه ۹۸ از کاهش۵۳ و ۷۸ درصدی قراردادهای خرید و فروش به ترتیب در کشور و شهر تهران حکایت دارد. قراردادهای اجاره نیز به همین ترتیب ۱۳ و ۲۲ درصد کاهش یافته است.

پس از آن‌که بانک مرکزی گزارش داد که کاهش معاملات مسکن پایتخت در تیرماه ۹۸  در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۶۵ درصد بوده است، و روند نزولی قیمت در بعضی مناطق تهران کلید خورد، تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن در ۱۵ روز ابتدای مردادماه ۹۸ در کشور و شهر تهران که مصطفی‌قلی خسروی، رییس اتحادیه املاک تهران اعلام کرد نشان می‌دهد، از یکم تا پانزدهم مردادماه ۹۸ قراردادهای خرید و فروش ملک در کشور به ۱۷ هزار و ۵۵۹ مورد رسیده که در مقایسه با  زمان مشابه سال گذشته ۵۳ درصد کاهش یافته است.

در این مدت ۲۹ هزار و ۱۰۳ اجاره نامه امضا شده که نسبت به ۱۵ روز ابتدای مردادماه سال ۹۷،  ۱۳درصد کمتر بوده است.

در شهر تهران نیز طی ۱۵ روز ابتدای مردادماه امسال فقط ۲۰۲۰ قرارداد خرید و فروش امضا شده که از کاهش ۷۸ درصدی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته حکایت دارد. در این مدت هم‌چنین ۷۷۵۸ قرارداد اجاره منعقد شده که کاهش ۲۲ درصدی را نسبت به نیمه اول مردادماه سال ۹۷ نشان می‌دهد.

کاهش معاملات

کاهش معاملات مسکن در شرایطی روی داده است که آمارهای رسمی از افت ماهانه قیمت در مناطق میانی تهران خبر می‌دهد. با این حال با توجه به  رشد ناچیز قیمت در مناطق جنوبی، شاخص کل قیمت مسکن شهر تهران در مقایسه با تیرماه امسال ۰.۴ درصد افزایش و نسبت به مردادماه سال گذشته ۹۱ درصد افزایش یافت.

چند روز قبل از اعلام تحولات بازار مسکن شهر  تهران در تیرماه، رییس اتحادیه مشاوران املاک خبر داده بود که قیمت‌های پیشنهادی در مناطقی از تهران ۸ تا ۱۸ درصد کاهش یافته است.

در پی این خبر، گزارش بانک مرکزی اعلام شد که نشان می‌داد قیمت مسکن بر اساس معاملات قطعی در مناطق ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۳، ۲۰ و ۲۲ در مقایسه با خردادماه کاهش یافته  است.

از سوی دیگر در مناطق ۱، ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۱ با افزایش قیمت مواجه بودیم. منطقه ۱۱ نیز با  رشد ۱۱۶ درصدی پیشتاز تورم قیمت ملک در تهران بود.

۹ دیدگاه

  1. رضا اسعدی

    ۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۵۹ ب٫ظ

    ممنون از شما

    پاسخ

  2. نعمت زاده

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۲۲ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. متین

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۱ ق٫ظ

  4. رفیعی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۵۳ ق٫ظ

    به امید رونق بازار

    پاسخ

  5. فرهاد کرمی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۲۵ ب٫ظ

  6. بزرگی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

    به امید روزهای بهتر

    پاسخ

  7. بزرگی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

    امیدواریم دوباره رونق بگیره

    پاسخ

  8. بیگدلی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۱۶ ق٫ظ

    به امید رونق بازار

    پاسخ

  9. هوشمند

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۱۴ ق٫ظ

    خوب بود تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…