تهران گردی با دلتا

آخر هفته کجا برویم؟ (قسمت ششم)

۸
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
از شهر بیرون بزنید! بیرون شهر بیشتر خوش می‌گذرد.
تور یک روزه

از شهر بیرون بزنید. حالا که نیمی از تابستان تمام شده، در این روزهای باقی مانده از فصل خوب تعطیلات، برای تور یک روزه تهران گردی در آخر هفته و یک گشت و گذار دلچسب برنامه ریزی کنید. در این قسمت از پیشنهادات تهران گردی در آخر هفته با دلتا، سعی کردیم دیدنی‌هایی را به شما معرفی کنیم که کمی خارج از مرکز شهر باشند. وقت دوستی با طبیعت و آرامش گرفتن در دامان اوست. البته دو پیشنهاد داخل شهری داریم که حتما به کار بچه‌دارها می‌آید. اگر به دنبال پیشنهادات بیشتری هستید، قسمت پنجم، چهارم، سوم، دوم و نخستین پیشنهادات تور یک روزه تهران گردی ما را نیز بخوانید.

4 5 آخر هفته کجا برویم؟ (قسمت ششم)

دماوند، جایی که هنوز نمی‌دانید چقدر زیباست!

دماوند یکی از شهرهای بسیار قدیمی ایران است. جایی که احتمالا هنوز نمی‌دانید چقدر زیباست. دماوند در شمال تهران قرار دارد. از نظر تقسیمات کشوری هم بخشی از استان تهران به شمار می‌رود. در واقع شهر دماوند جایی بین جاده فیروزکوه و هراز قرار گرفته است. از هر دوی آنها می‌توانید استفاده کنید و خودتان را به شهر دماوند برسانید. ابتدای جاده فیروزکوه، محدوده‌ای قرار دارد که به اشتباه دماوند نامیده می‌شود. باید بدانید که آنجا دماوند نیست. بلکه گیلاوند نام دارد. وقتی وارد گیلاوند شوید، بعد از حدود ۱۰ کیلومتر به شهر دماوند می‌رسید.

از شهر دماوند هم اگر چند کیلومتر بروید و “دشت مشا” را رد کنید، سر از جاده هزار در می‌آورید. روی نقشه می‌توانید به صورت دقیق ببینید. به هر حال مهم است که بدانید گیلاوند با دماوند فرق دارد. دماوند بهترین گزینه برای تور یک روزه تهران گردی شماست. شک نکنید.

شهر دماوند

دکتر لند، این خانم دکتر و آقا دکترهای فسقلی

اگر فرزند بالای سه سال دارید خواندن این مطلب را از دست ندهید. یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران که می‌توانید با کودک‌تان به آنجا بروید و خوش بگذرانید، مجموعه دکتر لند است. دکتر لند بیمارستان است! یک بیمارستان کامل و تمام عیار. آن هم در ابعاد کوچک و متناسب با قد و قواره بچه‌ها. دکترلند برای بچه‌ها هیجان انگیز است. دکتر می‌شوند و حسابی بازی می‌کنند! از آنجایی که بچه‌ها هم حق دارند گردش و تفریح کنند، بازدید از آن را به شما به همراه فرزندان‌تان پیشنهاد می‌کنیم. دکتر لند کنار مجموعه هیومن پارک قرار دارد. همان پارکی که هنگام بازدید از آن وارد بدن انسان می‌شوید و امعا و احشای درونی را بازدید می‌کنید.

بنابراین بازدید از این دو مجموعه را به صورت همزمان به شما پیشنهاد می‌کنیم. اینجوری فرزندان‌تان بیشتر با بدن انسان، بیماری و پروسه درمان آشنا می‌شوند و درک خوبی نسبت به آناتومی بدن انسان پیدا می‌کنند. این پیشنهاد تور یک روزه تهران گردی، مخصوص بچه‌دارهاست. برای بازدید از این دو مجموعه باید به محله نیاوران بروید. ابتدای خیابان دارآباد و بعد از آجودانیه و انتهای خیابان موزه همان جایی است که این مجموعه و هیومن پارک قرار دارند.

دکتر لند

آبشار تالون، خنک و خیس و خندان

برنامه ریزی برای رفتن به آبشار تالون بهترین هدیه‌ای است که در این روزهای گرم می‌توانید به خودتان بدهید. یک ساعت زمان بگذارید، از تهران خارج شوید. از گرما فرار کنید و در کنار خنک‌ترین اتفاقی که می‌توانید تجربه کنید، خوش بگذرانید. آبشار تالون در روستای تالون قرار دارد و گزینه خوبی برای سفر کوتاه مدت شما به شمار می‌رود. به محله شهران تهران بروید و از منطقه کوهسار وارد جاده امامزاده داوود شوید. بعد از ۱۸ کیلومتر، تابلوی روستای رندان را در سمت چپ جاده می‌بینید. وارد جاده رندان بشوید و این روستا را رد کنید. ۶ کیلومتر بالاتر از رندان، به یک دوراهی می‌رسید.

اگر مسیر دست چپ را بروید به روستای تالون می‌رسید و اگر مسیر سمت راست را بروید، به آبشار تالون می‌رسید. بخشی از پروژه اتوبان تهران- شمال را می‌بینید. در واقع وسط جاده خاکی منتهی به آبشار، درِ نگهبانی می‌بینید. باید همان حوالی ماشین‌تان را پارک کنید. بقیه مسیر را باید پیاده بروید. به‌به ! چه پیشنهاد معرکه ای برای تور یک روزه تهران گردی!

آبشار تالون

پارک سرخه حصار، همون جایی که آهو یار داره!

تنبلی را کنار بگذارید و رخت و لباس تن کنید و از شهر بیرون بزنید. وقتِ خوبِ رفتن به بیرون از شهر رسیده است و کجا بهتر از پارک ملی خجیر و سرخه حصار؟ اینجا همان جایی است که می‌توانید خستگی زندگی ماشینی و روزمره را از تن به در کنید. سرخه حصار از قدیمی‌ترین شکارگاه‌های ایران است. می‌دانید یعنی چه؟ یعنی می‌توانید یک دل سیر پرنده نگری کنید. پرنده نگری یکی از صلح دوستانه‌ترین انواع تفریح در طبیعت است.

یعنی کافیست یک دوربین دوچشمی داشته باشید، به طبیعت بروید، آرام و بی سر و صدا یک جا بنشینید و با دوربین‌تان پرنده‌ها و رفتارهای بامزه آنها را تماشا کنید. پرنده نگری شاخه‌های جزیی‌تری هم دارد. مثلا پروانه نگری یا تماشای همه ساکنان آن اکوسیستم. مثل مارال‌ها، قوچ‌ها و حتی خرگوش‌ها.

پارک سرخه حصار

دریاچه تار و هویر، این دوقلوهای افسانه‌ای البرز

دریاچه تار و هویر یکی از دیدنی‌ترین جاهایی هستند که در عمرتان می‌توانید از آنها بازدید کنید. این دوقلوهای افسانه‌ای زمردی رنگ، نزدیک تهران قرار دارند و بهترین انتخاب برای روزهای آخر هفته شما هستند. به خصوص اگر ماشین شاسی بلند داشته باشید. سکوت دریاچه تار و هویر چیزی است که هرگز تجربه نکرده‌اید! سکوتی جادویی و آرامش بخش که خستگی زندگی روزمره و ماشینی را یک‌جا از تن‌تان به در می‌کند.

 تار و هویر نام دو دریاچه است که فاصله بسیار کمی (در حدود ۵۰۰ متر) از همدیگر دارند و در ارتفاعات رشته کوه البرز و جایی نزدیک زرین کوه واقع شده اند. از شهر دماوند و همچنین جاده فیروزکوه می‌توان به این دو دریاچه رسید. در واقع وقتی به گیلاوند که در جاده فیروزکوه قرار دارد رسیدید، باید وارد شهر دماوند و منطقه چنار شوید. جاده دریاچه از داخل چنار می‌گذرد. حدود کمتر از یک ساعت هم زمان می‌برد.

65176435 345068829505784 62065344500550182 n آخر هفته کجا برویم؟ (قسمت ششم)

باغ پرندگان، همراه با توتوها و جوجوها

می‌خواهیم امروز در صفحه گردشگری مجله دلتا سری به بهترین و بزرگترین باغ پرندگان ایران بزنیم، باغ پرندگان تهران؛ جایی که تنوع بی‌نظیر  این موجودات زیبا و تماشایی جلوی چشممان است. شنای قوهای سفید زیبا، شکار ماهی‌های کوچک توسط پلیکان‌ها، ایستادن فلامینگو‌ها روی یک پا، شنای غاز‌ها و اردک‌های رنگارنگ با جوجه‌های شان. همراهمان به این جاذبه دیدنی و متفاوت پایتخت بیایید تا در باغ پرندگان تهران سفری متفاوت داشته باشیم. در شمال‌شرق تهران و در دل جنگل لویزان.

فاز 2 باغ پرندگان

۸ دیدگاه

  1. بهلولی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

    بسیار زیبا و عالی

    پاسخ

  2. احمدی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۱۴ ب٫ظ

    خالی از لطف نیست

    پاسخ

  3. بزرگی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۱۳ ب٫ظ

    باصفاست

    پاسخ

  4. هوشمند

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۰:۰۰ ق٫ظ

    خیلی عالی بود دستتون درد نکنه

    پاسخ

  5. بیگدلی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۵ ب٫ظ

    یه جاروفراموش کردند دوستان
    بالاتراز چهارراه جهان کودک سرخه بازار
    اخخخخخخ که دلچسبه
    ????

    پاسخ

  6. یوسفی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۲۴ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  7. رحیمی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۱۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  8. افشین

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۱۱ ب٫ظ

    بسیار زیبا و عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…