دکوراسیون داخلی

چه کفپوشی برای حمام و سرویس بهداشتی مناسب است؟

۸
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کفپوش های مورد استفاده برای حمام و سرویس بهداشتی باید در کنار زیبایی، ضد آب و ضد رطوبت نیز باشند.
کفپوش حمام و سرویس بهداشتی

هنگام ساخت یا بازسازی فضای حمام و سرویس بهداشتی یکی از چیزهایی که باید به دقت مورد توجه قرار بگیرد، انتخاب صحیح کفپوش است. انتخاب و خرید کفپوش مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی می‌تواند مزایایی بسیاری برای شما به ارمغان بیاورد. این کفپوش‌ها علاوه و بر جلوگیری از انتقال نم و رطوبت آب به طبقات دیگر باعث ایجاد زیبایی و ظرافت در خانه می‌شوند.

ویژگی های الزامی کفپوش حمام و سرویس بهداشتی

دوام و ماندگاری

کفپوش مورد استفاده باید بتواند در برابر گرما و رطوبت، مواد شوینده، شست و شوی بالا، خیس بودن و سایر شرایط موجود در فضای داخلی حمام و سرویس بهداشتی، مقاوم بوده و طول عمر کوتاهی نداشته باشد. علت تاکید بر روی طول عمر این است که با توجه به کاربرد بالای این دو فضا و زیرساخت های الزامی برای نصب و تعویض، نمی‌توان انتظار داشت کفپوش‌های این دو ناحیه را به راحتی نواحی دیگر در ساختمان تعویض کرد.

نفوذ ناپذیری

به علت شرایط فضای داخلی حمام و سرویس بهداشتی، کفپوش پیاده سازی شده الزاماً باید در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. در غیر این صورت آسیب‌های جدی به ساختار ساختمان وارد می‌شود.

کفپوش حمام و سرویس بهداشتی

نصب مناسب

یک کفپوش با تمامی ویژگی‌های بالا، در صورت نصب غیر اصولی و نادرست، می‌تواند همان آسیبی را ایجاد کند که یک کفپوش بی کیفیت ایجاد می‌کند. نصب اصولی، زیرسازی های لازم، درز گیری و … همگی از مواردی هستند که یک نصب اصولی و درست باید دارا باشد.

لیز نبودن

لیز بودن در صورت خیس شدن نیز مورد دیگری است که باید در نظر داشته باشید. حفظ ایمنی در کنار زیبایی محیط اهمیت زیادی دارد، پس در این مورد حتماً از ارائه دهندگان این محصولات مشاوره بگیرید.

تمیز سازی آسان

این نکته نیز گزینه دیگری است که باید در نظر داشته باشید. کفپوش شما به علت قرار داشتن در دو فضای پر کاربرد و نیازمند تمیز سازی مداوم، باید لک پذیری پایینی داشته باشد و در برابر شست و شو، فرم ظاهری خود را حفظ کند.

هر میزان که پاک‌سازی سطح کفپوش آسان‌تر و با مواد شوینده سبک‌تری باشد، گزینه مناسب‌تری برای انتخاب کردن است.

در کل برای انتخاب کفپوش، از بین گزینه‌هایی که جنس آن‌ها سنگی است، کفپوش‌هایی را انتخاب کنید که کمترین سوراخ و خلل را داشته باشند. همچنین به میزان مجاورت کفپوش با آب توجه داشته باشید. سرویس‌های بهداشتی و حمام‌هایی با اتاق دوش، محدودیت کمتری برای انتخاب نوع محصول مورد نظر دارند.

انواع کفپوش های مناسب برای حمام و سرویس های بهداشتی

کفپوش های موزاییکی

این مورد از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین مواردی است که برای کفپوش حمام و سرویس بهداشتی در نظر گرفته می‌شود. امروزه با افزایش تنوع ابعاد، بافت سطحی، رنگ، فرم و موارد دیگر، گزینه‌های غیر محدود و گسترده‌ای برای اجرای کفپوش‌های موزاییکی به وجود آمده است که هر یک می‌تواند نمای منحصر به فردی برای سرویس بهداشتی و حمام شما فراهم کند.

کفپوش کاشی شیشه ای

این نوع کفپوش بازیافتی است. همچنین نمای بسیار زیبایی ایجاد می‌کند و در عین حال نفوذ ناپذیر نیز هست.

کفپوش های چوبی ضد آب

این نوع کف پوش ضد آب است به همین خاطر محدودیت‌های موجود را از بین برده و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سرویس های بهداشتی و حمام شما باشد. نصب اصولی و درز بندی دقیق این کفپوش اهمیت زیادی دارد و باید با دقت بالایی انجام شود.

کفپوش حمام

کفپوش لمینت ضد آب

این مدل کفپوش با ضخامت کم و ضد آب بودن، در کنار طرح‌های متنوع ( از طرح چوب تا طرح بتن و سنگ و موارد دیگر با تنوع رنگی بالا)، ضد صدا نیز است. همچنین تردد بر روی آن بسیار راحت و لذت بخش است. لمینت‌های این کفپوش به صورت چسبی و اکلیلی در کنار هم ثابت می‌شود.

کفپوش کوارتز

کفپوش کوارتز دارای مقاومت بسیار بالا، خش ناپذیری و ویژگی آنتی باکتریال است. سطح یک‌دست و غیر قابل نفوذ آن، همه ویژگی‌های مورد انتظار از یک کفپوش مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی را فراهم می‌کند. محصول مورد نظر در بافت‌ها و رنگ‌های متنوع ارائه می‌شود. همچنین سطح براق آن، نمای لوکس و خیره کننده‌ای ایجاد می‌کند.

۸ دیدگاه

  1. سلطانی

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۵۷ ب٫ظ

    عالیه

    پاسخ

  2. هوشمند

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۲۲ ق٫ظ

    خوب و مفید بود ممنون

    پاسخ

  3. مهرداد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۶ ب٫ظ

    خوب ?

    پاسخ

  4. رضوی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۵۲ ب٫ظ

    مرسی عالی بود

    پاسخ

  5. میلاد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۳ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  6. برزین

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۲ ب٫ظ

    اطلاعات ارزنده

    پاسخ

  7. بهلولی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۳۳ ب٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

  8. مهدی فراهانی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۱۴ ب٫ظ

    مفید بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…