دکوراسیون داخلی

۵ ایده جالب برای نورپردازی با شمع

۶
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال یک تغییر زیبا و کم هزینه برای خانه خود می‌گردید می‌توانید از شمع‌ها استفاده کنید.
نورپردازی با شمع

در گذشته‌های بسیار دور تنها منبع نوری مورد استفاده انسان‌ها نورهای طبیعی موجود در هستی مانند نور خورشید و ماه بود، اما بعدها با رشد اندیشه و ذکاوت انسان‌ها منابع نوری دیگری کشف شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها شمع است.

شمع علاوه بر خاصیت اصلی خود که همان ایجاد نور و روشنایی است به زیبایی و شاعرانگی محیط خانه نیز می‌افزاید. در این گزارش قصد داریم تا شما را با محیط‌ها و فضاهای مختلفی که می‌توانید از این شمع‌ها در آن‌ها استفاده کنید آشنا کنیم.

شومینه

شومینه‌ها یکی از مراکز مهم در خانه هستند که می‌توانید برای بردن بهره‌ی بیشتر از نور آتش آن‌ها را در این محیط قرار دهید. برای داشتن نور بیشتر باید از شمع‌های بزرگ و سفید رنگ استفاده کنید. زیرا رنگ سفید به انعکاس نورِ بیشتر کمک می‌کند. اگر تِم و پس زمینه‌ی منزل شما ‌رنگ‌های گرم داشته باشد در تلفیق با این نورها فضای بی‌نظیری را برای شما رقم خواهد زد.

نورپردازی با شمع

راهرو خانه

به سادگی می‌توانید در بخش ورودی و راهرو خانه‌ی خود و یا حتی قسمتی از دکوراسیون منزل که دیوار عریضی دارد از یک شلف که زیر یک تابلوی هنری قرار گرفته استفاده کنید و شمع‌های وارمر کوچک خود را درون ظرف‌ها یا فنجان‌های کوچک و نُقلی قرار دهید و از جادوی نور شمع نهایت استفاده را ببرید.

همانطور که می‌دانید دکوراسیون این بخش از خانه اغلب به دست فراموشی سپرده می‌شود، اما با استفاده از این تکنیک می‌توانید فضای متفاوت‌تری را در خانه تجربه کنید.

دکوراسیون راهرو خانه

دیوار ها

فرو رفتگی‌ها، کنج‌ها و پرتی‌ها همگی فضای مناسبی برای قرار دادن لوازم تزیینی و به خصوص شمع‌ها محسوب می‌شوند، با تهیه چند شمع کوچک به رنگ‌های روشن و ساده می‌توانید طراحی دکوراسیون خود را بیش از پیش جذاب کنید و فضای خارق العاده‌ای برای خود ایجاد کنید.

دکوراسیون خانه

قفسه های دست ساز

طاقچه و شلف ندارید؟ دیوارهای‌تان فرو رفتگی و بیرون آمدگی ندارد؟ خوب، خودتان دست به کار شوید و یک ردیف شلف و طاقچه‌ی بامزه در کنار دیوار خانه‌تان نصب کنید و به سادگی شمع‌های دوست داشتنی کوچک‌تان را روی آن قرار دهید و لذت ببرید.

حتماً نیازی نیست که شما یک شومینه‌ی روشن داشته باشید تا از نور و روشنایی منزل لذت ببرید، با کمی خلاقیت می‌توانید از یک شومینه‌ی خاموش هم نهایت لذت را ببرید، به این ترتیب که چندین شمع بزرگ را در کنار هم جمع کنید و داخل شومینه‌ی خود قرار دهید. انتخاب رنگ شمع تاثیر مستقیمی با دکوراسیون منزل شما دارد.

شما می‌توانید در کنار استفاده از زیبایی شمع، روشنایی خانه‌های خود را چند برابر کنید. نورپردازی با شمع جلوه متفاوتی به خانه‌تان خواهد داد. چند شمع بلند و ساده و یک دست آینه و شعمدان همان چیزی است که شما نیازمندش هستید، این ایده برای نوعروسان بسیار رویایی و دم دستی خواهد بود.

دکوراسیون داخلی

مهم نیست شومینه و شلف و یا سایر امکانات نامبرده را داشته باشید یا نه، مهم این است که خودتان فضایی را مهیا کرده و از زیبایی شمع بهره‌مند شوید.

میز غذاخوری

اگر هیچ امکانی برای شما فراهم نبود، می‌توانید به سادگی شمع‌های وارمر کوچک را داخل گیلاس‌های سر میز غذا خوری خود قرار دهید. برای رنگ و لعاب بیشتر نیز می‌توانید از شمع‌هایی به شکل گل استفاده کنید. داخل گیلاس‌ها را با آب پر کنید و شمع‌های وارمر را روی آن‌ها قرار دهید.

نورپردازی با شمع

۶ دیدگاه

  1. نیکی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۱ ب٫ظ

    رومانتیکه

    پاسخ

  2. بهلولی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

    خیلی عالی و مفید. ممنون

    پاسخ

  3. دانشی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۱ ق٫ظ

    نور پردازی

    پاسخ

  4. رفیعی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۴۹ ق٫ظ

    بسیار جالب ممنون

    پاسخ

  5. حسنی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۳۱ ب٫ظ

    چقدر عالی و زیبا.

    پاسخ

  6. مهدی فراهانی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۲۱ ب٫ظ

    جالب بود.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…