زالو ؛‌‌ کرم سیاه درمانگر

۱۱
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بزاق زالو بیشتر بیماری‌های شما را درمان می کند! با دلتا همراه باشید تا با حقایق جالبی از زالوها و نحوه‌ی درمان آنها آشنا شوید.
زالو

زالو موجود سیاه کوچولویی است که از زمان مصر باستان، در پزشکی برای درمان ناراحتی‎های عصبی، مشکلات دندان، بیماری‎های پوستی و عفونت استفاده شده است. امروزه، بیشتر آنها در عمل جراحی پلاستیک و سایر جراحی‌های میکروسکوپی استفاده می‎شوند.

به گزارش مجله دلتا، زالو می‌تواند بسیاری از بیماری‌های مربوط به خون شما را درمان کند البته استفاده از این موجودات کوچک برای همه‎ی افراد توصیه نمی‌شود.

زالو

فواید زالو درمانی

طبق گفته‎ی متخصصان طب سنتی، زالوها در افزایش گردش خون و باز شدن لخته‎های خونی موثر هستند، جای تعجب نیست که آنها می‎توانند برای درمان اختلالات گردش خون و بیماری‎های قلبی- عروقی مورد استفاده قرار گیرند.

مواد شیمیایی مشتق‎شده از بزاق زالو به داروهایی تبدیل شده‎اند که می‎توانند درمان‎کننده این دسته از بیماری‌ها باشند:

  • فشار خون
  • رگ‎های واریسی
  • هموروئید
  • مشکلات پوستی
  • آرتروز

آزمایشات بالینی نشان می‌دهد، زالو درمان مناسب برای بیماری‌های مفاصلی مثل آرتروز است. خواص ضد التهابی و بی‎هوشی در بزاق زالو باعث کاهش درد و حساسیت در محل مفصل آسیب‎دیده می‎شود.

بیماری قلبی

افراد مبتلا به بیماری قلبی با توجه به توانایی بالقوه خود برای بهبود التهاب و جریان خون از زالو درمانی استفاده می‌کنند. در چند سال گذشته، زالو درمانی به عنوان جایگزین مناسب برای افراد مبتلا به بیماری و اختلالات عروقی تبدیل شده است.

 سرطان

 درمان‌های سرطان با استفاده از زالو درمانی به علت مهارکننده‎های پلاکتی و آنزیم‎های خاصی که در بزاق زالو موجود هستند، مورد بررسی قرار می‎گیرند. این در حالی است که به افراد مبتلا به سرطان‎ خون توصیه نمی‎شود که از زالو درمانی استفاده کنند. همچنین استفاده از این موجود کوچک می‎تواند عوارض سرطان ریه را کاهش دهد. تست حیوانی نشان می‎دهد که تزریق مستقیم بزاق به موش باعث جلوگیری از شیوع سلول‎های سرطانی می‎شود.

ماده هیرودین در بزاق زالو، خون را رقیق می‎کند و از لخته شدن آن جلوگیری می‏‌کند. از آنجا که افراد مبتلا به دیابت معمولا خون غلیظ دارند، هیرودین می‎تواند به کاهش فشار خون و سیستم قلب و عروق کمک کند. محققان در مواردی که زالو برای درمان دیابت مورد استفاده قرار گرفته است، پیامدهای مثبتی را مشاهده کرده‌اند.

زالو درمانی در لخته شدن خون در طول یا بعد از عمل جراحی به بدن کمک می‌کند . مزایای زالو درمانی برای گردش خون موجب شده است، برخی از افراد برای درمان طاسی و ریزش مو روی پوست سر از آن استفاده کنند.

زالو

زالو ‌درمانی برای چه کسانی مفید است؟

موقعیت‎های مختلفی وجود دارد که می‌توان از زالو‌درمانی استفاده کرد. افرادی که ممکن است از آنها سود ببرند، افرادی هستند که به علت عوارض جانبی دیابت، بیماری قلبی و افرادی که جراحی زیبایی انجام می‌دهند، در معرض خطر از دست دادن بعضی از بافت‎های نرم بدن‌شان قرار دارند.

همچنین زالو درمانی برای درمان لخته‌های خون و واریس توصیه شده است و علاوه بر این‎ها زالو درمانی برای بیماری‎هایی مانند دیسک، سردرد ناشی از مشکلات گردنی، خار پاشنه، کیست مویی، وزوز گوش، اختلال جریان خون درچشم، بیماری‏‌های وریدی مانند بیماری‌های التهابی اعضای داخلی تاثیر قابل توجهی دارد.

چه کسانی نباید زالو درمانی انجام دهند؟

افراد مبتلا به کم‎خونی، بیماری لخته شدن خون یا شریان‎های آسیب‎دیده، گزینه‎های مناسب انجام زالو درمانی نیستند. معمولا توصیه می‎شود، کودکان زیر ۱۸ سال، سالمندان بالای ۶۰ و زنان باردار این کار را انجام ندهند. افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی یا سابقه‌ی مصرف داروهای مهارکننده سیستم ایمنی، اختلالات انعقادی و سایر بیماری‎های خاص هستند، نباید از زالو درمانی استفاده کنند.

آیا زالو ضرر هم دارد ؟

زالو درمانی آسان است و عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر درمان‌ها دارد. با این حال، در برخی از موارد، خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی وجود دارد؛ بنابراین برای زالو درمانی احتیاط کنید.

نکاتی که باید قبل از زالو درمانی بدانید

  • در صورت استفاده نابه‌جا و بدون تجویز متخصص و توسط فرد غیرمتخصص از زالو درمانی احتمال می‌رود فرد به ورم، دمل، غش و سستی، خونریزی، تب و زخم‎های بدخیم مبتلا شود.
  • بهترین ساعات انجام زالودرمانی ساعات ابتدایی صبح در فصل تابستان و نزدیک ظهر در فصل زمستان است.

زالو

آنچه در مورد زالو‌ها نمی‌دانید

  • زالوها درواقع از خانواده‎ی کرم‎ها هستند.
  • زالو ۳ فک و هر فک ۱۰۰ دندان دارد؛ یعنی یک زالو حدود ۳۰۰ دندان فوق‌العاده ریز دارد.
  • همه زالوها خون را نمی‎مکند.
  • زالوها دوجنسه هستند.
  • زالوها به عنوان دارو در پزشکی استفاده می‎شوند.
  • زالوها نمی‎توانند بشنوند و نمی‎توانند خوب ببینند.
  • اگر زالو به شما گیر کرد، صبر کنید تا خودش برود یا روی آن نمک بپاشید.
  • زالوها زیاد می‌خورند؛ بیش از آنچه فکرش را بکنید.

۱۱ دیدگاه

  1. لیلی

    ۹ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۵۲ ق٫ظ

    عطاری محل برای سیاتیک میاندازد وبلده کدام قسمت ..برای اکنه وجوش دوران بلوغ صورت هم شنیدم .که دراین مطلب امده زیر ۱۸ نه وامکان الودگی باکتریایی هست …کاش مواردکاربردی ودرمانش کامل تر بو د
    ۰ واینکه زالو یکبار مصرفه یا…بیماریهای واگیر دار ایدز وهپاتیت وسل وسرماخوردگی رو از فردی به فرد دیگه منتقل میکنه ؟

    پاسخ

  2. آقازاده

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۰۸ ق٫ظ

    خیلی هم عالی بود مطالب

    پاسخ

  3. بهلولی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  4. مهدی فراهانی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۰ ق٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  5. متین

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۷ ق٫ظ

    عجیب و کاربردی !

    پاسخ

  6. یوسفی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۳۸ ق٫ظ

    چقدر جالب

    پاسخ

  7. بیگدلی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۳ ب٫ظ

    سپاسگذارم از اطلاعاتتون

    پاسخ

  8. صلابت

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۵۲ ب٫ظ

    متفرم ازشون

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۴۶ ق٫ظ

      کمی ترسناک اما مفید

      پاسخ

  9. حسنی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۳۰ ب٫ظ

    چقدررر جالببب

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۴۶ ق٫ظ

      ممنون از نظرتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…