دکوراسیون

انواع سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی

۱۰
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سقف کاذب سرویس بهداشتی برای زیبایی، نورپردازی و پوشاندن تاسیسات و حتی عیوب سقف اصلی به کار می رود.
انواع سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی

سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی برای زیبایی این فضاها و همچنین جلوگیری از نم دادن در آن‌ها استفاده می‌شود. این سقف‌ها تقریباً در همه حمام‌ها و دستشویی‌های امروزی قابل اجرا بوده و دارای مزایایی است که در گزارش امروز به بیان برخی از آنها خواهیم پرداخت. شما می‌توانید هم در زمان ساخت یک خانه جدید و هم در زمان بازسازی خانه فعلی خود جهت اجرای سقف کاذب برای حمام و دستشویی اقدام کنید.

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب به سقفی گفته می‌شود که عموماً به اسکلت یا سازه ساختمان وصل است. می توان سقف کاذب را به سقف اصلی جوش داد یا آویزان کرد. بین سقف اصلی و سقف کاذب، معمولاً فضای خالی وجود دارد. سقف‌های کاذب را می‌توان به صورت ساده یا طرح دار ساخت.

انواع سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی

مزایای سقف کاذب

  • راحتی و سرعت زیاد اجرا
  • انعطاف پذیری برای اجرای طرح‌های مختلف
  • عایق صوتی و حرارتی
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • مقاوم در برابر پوسیدگی
  • مقاوم در برابر آتش
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • زیبایی
  • پوشاندن عیوب سقف اصلی
  • پوشاندن تجهیزات تاسیساتی

اجرای سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی

سقف کاذب در حمام و سرویس بهداشتی برای جلوگیری از بروز مشکلات رطوبتی که باعث ایجاد خسارت زیادی می‌شوند، به کار می‌رود. سقف کاذب با توجه به این که با مصالح مختلفی ساخته می‌شود، جدای از این که از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری می‌کند، مزایای دیگری نیز مثل زیبایی، امکان نورپردازی و پنهان کردن تجهیزات تاسیساتی دارد. اگر می‌خواهید سقف حمام و سرویس بهداشتی خود را در برابر آب مقاوم کنید، سقف کاذب برای شما مناسب است.

امروزه از سقف کاذب در بخش های مختلف ساختمان ها استفاده می شود. سقف های کاذب به طور معمول پایین تر از سقف اصلی ساختمان جای می گیرند و تاسیسات ساختمان را می پوشانند. سقف کاذب به شکل‌های مختلفی از جمله سقف کناف، سقف کشسان، آسمان مجازی، پلکسی، آلومینیومی، طلقی و پی وی سی اجرا می‌شود. هر یک از این سقف ها خصوصیات مخصوص به خود را داشته و مزایا و معایب خاصی نیز دارند.

انواع سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی

انواع سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی

سقف کاذب طلقی

سقف کاذب طلقی، نوعی از سقف کاذب است که کمک می‌کند نورپردازی را پشت آن انجام دهید. این سقف کاذب به این دلیل مناسب است که دیگر نگران پاشیدن آب به لامپ‌ها و سوختن آن ها نخواهید بود، زیرا پوشش دارند. در ضمن، سقف کاذب طلقی باعث کم شدن ارتفاع سقف اصلی نمی‌شود. همچنین اگر از این سقف کاذب استفاده کنید، هر گاه بخواهید به فضای بالای سقف دسترسی داشته باشید، فقط کافی است طلق های سقف را جا به جا کنید و برای انجام این کار هیچ نیازی به افراد متخصص نخواهید داشت.

سقف کاذب پلکسی گلاس

سقف کاذب پلکسی گلس نیز تا حد زیادی شبیه به سقف کاذب طلقی است، اما از یک نوع پلاستیک تولید می‌شود که شباهت بسیار زیادی به شیشه دارد و شفاف است. پلکسی گلس یک نوع پلیمر است و در تولید آن از پلی کربنات استفاده می‌شود. معمولاً در اطراف صفحات پلکسی گلس، برچسب مقوایی چسبانده می‌شود. این برچسب از صفحات پلکسی گلس محافظت می‌کنند و نمی‌گذارند گرد و خاک به داخلشان نفوذ کند.

سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی به نوعی سقف کاذب گفته می‌شود که از یک نوع پلیمر تولید می‌شود. این پلیمر در صنعت ساختمان بسیار کاربرد دارد. از جمله خصوصیات مثبت سقف کاذب پی وی سی می‌توان به وزن کم، ضد آب بودن و عایق حرارتی بودن آن اشاره کرد.

سقف کاذب آسمان مجازی

آسمان مجازی، نوعی سقف کاذب طلقی است که به تازگی در معماری و طراحی داخلی از آن استفاده می‌شود. این نوع سقف کاذب از زیبایی خاصی برخوردار است و توانسته در همین مدت کم، طرفداران زیادی را برای خود جلب کند. آسمان مجازی به صورت شبکه‌های مربع شکل اجرا می‌شود و طرح‌های مختلفی دارد.

انواع سقف کاذب  آسمان برای حمام و سرویس بهداشتی

سقف کاذب تایل

نوع دیگری از سقف کاذب نیز موجود است که به صورت تایل های مربعی شکل تولید می‌شود. این تایل ها ابعاد ۶۰ * ۶۰ دارند. سقف کاذب تایل دارای کاربرد فراوانی است. نصب این سقف به این صورت است که ابتدا سقف اصلی با پروفیل‌های سپری از جنس آلومینیومی یا گالوانیزه به صورت شبکه های ۶۰ * ۶۰ سانتی متری آماده می شود. بعد از این که زیرسازی انجام شد، تایل های پی وی سی با اندازه مورد نظر روی پروفیل های قرار داده شده جای می گیرند و نصب سقف تمام می شود.

۱۰ دیدگاه

  1. صادق

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

    سقف کشسان در کل خیلی مزایا داره نسبت به سقف های گچی

    پاسخ

  2. سياوش فدايي

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۵۴ ب٫ظ

    ممنون از این مطالب اموزنده

    پاسخ

  3. کاظمی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۹ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  4. صوفی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۷ ب٫ظ

    آموزنده بود

    پاسخ

  5. میلاد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۷ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  6. رفیعی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۰۵ ب٫ظ

    بسیار جالب بود ممنون

    پاسخ

  7. بهلولی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۲۶ ب٫ظ

    بسیار مفید بود

    پاسخ

  8. یوسفی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۵۶ ق٫ظ

    مرسی از مطالبتون

    پاسخ

  9. متین

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۵۳ ق٫ظ

    زیبا بود

    پاسخ

  10. هوشمند

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۳۸ ق٫ظ

    کاربردی و مفید بود تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…