تهران گردی

سرما در گرما با آبشار تالون!

۱۷
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گشت و گذار لذت بخش خنک و خیس و شاداب کننده‌ای را در سفر به آبشار تالون تجربه کنید!
آبشار تالون

برنامه ریزی برای رفتن به آبشار تالون بهترین هدیه‌ای است که در این روزهای گرم می‌توانید به خودتان بدهید. یک ساعت زمان بگذارید، از تهران خارج شوید. از گرما فرار کنید و در کنار خنک‌ترین اتفاقی که می‌توانید تجربه کنید، خوش بگذرانید. آبشار تالون در روستای تالون قرار دارد و گزینه خوبی برای سفر کوتاه مدت شما به شمار می‌رود. با مجله گردشگری پیام دلتا همراه باشید تا با هم به آبشار زیبای تالون سفر کنیم.

آبشار تالون

آبشار تالون کجاست؟

به محله شهران تهران بروید و از منطقه کوهسار وارد جاده امامزاده داوود شوید. بعد از ۱۸ کیلومتر، تابلوی روستای رندان را در سمت چپ جاده می‌بینید. وارد جاده رندان بشوید و این روستا را رد کنید. ۶ کیلومتر بالاتر از رندان، به یک دوراهی می‌رسید. اگر مسیر دست چپ را بروید به روستای تالون می‌رسید و اگر مسیر سمت راست را بروید، به آبشار تالون می‌رسید. بخشی از پروژه اتوبان تهران- شمال را می‌بینید. در واقع وسط جاده خاکی منتهی به آبشار، درِ نگهبانی می‌بینید. باید همان حوالی ماشین‌تان را پارک کنید. بقیه مسیر را باید پیاده بروید.

حدود نیم ساعت پیاده تا خود آبشار راه است. پیچ اول را که رد کنید، آبشار رو‌به‌روی‌تان دیده می‌شود. باید دو پیچ دیگر را هم رد کنید تا به آبشار برسید و روح و جان‌تان تازه شود. از مسیر دره هم می‌شود به آبشار رسید. اما سخت است. برای حرفه‌ای‌هایی که صخره نوردی می‌کنند مناسب است. اگر از مسیر کنار آبشار بالا برید، بعد از یک ساعت پیمایش به قله تالون می‌رسید. این قله یکی از قله‌های بلند البرز است که حوالی تهران قرار دارد.

نکات مهم در بازدید از آبشار تالون

از روستاهای اطراف دیدن کنید. تماشای زندگی به دور از تکنولوژی‌های روز روستاییان تجربه زیبایی است. در جاده امامزاده داوود از امکانات گردشگری بین راهی استفاده کنید. مثلا بلال بخورید و از میوه‌هایی که محصول باغ‌های اطراف است بخرید. رفتن به خود امامزاده داوود هم پیشنهاد ما به شمااست.

آبشار تالون

کی برویم؟

اگر طبیعت گرد حرفه‌ای نیستید، تابستان و بهار و اوایل پاییز بهترین فصل برای سفر به زیبایی‌های تالون است. در زمستان، سردی هوا و همچنین بسته بودن احتمالی مسیر، مانع بزگی برای لذت بردن شمااست. در مجموع به حدود ۶ ساعت زمان نیاز دارید. بنابراین نیمی از یک روز، تعطیل زمان خوبی است که می‌توانید برای بازدید از  این مکان کنار بگذارید. رفتن به آبشار راحت است. سختی زیادی ندارد. بنابراین با سالمندانی که مشکل حرکتی خاصی ندارند و بچه‌ها هم می‌توانید به آنجا بروید.

1382483040 سرما در گرما با آبشار تالون!
مسیر دره‌ گذر آبشار تالون

عکس بگیرید

آبشار تالون بسیار زیبااست. چشم انداز کوهستانی، آسمانی آبی، پهنه وسیعی از آبشار که روی صخره‌ها در حال فرو ریختن است و کلی دار و درخت و سرسبزی. برای همین تا می‌توانید عکس بیندازید.

آبشار تالون

تجهیزات ببرید

کفش مناسب کوهنوردی سبک بپوشید. قرار است حدود نیم ساعت در شیبی ملایم راه بروید. کلاه لبه دار، عینک دودی و کرم ضد آفتاب به کارتان می‌آید. اگر از آن دسته افرادی هستید که آب آنها را هیجان زده می‌کند و حتما باید تنی به آب بزنند، داشتن حوله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین استفاده از کفش ساحلی جلو بسته گزینه خوبی برای آنهایی است که دل‌شان می‌خواهد وارد آب شوند.

آبشار تالون
مسیر کوهنوردی آبشار تا قله تالون

سرد است

آبی که از صخره پایین می‌ریزد، بسیار سرد است. اگر مشکلات استخوانی به ویژه در پاهای‌تان دارید، بهتر است زیاد در آب نمانید. این آب بسیار تمیز است. می‌توانید بدون نگرانی بابت هر نوع مشکلی از آن بنوشید.

گفتن ندارد که…

هزار بار گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم که در طبیعت جز رد پا باقی نگذارید و چیزی جز عکس با خود نیاورید. شاید باورتان نشود اما پوست هندوانه، پوست تخمه و حتی بطری نوشابه هم زباله محسوب می‌شوند! آنها را به بهانه اینکه گاو و گوسفند می‌خورد‌شان و یا اینکه تجزیه می‌شود، در طبیعت رها نکنید.

آبشار تالون
آبشار تالون در انتهای این پیچ است

۱۷ دیدگاه

  1. مهدی مختاری

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۵ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  2. نعمت زاده

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۵۳ ب٫ظ

    زیباست

    پاسخ

  3. بهلولی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۷ ق٫ظ

    فوق العاده زیباست

    پاسخ

  4. دانشی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۱ ق٫ظ

    آبشار

    پاسخ

  5. هاتف

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۴۵ ق٫ظ

    فوق العادهس

    پاسخ

  6. آقازاده

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۶ ق٫ظ

    بهترین جای دنیاس

    پاسخ

  7. هوشمند

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۱ ب٫ظ

    فوق العاده ست

    پاسخ

  8. نامجو

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۴۱ ب٫ظ

    دیدنی و زیباست

    پاسخ

  9. رستمی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۴۰ ب٫ظ

    بی نظیره

    پاسخ

  10. امیر زندمنش

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۵۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  11. حسنی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۴۹ ب٫ظ

    خیلی بی نظیر و با صفا هست

    پاسخ

  12. مسرور

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۱۸ ب٫ظ

    بسیار زیبا و باصفا

    پاسخ

  13. فتحی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۵۸ ب٫ظ

    بی نظیره

    پاسخ

  14. فرهاد کرمی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۵۳ ب٫ظ

  15. یوسفی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۵۲ ب٫ظ

    باحاله

    پاسخ

  16. مهدی فراهانی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۶ ب٫ظ

    بسیار جذاب و دیدنی

    پاسخ

  17. روزبهاني

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۱۹ ب٫ظ

    خیلی با صفا است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…