دکوراسیون داخلی

کدام رنگ ها را نباید برای اتاق غذاخوری انتخاب کنیم؟

۷
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رنگ‌ها خاصیت روانی متعددی دارند و برای استفاده مناسب از آن‌ها در خانه باید اطلاعات دقیقی کسب کرد.
کدام رنگ ها را نباید برای اتاق غذاخوری انتخاب کنیم؟

رنگ‌ها می‌توانند بر میزان سیری یا گرسنگی ما تأثیر بگذارند و اشتهای ما را سرکوب و یا تحریک کنند؛ بنابراین باید بهترین رنگ را برای اتاق غذاخوری خود انتخاب کنید. اما می‌دانید که بهترین و بدترین رنگ‌ها برای اتاق غذاخوری کدامند و کدام رنگ ها را نباید برای اتاق غذاخوری انتخاب کنیم؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، رنگ‌ها تاثیرات زیادی دارند و علاوه بر تاثیر روی افکار و احساسات، می‌توانند روی سیری یا گرسنگی ما تأثیر بگذارند. پس انتخاب رنگ اتاق غذا خوری بسیار مهم و حائز اهمیت است. در این گزارش شما را با برخی از رنگ‌ها و تاثیرات آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

سه رنگ مناسب برای اتاق غذاخوری که باعث افزایش اشتها می شوند:

۱.رنگ قرمز

رنگ قرمز یکی از مناسب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق غذاخوری است. رنگ‌ها ارتباط تنگاتنگی با اشتها دارند و رنگ قرمز جزو آن دسته از رنگ‌هایی است که موجب افزایش اشتها می‌شود. اگر سالن غذا خوری‌تان به رنگ قرمز است حتماً توجه کنید که غذای کافی برای مهمانانتان آماده کرده باشید، زیرا با دیدن این رنگ، اشتهای آن‌ها تحریک خواهد شد.

کدام رنگ ها را نباید برای اتاق غذاخوری انتخاب کنیم

۲.رنگ زرد

رنگ زرد از جمله رنگ‌های گرم بوده و یادآور سرخوشی، روزهای آفتابی، و فضاهای شاد است. این رنگ نیز باعث افزایش اشتها می‌شود و برای سالن‌های غذا خوری بسیار مناسب است، زیرا باعث صمیمی شدن فضا می‌شود. رنگ زرد فضای غذا خوری‌تان را زیباتر می‌کند و موجب می‌شود مهمانان، غذایشان را تا انتها با اشتها بخورند.

۳.رنگ نارنجی

رنگ نارنجی از جمله رنگ‌های اشتها بر انگیز است. با دیدن این رنگ اشتهای‌تان تحریک شده و احساس گرسنگی به شما دست خواهد داد. پس به راحتی می‌توانید از این رنگ در اتاق غذا خوری‌تان استفاده کنید.

رنگ نامناسب برای اتاق غذاخوری که باعث کاهش اشتها می شوند:

۱.رنگ آبی

رنگ آبی یکی از بدترین رنگ ها برای اتاق غذاخوری است، اما اگر در حال رعایت رژیم غذایی خاصی هستید، بهتر است اتاق غذا خوری‌تان را رنگ آبی بزنید، زیرا رنگ آبی سرکوب کننده اشتها است و با استراحت و آرامش ارتباط مستقیمی دارد. از طرفی استفاده این رنگ در اتاق غذا خوری سبب می‌شود مهمانانتان،  آرامش و خنکی خاصی را احساس کنند.

۲.رنگ صورتی

یکی دیگر از رنگ‌های آرام بخش اما سرکوب کننده اشتها رنگ صورتی است. این رنگ نیز مانند رنگ آبی موجب کاهش اشتها می‌شود، استفاده از این رنگ در سالن غذا خوری با تناژ خاکستری یا آبی موجب می‌شود مهمانانتان از غذای لذیذ شما لذت نبرند.

رنگ های اتاق ناهار خوری

۳.رنگ سبز زمردی

رنگ سبز زمردی، رنگی است که باعث انرژی زیاد افراد می‌شود، اما بعد از مدتی از این رنگ خسته می‌شوند. انتخاب این رنگ برای سالن غذا خوری مناسب نیست، زیرا همچون سایر رنگ‌های یاد شده اشتها را کاهش می‌دهد و سبب می‌شود مهمانان شما به علت خستگی، خیلی زود میز غذا را ترک کنند.

۷ دیدگاه

  1. آقازاده

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۸ ق٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

  2. هوشمند

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۲۶ ب٫ظ

    خوب و کاربردی بود ممنون

    پاسخ

  3. فرهادی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۱۷ ب٫ظ

    بسیارآموزنده بود

    پاسخ

  4. گل افشان

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۶ ب٫ظ

    بسیار عالی بود

    پاسخ

  5. ملکی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۳۶ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  6. بیگدلی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۴۳ ب٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

  7. بهلولی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۴۱ ب٫ظ

    جالب بود 🙂

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…