مولتی‎ ویتامین عشق… زوج‎ها بخوانند!

۱۰
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
عشق مثل یک گیاه است و رابطه‌ی عاشقانه گلدان آن؛ شما باید هر روز آن را آبیاری کنید تا پژمرده نشود. مدیریت کردن عشق را در این مطلب بخوانید.
عشق

عشق به مراقبت احتیاج دارد! اما با چه راه‌های می‌توان آن را تقویت کرد؟ تا به حال به این سوال فکر کرده‌اید که چه کارهایی پایه‌های یک ازدواج موفق را محکم‌تر می‌کند؟ یا اینکه زوج‌های جوان یا حتی خانم‌ها و آقایان مجرد چرا اطلاعات کافی از نحوه‌ی مدیریت یک رابطه‌ی عاشقانه را ندارند؟ اگر ترس از شروع یک رابطه یا ازدواج و طلاق دارید، با مجله دلتا و راهکارهای آن همراه باشید.

عشق

مدیریت عشق در زندگی

بسیاری از اختلاف‌ها میان زوج‌های جوان صرف‌نظر از میزان تفاوت‌های اخلاقی، به دلیل ناآگاهی یا دخالت‌های نابه‌جای اطرافیان ایجاد می‌شود اما چگونه می‌توان یک رابطه‌ی رمانتیک را مدیریت کرد؟

به حرف‌های طرف مقابلتان گوش کنید

شاید این کار از نظر شما ساده به نظر برسد اما اگر کمی به دور و برتان نگاهی بیندازید، خواهید دید که اکثر افراد سرشان در گوشی‎هایشان است یا اینکه در حال تماشای تلویزیون هستند. در این شرایط، آیا فرصتی هم برای حرف زدن می‌ماند؟ در واقع این افراد به جای اینکه با شریک زندگی‎شان ارتباط داشته باشند، با خودشان در ارتباطند؛ بنابراین اگر می‌خواهید که زوجی خوشحال و عاشق باشید، باید در طول روز با هم حرف بزنید و به درد و دل‌های یکدیگر گوش دهید. نه فقط از روی انجام وظیفه بلکه با قلبتان این کار را انجام دهید.

در طول روز با هم در تماس باشید

ممکن است شما زمانی که در کنار شریک زندگی‌تان هستید، همه چیز خوب، عالی و عاشقانه باشد اما به محض اینکه دور می‌شوید، دیگر هیچ خبری از او ندارید و دچار اضطراب خواهید شد. اگرچه شما هیچ مشکلی با هم ندارید اما همین که دوری ارتباط شما را قطع می‌کند، به تدریج از عشق و صمیمیت رابطه‎ شما نیز می‎کاهد.

لازم نیست که در طول روز مدام یا ساعت‌ها با هم حرف بزنید اما همین که هر چند ساعت یک بار از هم خبر بگیرید؛ مثلا به او بگویید «در چه حالی؟» یا «داشتم به تو فکر می‌کردم» کافی است. همین ارتباط‌های یکی دو خطی هم به زنده نگه داشتن رابطه‌ی شما کمک می‌کند.

عشق

انجام دادن کارهای مشترک

متاسفانه هرچه از آغاز زندگی مشترک می‎گذرد، مسیر زوج‌ها نیز از هم جدا می‌شود؛ به عنوان مثال شما و همسرتان در اوایل ازدواج با هم به خرید می‌رفتید اما پس از یک سال این کار را تنهایی انجام می‌دهید. در واقع تعداد کارهای مشترکی که شما در طول روز انجام می‌دهید، به تدریج کم و کمتر می‌شود. بعضی اوقات حتی خودتان بهتر می بینید که تنها بمانید و از تنهایی‎تان بیشتر لذت ببرید. اما این را بدانید انجام دادن فعالیت‌های مشترک باعث ایجاد صمیمیت و عشق بیشتر در رابطه می‌شود. اینکه شما احساس کنید تنها نیستید و فردی دیگر پابه‌پای شما در مسیر‌های مختلف زندگی همراه‌تان است، حس رضایت را به شما منتقل می‌کند.

قدردان باشید

یکی از نکات مهمی که باید در رابطه‌ی عاطفی و عاشقانه به آن توجه کنید،  قدردانی از شریک زندگی‎تان است. غذایی که آماده روی میز است، سقفی که بالای سرتان قرار دارد یا گل‌هایی که خانه‌تان را زیباتر کرده‌اند، شما باید قدردان تمام این‌ها باشید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که در مقابل کار‌هایی که همسرتان برای شما انجام می‌دهد، یک «ممنونم» بگویید. حتی اگر همسر شما هر شب برایتان شام درست می‌کند و این تبدیل به یک عادت شده است، باز هم هر شب به او بگویید: «متشکرم، شام خوشمزه‌ای بود. این رفتار می‌تواند سطح رضایت و انرژی طرف مقابل‌‎تان را بالا ببرد.

حرف‌های زیبا به هم بزنید

بفرما، بنشین و سایر جملات مشابه یک مفهوم را دارند اما مهم این است که شما کدام را انتخاب می‎کنید؟ سخنی که از دل برآید، به دل هم می‌نشیند؛ پس جملاتی را به کار ببرید که نامزد یا همسرتان آنها را دوست دارد؛ مثلا حتما نباید همسر شما کار فوق‌العاده‌ای انجام دهد تا شما حرفی خاص و زیبا به او بزنید. همین که وقتی او پیراهنی زیبا به تن کرده است، بگویید: «این پیراهن خیلی به تو می‌آید.» یا اگر همسرتان به ورزش علاقه دارد و هر روز به باشگاه می‌رود، به او بگویید: «من از اینکه تو به سلامتی‎ات اینقدر اهمیت می‌دهی، تحسینت می‌کنم.» همین جملات ساده و زیبا حس فوق‎العاده‌ای را به طرف مقابل‎تان منتقل می‌کند.

عشق

به فکر خوشحال کردن او باشید

گاهی ما آنقدر غرق خودمان می‌شویم که شریک زندگی‎مان را از یاد می‌بریم. این بار که صبح از خواب بیدار می‌شوید، به جای اینکه روی خودتان تمرکز کنید، به فکر راهی برای خوشحال کردن طرف مقابل باشید. زمانی که شریک زندگی‎مان می‌بیند که ما برای خوشحال کردن او تلاش می‌کنیم، او نیز به طور ناخودآگاه برای خوشحال کردن ما تلاش می‌کند. ما همیشه منتظریم که دیگران اولین قدم را بردارند و ما خوبی‌های آن‌ها را جبران کنیم اما این بار شما وارد عمل شوید و نتیجه‌ی آن را در رابطه‎ی عاشقانه‎تان ببینید.

یکدیگر را ببخشید

این یادتان باشد؛ هیچ‎کس کامل نیست، حتی خود شما؛ بنابراین اگر می‌بینید زوجی با هم شاد و خوشحال هستند؛ به این معنی نیست که هر دو بی عیب و نقص‎اند. در واقع آن‌ها خوشحال هستند؛ چون این واقعیت را قبول کرده‎اند که هیچ کمالی وجود ندارد و با این طرز فکر یکدیگر را به خاطر کمبودهایشان می‌بخشند.

رمانتیک باشید

همه در ابتدای رابطه رمانتیک هستند اما هرچه طول عمر رابطه بیشتر می‌شود، از میزان عشق و رمانتیک بودن دو طرف کمتر می‌شود. رابطه مانند یک گیاه است. شما باید هر روز به آن آب دهید؛ در غیر این صورت رابطه‎ی شما خیلی زود پژمرده خواهد شد. رمانتیک بودن یکی از مهمترین بخش‌های رابطه‎ی عاطفی و عاشقانه است. سعی کنید همیشه به گونه‌ای رفتار کنید که انگار اول آشنایی‎تان است؛ مثلا با هم به رستوران یا کافه بروید و درست مانند روز‌های اول آشنایی‌تان عمل کنید.

زوج‌هایی که رابطه‎ی خوبی با هم دارند، افرادی هستند که این مورد را از یاد نمی‌برند. اگر شما رابطه‏‎ی رمانتیکی با همسرتان نداشته باشید، آن وقت چه فرقی با دو هم‎خانه‌ دارید؟

زمان کارهای‌تان را تنظیم کنید

اگر شما فردی هستید که شب‌ها دیر می‌خوابید اما همسرتان زود یا برعکس؛ احتمالا عمل به این مورد برای شما کمی سخت است. اما بدانید که این موضوع به ظاهر ساده، اهمیت زیادی در رابطه دارد؛ بنابراین تا جایی که می‌توانید سعی کنید که به همراه همسرتان شب‌ها استراحت کنید؛ به عنوان مثال اگر خواب‎تان نمی‎آید می‎توانید با هم کتاب بخوانید؛ مهم این است که شما صبح و شب‎تان را با هم و در کنار هم تمام کنید.

جملات خود را ویرایش کنید

مردها و زن‎ها تفاوت‎های رفتاری و احساسی خاصی دارند؛ پس با هر کسی باید به زبان خودش حرف زد. البته به زبان عاشقانه‎ی خودش!

مردها چه جملاتی را دوست دارند؟

  • با تو من احساس امنیت می‌کنم
  • یکی از رفتار‌های خوب تو این است که …
  • غیر مستقیم از او تعریف کنید
  • قلب مهربونی داری
  • من به تو افتخار می‌کنم

جملاتی که خانم‌ها را به وجد می‎آورد!

  • چقدر زیبایی!
  • لبخند تو واقعا زیبا است
  • تو خیلی خاصی
  • با تو بودن بی نظیر است…
  • دوستت دارم
  • همه چیز را با هم درست می‎کنیم

بنابراین، عشق منتظر ورود به زندگی شما است البته مدیریت کردن آن هم مهارت می‌خواهد؛ پس هر کجای رابطه‌ هستید، با در نظر گرفتن این راهکارها آن را تقویت کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. رفیعی

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

    ممنون خیلی عالی

    پاسخ

  2. بهلولی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

    خوب بود. ممنون

    پاسخ

  3. غفاری

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۷ ق٫ظ

    خیلی برای بدن مفیده

    پاسخ

  4. روزبهاني

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۱۵ ق٫ظ

    مطلب خوب بود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۰۶ ق٫ظ

      ممنون از نظرتون

      پاسخ

  5. هوشمند

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۰:۱۲ ق٫ظ

    خیلی عالی بود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۰۶ ق٫ظ

      خوشحالم مطلب مفید بوده براتون

      پاسخ

  6. مهدی فراهانی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۰۲ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۰۷ ق٫ظ

      ممنون

      پاسخ

  7. گل افشان

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۱۳ ب٫ظ

    چقدر خوب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…