جهانگردی

دیدنی‌های رنگارنگ دنیا ؛ زیبا و جاودانه

۷
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
در دنیا جاهای قشنگی وجود دارد که رنگ و لعابش شوق زندگی ایجاد می‌کند و همین رنگ‌ها انگیزه سفر به آن مکان‌ها به شمار می‌روند.
4537000 662 دیدنی‌های رنگارنگ دنیا ؛ زیبا و جاودانه

در دنیا دیدنی‌هایی وجود دارد که به دلیل رنگارنگ بودن مشهور شده‌اند. این دیدنی‌ها در فهرست زیباترین جای دنیا قرار دارند و همیشه مورد توجه هنرمندان و به ویژه عکاسان بوده‌اند. کارگردان‌های زیادی بخش‌هایی از فیلم‌های خود را در این دیدنی‌های رنگارنگ ساخته‌اند و همین موضوع، آمار فروش فیلم‌های آنها را صدچندان کرده است. ما در مجله گردشگری دلتا تعدادی از زیباترین جای دنیا را که رنگ و لعابش دل‌تان را می‌برد و چشم‌تان را نوازش می‌کند، به شما معرفی می‌کنیم. ببینید و لذت ببرید.

زیباترین جای دنیا

مزرعه‌های رنگی رنگی

مزارع پلکانی برنج یوآن یانگ در چین شبیه به تابلوی نقاشی است. رنگارنگ، اعجاب انگیز و تحسین برانگیز! این مزارع در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. یعنی رقیب سرسختی برای گردشگری دیوار چین به شمار می‌رود. گفته می‌شود منحنی‌های این مزارع زیباترین منحنی‌های کره زمین هستند. این مزارع از بس زیبا هستند، در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است. در مزارع یوآن یانگ، بیشتر از هر چیز برنج کاشته می‌شود. مزارع پلکانی در هر فصل از سال دیدنی هستند. بامزه اینکه در هر فصل از سال رنگ متفاوتی دارند. بسته به اینکه برنج در کدام مرحله از رویش قرار دارد، رنگ مزرعه‌ها متفاوت می‌شود. از طلایی گرفته تا طیف سبز و حتی صورتی! سفر به این مزارع شبیه این است که دری جادویی باز شده و شما وارد جعبه مداد رنگی شده‌اید.

رقیب دیوار چین

کویر رنگی رنگی

کویر رنگارنگ آریزونا یکی دیگر از جاهای رنگی و دیدنی دنیاست. جایی که پر از رنگ و نقش و نگار است و از زیباترین جا های دنیا به شمار می‌رود.  کویر رنگارنگ آریزونا، زیباترین نقطه جهان ، هزاران سال است که به وجود آمده است. یعنی پدیده‌ای زمین ساخت شناسی است. در هر بار سیل و آتشفشان، این محدوده تغییر چهره داده و با هر وزش باد و ریزش بارانی هم شکل کویر رنگارنگ، تغییر کرده است. هر ماده معدنی یک رنگ دارد. کویر رنگارنگ آریزونا برای همین موضوع مثل جعبه مداد رنگی شده است. چون در هر قسمت از آن، ماده معدنی متفاوتی وجود دارد. یعنی به زبان دیگر، این کویر دریایی از مواد معدنی و املاح مختلف است. مثلاً قسمت‌های قرمز، نارنجی و صورتی یعنی اینکه آن قسمت آهن زیادی دارد.

زیباترین نقطه جهان

جنگل‌های رنگی رنگی

زیباترین جای دنیا می‌تواند جنگل‌های اکالیپتوس رنگین کمانی باشد. جایی که شبیه دفتر نقاشی بچه‌ها است. اصلاً چه کسی گفته تنه درخت باید حتماً قهوه‌ای باشد؟ تنه درخت هم می‌تواند مثل رنگین کمان چند رنگ باشد. اینجوری قشنگ‌تر هم می‌شود. تکراری هم نیست. عامل جذب گردشگر هم به شمار می‌آید. کلی هم اقتصادی و پول‌ساز می‌شود. اتفاقی که برای جنگل‌های رنگین کمانی اکالیپتوس افتاده است. این جنگل‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا روییده‌اند و سالانه میلیون‌ها نفر گردشگر را به خود جذب کرده‌اند. در فیلیپین، کاستاریکا، اندونزی، تایوان، گینه نو، هندوراس، اسکاتلند و هاوایی می‌توانید بهترین نمونه‌های این جنگل‌ها را ببینید. آنها حتماً می‌توانند در فهرست زیباترین جای دنیا باشند.

زیباترین جای دنیا

کوه‌های رنگی رنگی

زیباترین جای دنیا می‌تواند کوهستانی رنگارنگ باشد. جایی که انگار بچه‌های خوش ذوق یک مهدکودک، با شادترین مدادهای جعبه مداد رنگی‌شان آن را کشیده‌اند. کوه‌های رنگارنگ پرو یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های دنیااست. جایی که گردشگران حاضرند رنج یک هفته کوهنوردی را به جان بخرند، تا با چشم خودشان ببینند که یک کوهستان تا چه اندازه می‌تواند زیبا و باورنکردنی باشد. این کوه ها در پرو قرار دارند. پرو در قاره آمریکا واقع شده است. به طور دقیق‌تر پرو یکی از کشورهای قاره آمریکای جنوبی است. کوه‌های رنگین کمانی در رشته کوه آندس قرار دارند. از نظر رنگارنگی، جزیره هرمز خودمان را می‌توانیم شبیه کوه‌های رنگین کمانی پرو بدانیم. کوه‌های آلاداغلاری در مسیر تهران به تبریز نیز نمونه وطنی کوه‌های رنگین کمانی هستند.

زیباترین جای دنیا

ساحل رنگی رنگی

زیباترین جای دنیا می‌تواند ساحلی شیشه‌ای باشد. جایی که طبیعت آن را نساخته، بلکه با فعالیت‌های انسان درست شده است. همین موضوع ساحل شیشه‌ای را به منحصر به فردترین ساحل دنیا تبدیل کرده است. جایی که شبیه دشتی پر از آبنبات‌های رنگی به نظر می‌رسد و هوش از سر گردشگران می‌برد. در دنیا دو ساحل شیشه‌ای خیلی معروف داریم. یکی در ایالت کالیفرنیا و ساحل شهر فورت برگ. و دیگری در روسیه و ساحل اورسوری. ساحل شیشه‌ای روسیه در شرق این کشور قرار دارد و فاصله بسیار کمی با کشور چین دارد.  ساحل شیشه‌ای به انتخاب کاربران پلتفرم جهانی tripadvisor در نظرسنجی‌ها به عنوان زیباترین سواحل دنیا معرفی شده‌اند. جایی که جان می‌دهد برای گرفتن زیباترین عکس‌های سلفی!

زیباترین جای دنیا

آسمان رنگی رنگی

بالن سواری در روستای کاپادوکیه ترکیه چیزی فراتر از رویا است. بیشتر از حد تصورتان به وجد می‌آیید و چیزی را تجربه می‌کنید که احتمالا رمانتیک‌ترین اتفاق همه زندگی‌تان خواهد بود. تورهای بالن سواری بر فراز روستای کاپادوکیه یکی از پرطرفدارترین اتفاقاتی است که در ترکیه رخ می‌دهد و گردشگران این کشور را به وجد می‌آورد. آسمان این روستا در هر روزی از ۳۶۵ روز سال با بالن‌های رنگی زیبا شده است. منظره‌ای دلبرانه و رویایی! بهشتی آسمانی! آسمانی پر از رنگ و نقش و زیبایی!

کاپادوکیه ترکیه

مزارع گل های رنگی رنگی

هلند به داشتن مزارع گل معروف است. گل‌های این مزارع به ویژه گل لاله هلندی در همه دنیا طرفدار دارد. گل‌‎های هلند را به همه جای دنیا صادر می‌کنند. مزارع گل هلند به انتخاب بسیاری از گردشگران در فهرست زیباترین جای دنیا قرار دارد. جایی که لطافت گل‌ها و چشم نوازی آنها حتی بدخلق‌ترین و افسرده‌ترین آدم‌های دنیا را هم سر شوق می‌‎آورد.

زیباترین جای دنیا

مسجد رنگی رنگی

مسجد نصیر الملک یکی از رنگی‌ترین دیدنی‌های ایران و دنیاست. مسجد نصیرالملک به مسجد صورتیِ ایران معروف شده است. این مسجد از زیباترین دیدنی‌های ایران و البته شیراز، شهر خوب بهارنارنج‌ها است. نصیرالملک مسجدی است که شاهکار معماریِ اسلامی به شمار می‌رود و با شیشه‌های رنگین و کاشی‎کاری‎های جذاب و دل انگیز تابلویی از زیبایی و ظرافت را به نمایش گذاشته ‎است. بازی نوری که از شیشه‌های رنگی پنجره‌های مسجد روی فرش‌های هزار رنگ پخش می‌شود و رنگ‌هایی جادویی و خیره کننده ایجاد می‌کند، یکی از زیباترین صحنه‌های جهان است.

مسجد نصیر الملک

پارک ملی رنگی رنگی

یکی از زیباترین جاهای جهان پارک ملی یلواستون در آمریکااست. جایی که از بس عجیب و رنگارنگ است، شبیه به پوسترهای فتوشاپی به نظر می‌رسد.  باور نمی‌کنید؟ خودتان ببینید.

زیباترین نقطه جهان

۷ دیدگاه

  1. پویا

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۲۶ ب٫ظ

    سلام
    قربان عظمت خدا برم.

    پاسخ

  2. شمس

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

    بسیار زیبا بوده ممنون

    پاسخ

  3. دانشی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۵ ق٫ظ

    رنگی رنگی

    پاسخ

  4. رفیعی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۰۹ ب٫ظ

    ممنون بسیار عالی

    پاسخ

  5. هوشمند

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۴۷ ب٫ظ

    خیلی عالی بود

    پاسخ

  6. سیامک مودت

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۴۶ ب٫ظ

    چشم نواز

    پاسخ

  7. روزبهاني

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۳۲ ب٫ظ

    خیلی قشنگ وجالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…