واکنش وزارت راه به اعلام افزایش ۳۰درصدی اجاره از سوی رئیس جمهور

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
 آمار ارائه‌شده توسط مدیران وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجاره‌بهای مسکن در نشست با رئیس‌جمهور مربوط به اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده است.
وزارت راه

آمار ارائه ‌شده توسط مدیران وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجاره‌بهای مسکن در نشست مسئولان بخش مسکن با رئیس‌جمهور برگرفته از آمارهای بانک مرکزی است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، میزان رشد اجاره‌بها در مقایسه با سال گذشته، یکی از موضوعاتی است که مردم، مسئولان و رسانه‌ها در روزها و هفته‌های گذشته بر سر آن گمانه‌زنی‌های مختلف و متفاوتی داشته‌اند. بیشتر این گمانه‌زنی‌ها و علامات سوال نیز مربوط به آماری است که در نشست دست‌اندرکاران بخش مسکن با رییس‌جمهوری در تاریخ ۲۹ تیرماه امسال مطرح شد. اما منبع آمار اعلام شده در نشست با رییس‌جمهور دقیقا کجااست؟

 آمار ارائه‌شده توسط مدیران وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجاره‌بهای مسکن در نشست با رئیس‌جمهور مربوط به اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

نکته دوم اینکه بر اساس آمار ارائه‌شده بانک مرکزی، در نشست مذکور، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاره‎ای در شهر تهران رشد ۲۳ درصد و در کل مناطق شهری رشد ۲۰.۷ درصد در خردادماه سال جاری ۹۸ درمقایسه با  ماه مشابه سال گذشته اعلام شد.

همچنین نرخ رشد قیمت مسکن در شهر تهران در خردادماه ۹۸ در مقایسه با  ماه مشابه سال گذشته ۱۰۴.۳ درصد اعلام شده است که این آمار نیز برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است.

در نمودار ارائه شده در این جلسه دو موضوع متفاوت قیمت مسکن و اجاره بها در یک نمودار نمایش داده شده است که برای آگاهی عموم مردم از روند تغییرات قیمت مسکن و اجاره بهای مسکن نمودار ارائه شده در نشست رئیس جمهور مجددا” در زیر نمایش داده می‌شود.

وزارت راه

۵ دیدگاه

  1. رفیعی

    ۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

    به امید رونق دوباره بازار

    پاسخ

  2. آقازاده

    ۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۵۵ ق٫ظ

    سپاس بابت این مطالب

    پاسخ

  3. آقازاده

    ۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۱۰ ب٫ظ

    خیلی عالی ومفید سپاس

    پاسخ

  4. علي حنيفه پور

    ۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۴۲ ب٫ظ

    با سپاس

    پاسخ

  5. فرهاد کرمی

    ۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…