طراحی پناهگاه موقت برای زلزله زدگان

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

زلزله ۵.۲  ریشتری چندی پیش تهران ، بهانه ای  شد تا با طرح  برگزیده  مسابقه طراحی  Ikuku   که  در زمان زلزله نپال برگزار  شد ، آشنا

شوید.

معماری و طراحی این مسکن موقت را  Barberio Colella ARC انجام داده است  و مردم محلی ،خودشا ن می توانند این خانه‌ موقت را فورا” برپا کنند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از سایت تیتر شهر ، این پناهگاه‌ های سبک را می‌توان به سادگی با مصالح ارزان قیمت بومی ساخت و با سیستم‌ هایی از قبیل سیستم جمع آوری آب باران و پانل های خورشیدی  مجهز کرد .

مسکن های موقت ، سطوحی ضد آب دارند و از سازه ای از چوب  بامبو ساخته شده که به راحتی نصب می شوند و برای نصب و ساخت آن به تکنولوژی های پیچیده  و متخصصان نیاز نیست .

این پناهگاه سازه ‌ای انعطاف پذیر است  به طوری  که ، به کمک ستون های X شکل بامبو باز و بسته می شود. بنابراین مساحت آن از ۴ تا ۱۱/۷ مترمربع متغیر بوده و ۴ تا ۱۰ نفر را می تواند در خود جای دهد.

این پناهگاه پیش ساخته  در خارج از محل ساخته  و چون قابل باز و بسته  شدن است فشرده و بسته بندی و با هواپیما حمل  و به  محل نصب منتقل می شود . ساکنان  در مکان  مورد  نظر  ، به راحتی می توانند آن را مطابق نیاز خود توسعه دهند. برای عایق بندی  آن  هم  از پشم شیشه  استفاده شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…