چرا خانم‌ها سرب می‌خورند؟

۱۱
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرب موجود در رژ لب و این همه ضرر؟ خانم‌هایی که زیاد آرایش می‌کنند؛ پوست و مو، زیبایی و حتی سلامت جنین خود را به خطر می اندازند.
سرب رژ لب

زیبایی و آرایش به چه قیمتی؟ سرب موجود در رژ لب‌ها می‌تواند باعث آسیب مغزی، افزایش فشار خون و مشکلات کلیوی شود. همچنین استفاده از این ماده‌ی شیمیایی خطرناک می‌تواند به جنین آسیب جدی وارد کند.

به گزارش مجله دلتا، برای بیشتر خانم‌ها خرید لوازم آرایشی و استفاده از آن بسیار مهیج است؛ حق هم دارند اینکه بتوان با چند رنگ و ماده‌ی آرایشی و بهداشتی ظاهری آراسته‌تر داشت و معایب صورت را پوشاند و زیبایی‌ها را چند برابر کرد، خیلی هیجان‌انگیز است اما این اتفاق در شرایطی جذاب است که هیچ عارضه و آسیبی برای پوست و موی آنها نداشته باشد.

سرب رژ لب

رازهای خطرناک رژ لب

دانشمندان با توجه به وزن تقریبی هر رژ لب که حدود ۳ گرم است و تعداد دفعاتی که فرد در طول روز از رژ استفاده می‌کند، تخمین می‌زنند که هر خانم در طول عمر حدود ۳ کیلو از مواد رژ لب را وارد دستگاه گوارش خود می‌کند.

از طرف دیگر، رژ لب‌های قرمز نسبت به دیگر رنگ‌ها آسیب‌رسانی بیشتری دارند؛ رنگدانه‌های قرمزی که در این رژ‌ها وجود دارد می‌تواند منجر به اختلالات بیش‌فعالی شود؛ علاوه بر این برخی محققان می‌گویند: ممکن است رژ ها مشکلاتی برای کلیه‌ها، کبد و حتی گلبول‌های سفید خون به وجود بیاورند.

سرب رژ‌ها با شما چه می‌کند؟

سربی که از طریق مواد آرایشی مانند رژ وارد بدن می‌شود، وارد جریان خون می‌شود تا به مقداری ثابت برسد و به مرور این سرب اضافی به بافت‌های نرم به خصوص سلول‌های مغزی وارد می‌شود. مقادیر بالای آن سبب از کار افتادن کلیه و صدمه‌ی دائمی به مغز خواهد شد.

این ماده برای خانم‌های باردار بسیار خطرناک است و تاثیرات مخربی روی جنین می‌گذارد. کودکان تحت تاثیر سربی که پیش یا پس از تولد وارد بدن آنها می‌شود، ممکن است دچار آسیب‌های روانی و عصبی شوند. بیشترین اثر زیانبار سرب بر رفتار، دقت و IQ افراد و  به خصوص بچه‌ها دیده شده است.

تحقیقات در اروپا نشان می‌دهد که ۸۵ درصد سرب از طریق لوازم آرایشی به بدن می‌رسد؛ در حالی که فقط ۷ درصد از طریق آب، ۵ درصد از طریق غذا و ۳ درصد هم از طریق هوا وارد بدن انسان می‌شود.

سرب رژ لب

چگونه رژ کمتری وارد بدن کنیم؟

اگراهل آرایش کردن هستید بهتر است کمتر آرایش کنید یا اصلا  آنقدر اعتماد به نفس داشته باشید که آرایش نکنید! درواقع مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی مانند رژ لب از دو طریق وارد بدن می‌شود؛ بخشی از طریق تنفس وارد بدن شده و قسمتی مانند رژ لب با راه‌های مختلف بلعیده می‌شود.

 یک راه برای اینکه کمتر رژ لب بخورید، این است که تا جایی که می‌توانید کمتر به لب‌ها زبان بزنید. فراموش نکنید در مواقعی که رژ لب دارید، از خوردن مواد غذایی و نوشیدنی‌ها خودداری کنید و حتما قبل از خوردن، رژ خود را پاک کنید.

رژ لب گیاهی شما را زیباتر می‌کند

از قدیم شنیده‌ایم که هر چیزی طبیعی‌اش خوب است حتی وسایل آرایش! پس سعی کنید تا جای ممکن آرایش نکنید یا اگر به زیبایی لب‌هایتان اهمیت می‌دهید، از رژ لب‌های گیاهی استفاده کنید؛ مثلا شما می‌توانید از چای آلبالوی خانگی برای خودتان رژ لب بسازید.

مراحل ساخت رژ لب با چای آلبالو

برای ساختن رژ لب طبیعی باید از مواد طبیعی و ارگانیک استفاده کنید. در ساخت رژ لب با چای آلبالو، همانطور که از اسم آن پیدا است، نیاز به چای آلبالو یا چای کیسه‌ای با طعم آلبالو داریم، از دیگر مواد به کار رفته یک فنجان آب جوش و ظرف(جهت ریختن رژ لب در آن) است.

مرحله ۱: ابتدا، در یک ظرف، چای کیسه‌ای یا چای آلبالو را به همراه یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه، اجازه دهید، بجوشد تا تمام رنگ‌های موجود در آن تخلیه شود.

مرحله ۲: بعد از آنکه مواد قرمز رنگ از چای کیسه‌ای خارج شد، باید کیسه را از ظرف خارج کنیم و اجازه دهیم که آب اضافی آن تبخیر شود؛ برای مرطوب‌کنندگی رژ لب از مقداری گلاب هم می‌توانید استفاده کنید.

مرحله ۳: بعد از اینکه محلول  غلیظ و عاری از آب شد، اجازه دهید تا محلول سرد شود؛ سپس آن را به ظرفی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، انتقال دهید و با پنبه یا براش می‌توانید برای رنگ کردن لبان خود استفاده نمایید. درست کردن رژ لب طبیعی، علاوه بر زیبایی به مرطوب کردن و نرم‌کنندگی لب‌ها هم کمک می‌کند؛ پس دیگر نگران بیماری‌های پوستی نخواهیم بود.

۱۱ دیدگاه

  1. شادمان

    ۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۴۲ ب٫ظ

    بسیار مفید بود

    پاسخ

  2. آدینه

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۲۵ ب٫ظ

    بسیار عاای

    پاسخ

  3. آدینه

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۲۵ ب٫ظ

    بسیار عاای

    پاسخ

  4. رفیعی

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

    بسیار جالب بود ممنون

    پاسخ

  5. بهلولی

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۱ ق٫ظ

    خب کم استفاده کنند :))

    پاسخ

  6. حسنی

    ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۲۳ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۴۸ ق٫ظ

      سپاس از نظر شما

      پاسخ

  7. آقازاده

    ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۳۷ ب٫ظ

    برای خانومهاس

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۴۸ ق٫ظ

      بلههه

      پاسخ

  8. یوسفی

    ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۱۲ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۴۸ ق٫ظ

      سپاس از نظر شما دوست عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…