گیاهان دارویی آرامبخش

آرامش را با درمان‌ های طبیعی به دست آورید

۸
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گیاهان دارویی آرامبخش راه حلی برای تمدد اعصاب هستند.
گیاهان دارویی آرامبخش

اگر زندگی مدرن به شما نیز فشار روحی آورده است و نمی‌توانید احساس آرامش کنید، می‌توانید یکی از این گیاهان دارویی آرامبخش را امتحان کنید.

گیاه دم شیر

گیاهان دارویی

به گزارش مجله دلتا؛ وقتی مضطرب هستید و دوست دارید از دنیا پنهان شوید، گیاه دم شیر را امتحان کنید. این گیاه از خانواده‌ نعناع است و برای مادران جدیدی که احساس اضطراب و ضعف می‌کنند، مفید است. سوزان وید، این گیاه را به خانم‌هایی که شرایط زندگی سختی دارند مثلا توسط همسر یا رئیس‌شان تحت فشارند، توصیه می‌کند.

او می‌گوید: این گیاه به شما قدرت تحمل و برنامه‌ریزی می‌دهد. برای مقابله با اضطراب، ۲ تا ۳ بار در روز، نصف تا یک قطره چکان از عصاره‌ این گیاه را مصرف کنید.

گیاه کاوا کاوا (فلفل استرالیایی)

گیاهان دارویی آرامبخش

یکی دیگر از گیاهان دارویی آرامبخش که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، گیاه کاواکاوا است. این گیاه، بومی جزایر پلینزی و ملانزی است. رز ماری، نویسنده‌ کتاب “شفای گیاهی برای زنان” می‌گوید: این گیاه مورد علاقه‌ من برای مقابله با اضطراب است. زیرا عضلات را شل و ذهن را پاکسازی می‌کند و باعث می‌شود که در لحظه زندگی کنم.

رز ماری این گیاه را برای عوامل استرس‌زای روزانه توصیه می‌کند. مانند پرواز هواپیما، سخنرانی در جمع، ارائه کار و حل اختلافات مردم. این گیاه اغلب برای مقابله با بحث و جدل‌های داخل محل کار یا خانواده، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینگونه گفته شده که وقتی کاواکاوا وارد قلب می‌شود، دیگر نفرتی در قلب وجود نخواهد داشت.

این گیاه، سرخوردگی ناشی از خشم را از بین می‌برد. بنابراین با وجود اختلافات، می‌توانید با هم کنار بیایید و راه‌حل‌های مسالمت آمیز پیدا کنید. در صورت لزوم، یک قطره از عصاره‌ این گیاه را در آب گرم بریزید و مصرف کنید (در روز، بیشتر از سه برابر این مقدار مصرف نکنید.)

موارد منع مصرف: کاواکاوا نباید همراه با الکل یا توسط کسی که مبتلا به هپاتیت یا دیگر بیماری‌های کبدی است، مصرف شود. همچنین اگر باردار هستید، از این گیاه استفاده نکنید.

بادرنجبویه

گیاهان دارویی آرامبخش

بادرنجبویه نیز یکی دیگر از گیاهان دارویی آرامبخش است. اگر می‌خواهید که بدون احساس گیجی و کندی، استرس‌تان را کم کنید، بادرنجبویه را امتحان کنید. کینگزبری می‌گوید: من این گیاه را برای هر کسی که حس می‌کند شاد نیست، توصیه می‌کنم. این افراد، افسرده نیستند اما احساس غم و اندوه می‌کنند.

این گیاه برای اوقاتی مناسب است که آنقدر احساس ضعف دارید که تقریبا نمی‌توانید حرکت کنید. عطر این گیاه، به قدرت شفابخشیش می‌افزاید و می‌تواند مانند چای مورد استفاده قرار بگیرد. عطر مرکبات، بخودی خود نشاط‌بخش است.

آن را مانند چای بنوشید. برای آماده کردنش، یک مشت برگ تازه یا خشک شده‌ آن را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بمدت ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس برگ‌ها را از آب بیرون بیاورید و فشار دهید و در صورت تمایل آن را با عسل شیرین کنید.

می‌توانید از عصاره‌ بادرنجبویه نیز استفاده کنید. ۱ تا ۵ قطره از عصاره‌ آنرا تا سه بار در روز مصرف کنید.

شیره‌ دانه‌ جو دو سر

گیاهان دارویی آرامبخش

اگر مدت‌ها است که سخت کار کرده‌اید و تعادل عاطفی‌تان را از دست داده‌اید، این گیاه برای شما مناسب است. این گیاه، موجب می‌شود تا شما نسبت به هر چیز کوچکی، واکنش نشان ندهید. این گیاه، یک انتخاب عالی برای کسانی است که از استرس، بیمار شده‌اند و دچار سندرم روده‌ تحریک پذیر، تپش قلب و افزایش فشار خون بر حسب موقعیت هستند.

۴ قطره از عصاره‌ این گیاه را ۳ تا ۴ بار در روز مصرف کنید. مصرف آن را تا ۶ ماه ادامه دهید.

۸ دیدگاه

  1. شایگان

    ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۲ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. رفیعی

    ۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۰۳ ب٫ظ

    ممنون عالی بود

    پاسخ

  3. عادل توکلی

    ۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

    بد نبود

    پاسخ

  4. فرهاد کرمی

    ۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

  5. یوسفی

    ۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۳ ق٫ظ

    این مطالب برای ما خیلی مفید هستش

    پاسخ

  6. آقازاده

    ۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۷ ق٫ظ

    خیلی هم عالی
    دسترسی به این نوع گیاهان ب چه صورته کاش میگفتین

    پاسخ

  7. شادمان

    ۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۵ ب٫ظ

    واقعا مفید بود

    پاسخ

  8. مهدی فراهانی

    ۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۱۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…