دکوراسیون

اتاق خواب کودکان باهوش چه رنگی است؟(+ویدئو)

۱۲
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن خوابی راحت باید به نوع رنگ آمیزی اتاق کودکان توجه داشته باشید.
اتاق خواب کودکان باهوش

از نظر علم روانشناسی رنگ‌ها تاثیر شگفت انگیزی در روح و روان افراد دارند به همین دلیل امروزه به رنگ دکوراسیون اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، در این گزارش به این بحث می‌پردازیم که از نظر روانشناسی کدام رنگ‌ها برای دکوراسیون اتاق کودک مناسب‌تر هستند و باعث باهوش شدن آن‌ها می‌شوند.

شاید باورتان نشود اما از نظر پژوهشگران رنگ اتاق کودک در باهوش شدن او تاثیرگذار است، قطعاً شما هم دوست دارید فرزندی باهوش داشته باشید، پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که اتاق خواب کودکان باهوش چه رنگی است.

رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی

رنگ اتاق کودک بر هوش، احساسات، اعتماد به نفس و رفع بی قراری کودکان دختر و پسر تاثیر می‌گذارد، پس اگر قرار است برای اتاق فرزندتان یک رنگ مناسب انتخاب کنید، بهتر است نکات زیر را هم در نظر داشته باشید.

رنگ اتاق نوزادان تا ۳ ماهگی

طبق تحقیقات محققان، نوزاد تا ۳ ماهگی فقط توانایی تشخیص رنگ‌های سفید، سیاه و خاکستری را دارد. به همین دلیل بهتر است تم سیاه و سفید برای اتاق نوزاد انتخاب کنید، اما از ۳ تا ۶ ماهگی رنگ‌های جذاب و شاد دیگری همچون زرد و سرخابی را به این ترکیب خنثی اضافه کنید. این کار باعث تقویت بینایی او می‌شود.

رنگ اتاق نوزادان ۶ ماهه تا ۱ ساله

نوزادان شش تا دوازده ماهه قدرت بینایی‌شان رشد کرده و توانایی تشخیص رنگ‌ها را دارند و شما به‌عنوان والدین او باید رنگ‌های جذاب دیگری را با اضافه کردن عروسک، وسایل دکوری و تابلو وارد اتاق آن‌ها کنید. ولی در انتخاب رنگ با دقت تصمیم بگیرید و طوری نباشد که آرامش اتاق خواب از بین برود. مثلاً رنگ‌های سبز و آبی کم‌رنگ برای کاغذ دیواری بسیار مناسب‌اند.

اتاق خواب کودکان باهوش

رنگ اتاق کودک ۱ تا ۲ ساله

کودکان ۱ تا ۲ ساله کم کم توانایی راه رفتن و حرف زدن به دست می‌آورند و رنگ‌ها برایشان قابل درک است؛ بنابراین شما می‌توانید از رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های جذاب استفاده کنید تا فضایی شاد و پرانرژی برای فرزندتان فراهم کنید. انتخاب این رنگ‌ها در خلاقیت، هوش و پرورش استعداد کودکان تاثیر بی‌نظیری دارند.

رنگ نارنجی

یکی از رنگ‌های مناسب برای اتاق کودکان، رنگ نارنجی است، هرچند که از آن به ندرت استفاده می‌شود. نارنجی به رنگ گرم و دوستانه و جوان شهرت دارد و موجب افزایش اعتماد به نفس، برونگرایی و استقلال در کودکان می‌شود. همچنین این رنگ حس ارتباطات و همکاری در کودک را تقویت می‌کند.

رنگ اتاق خواب

رنگ سبز برای اتاق خواب کودک

رنگ سبز از رنگ‌های بسیار خوب و جذاب برای اتاق کودکان است. این رنگ یکی از طبیعی‌ترین رنگ‌های موجود در طبیعت به شمار می‌رود که دارای اثرات آرام بخش روی کودکان است. همچنین تحقیقات نشان داده است رنگ سبز می‌تواند سرعت خواندن و درک مطلب در کودکان را افزایش داده و اضطراب آن‌ها را کاهش دهد.

رنگ آبی

رنگ آبی نیز یکی از رنگ‌های موجود در طبیعت و یاد آور آرامش موجود در دریا و آسمان است. پس با خیالی راحت می‌توانید از این رنگ در اتاق خواب کودک خود استفاده کنید. رنگ آبی برای اتاق کودکانی که دارای انرژی بیش از حد هستند نیز بسیار مناسب است. این رنگ اضطراب و پرخاشگری و فشار خون کودکان را کاهش می‌دهد. از این رو برای اتاق کودکانی که کج خلق هستند و یا از دیگر مشکلات رفتاری رنج می‌برند، کاملاً مناسب است.

رنگ صورتی

رنگ صورتی القاء کننده‌ی حس آرام بوده و برای همه کودکان اعم از دختر و پسر مناسب است. گاهی اوقات اغلب مردم فکر می‌کنند رنگ صورتی رنگی دخترانه است و از آن نباید در اتاق پسران استفاده کنند، در صورتی‌که با تغییر دادن میزان روشنی این رنگ می‌توان در اتاق خواب پسران نیز از این رنگ زیبا و غنی استفاده کرد.

۱۲ دیدگاه

  1. ملکی

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۱۳ ب٫ظ

    واقعا از اطلاعاتون ممنونم مفید بود

    پاسخ

  2. نعمت زاده

    ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۴۶ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  3. بزرگی

    ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۳ ب٫ظ

    قرمزته

    پاسخ

  4. صادقی

    ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

    • ثامن

      ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۵ ب٫ظ

      مطالب اموزنده هستن

      پاسخ

  5. آدینه

    ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  6. یوسفی

    ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  7. آژن

    ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

    استفاده کردیم

    پاسخ

  8. شایگان

    ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۷ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  9. روزبهاني

    ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۸ ق٫ظ

    رنگ ها در زندگی کودکان تاثیر بسزایی دارد

    پاسخ

  10. رفیعی

    ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۱ ق٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

  11. غفاری

    ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۹ ق٫ظ

    بابت اطلاعاتتون ممنون واقعا عالیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…