جهانگردی ، پرو

زیباترین جای دنیا، کوه‌های رنگین کمانی

۱۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دلیل رنگارنگ بودن کوه‌های رنگین کمانی وجود مواد آلی و معدنی مختلف در خاک آن است.
زیباترین جای دنیا

زیباترین جای دنیا می‌تواند کوهستانی رنگارنگ باشد. جایی که انگار بچه‌های خوش ذوق یک مهدکودک، با شادترین مدادهای جعبه مداد رنگی‌شان آن را کشیده‌اند. کوه‌های رنگارنگ پرو یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های دنیااست. جایی که گردشگران حاضرند رنج یک هفته کوهنوردی را به جان بخرند، تا با چشم خودشان ببینند که یک کوهستان تا چه اندازه می‌تواند زیبا و باورنکردنی باشد. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با هم یک کوهنوردی دل‌انگیز در زیباترین کوهستان دنیا داشته باشیم.

زیباترین جای دنیا

پرو کجاست؟

یک جای خیلی دور آن سوی کره زمین. پرو در قاره آمریکا قرار دارد. به طور دقیق‌تر پرو یکی از کشورهای قاره آمریکای جنوبی است. پایتخت آن هم لیما است. پرو به داشتن معادن بسیار غنی طلا، نقره، مس و کانی کمیاب وانادیوم معروف است. تمدن اینکاها در پرو، دیدنی‌های زیادی را در این کشور برجای گذاشته که اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری پرو هستند. کوه‌های رنگین کمانی در رشته کوه آندس قرار دارند. از نظر رنگارنگی، جزیره هرمز خودمان را می‌توانیم شبیه کوه‌های رنگین کمانی پرو بدانیم. کوه‌های آلاداغلاری در مسیر تهران به تبریز نیز نمونه وطنی کوه‌های رنگین کمانی هستند.

البته جاذبه‌های رنگارنگ زیادی در دنیا وجود دارد. مثلا مزرعه‌های هزار رنگ چین، هوش از سرتان می‌برد. با دیدن کویر رنگارنگ هیجان زده می‌شوید و درخت‌های اکالیپتوس رنگی حتما برای‌تان حیرت انگیز است.

ausangate mountains 2 زیباترین جای دنیا، کوه‌های رنگین کمانی

نکات جالب درباره کوه‌های رنگین کمانی

کوه‌های رنگین کمانی پرو یکی از مرتفع‌ترین نقاط جهان هستند. مردمان بومی این کوهستان به کار دامپروری اشتغال دارند. تا پیش از اینکه کوه‌های رنگین کمانی در فهرست زیباترین جای دنیا قرار بگیرند، مردمان روستاهای این کوهستان از نظر اقتصادی ضعیف بودند. با معرفی این کوه‌ها به جهانیان و ورود جهانگردان به منطقه، وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم بومی هم بهتر شد.

مردم بومی پرو به کوه‌های رنگین کمانی احترام بسیار زیادی می‌گذارند. در واقع این کوهستان را مقدس می‌دانند و در آن به عبادت می‌پردازند.  بازدید از روستا‌های کوهستانی، تماشای حیوانات بومی مثل لاماها و همچنین دیدن یخچال‌های طبیعی و چشمه‌های آب گرم از جذابیت‌های تورهایی است که برای سفر به کوه‌های رنگین کمانی پرو تهیه شده‌اند. این تورها برای کوهنوردان حرفه‌ای طراحی شده است. چون به صورت میانگین، یک هفته پیاده روی در کوهستان بخش جدای ناپذیر این برنامه است. همچنین دیدن کوه‌ها در طلوع و غروب آفتاب و یا پس از باران، چشم‌انداز رویایی‌تری دارد.

5a25be153339b0f2008b45e4 1136 852 زیباترین جای دنیا، کوه‌های رنگین کمانی

راز رنگ‌ها

کوه‌های رنگین کمانی از رنگ‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. هر رنگ به علت وجود نوع خاصی از مواد معدنی و آلی در خاک است. مثلا وجود اکسید آهن، طیف قرمز به خاک‌ها بخشیده. سولفید آهن و آهک، باعث شده کوه‌ها به رنگ زرد کمرنگ به نظر برسند. وجود کلریت در خاک هم باعث شده طیف سبز رنگ زیبایی در کوه‌ها ایجاد شود. لاجورد هم طیف آبی ساخته است.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۴۵ ق٫ظ

    خیلی جالب قشنگ بود نقاشی خدا

    پاسخ

  2. مسعود

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۷ ب٫ظ

    بسیار عالی بود

    پاسخ

  3. فرهنگ

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۲۱ ب٫ظ

    جالبه

    پاسخ

  4. رفیعی

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۴۹ ب٫ظ

    چقدر عالی ممنون

    پاسخ

  5. روزبهاني

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۵۵ ق٫ظ

    خیلی قشنگه

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۰:۱۶ ق٫ظ

  7. رسا

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۰:۰۰ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  8. کاشی پور

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۳۹ ب٫ظ

    نقاشی طبیعت

    پاسخ

  9. عادل توکلی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۲۸ ب٫ظ

    اصلا جالب نبود

    پاسخ

  10. هوشمند

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۲۷ ب٫ظ

    بسیار زیباست

    پاسخ

  11. کاشی پور

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۱۷ ب٫ظ

    خارق العادس

    پاسخ

  12. نامجو

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۱۱ ب٫ظ

    خیلی زیباست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…