کفش پاشنه‌‌ بلند با پای خانم‌ها چه می‌کند؟

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیبایی به چه قیمتی؟ انتخاب کفش پاشنه‌ بلند و نامناسب می‌تواند آسیب‌های جدی به پای شما وارد کند؛ بنابراین خانم‌ها باید در انتخاب کفش دقت کنند تا کمر، زانو و پاهای آنها صدمه نبیند.
کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه‌ بلند قاتل خاموش پاهای شمااست؛ خانم‌ها باید بدانند که زیبایی و شیک‌پوشی را نباید به هر قیمتی به دست آورد، به خصوص  اگر مسئله مهم قلب دوم بدن آنها یعنی پاهایشان باشد؛ پس سعی کنید در مهمانی‌ها و جمع‌های خانوادگی از کفش مناسب استفاده کنید و به فکر سلامتی خود باشید.

به گزارش مجله دلتا، کفش پاشنه‌ بلند می‌تواند تأثیرات مخربی بر بدن خانم‌ها داشته باشد و علاوه بر پاها به کمر و زانوهای آنها هم فشار بیاورد؛ پس خانم‌ها باید با خودشان فکر کنند که زیبایی به چه قیمتی؟ البته اگر واقعا به پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند علاقه دارید، ترفندهایی برای نحوه استفاده از این نوع کفش‎‌ها وجود دارد که دلتا آنها را به شما معرفی می‌کند؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

کفش پاشنه‌بلند

عوارض استفاده از کفش پاشنه‌ بلند

کمر درد

بهتر است بدانید که کفش‌های پاشنه‌ بلند به طور کامل نمی‌توانند از تمام نقاط پاهایتان به طور یکسان نگهداری کنند. این کفش‌ها باعث توزیع نامتعادل وزن روی پای شما می‌شوند و ممکن است باعث ایجاد درد، التهاب و فشار در ناحیه‌ی پایین کمر‌تان شوند.

درد در ناحیه‌ی ساق پا

درد در ماهیچه‌های ساق پا از عوارض دیگر پوشیدن کفش‌های پاشنه‌سوزنی است. این کفش‌ها همچنین می‌توانند به تورم رگ‌ها منجر شوند که نه فقط ظاهر پاهایتان را زشت و ناخوشایند می‌کنند بلکه بسیار دردناک هم هستند.

مواظب پیچ‌خوردگی پاهایتان باشید

کفش پاشنه‌ بلند بالاخره شما را یک جا گیر می‌اندازد؛ درواقع شما فقط زمان‌هایی می‌توانید کفش پاشنه‌ بلند بپوشید که قرار است روی سطوح هموار راه بروید. ولی همیشه به طور بالقوه در هر مهمانی، در میان گودی، دست‌انداز و سنگ‌های کف زمین می‌‌توانید انتظار زمین خوردن را داشته باشید .

انحنای عجیب در قوس کمر

کفش‌های پاشنه‌ بلند قوس پایین کمر را از حد معمول بیشتر می‌کنند. در واقع، ارتفاع پاشنه مستقیما با درجه‌ی قوس کمرتان در ارتباط است. قوس بیش از حد کمر می‌تواند باعث ایجاد درد ناراحت‌کننده‌ای در نواحی بالا و پایین کمرتان شود.

تنگ شدن رگ‌های خونی

کفش‌های پاشنه‌ بلند پاهایتان را بلندتر و باریک‌تر نشان می‌دهند البته خانم‌ها معمولا این زیبایی ظاهری را با فشار روی پنجه‌ی پاهایشان ایجاد می‌کنند؛ بهتر است بدانید که این فشار روی پاهای شما می‌تواند به کاهش جریان خون منجر شود. در موارد شدیدتر، حتی می‌تواند باعث پاره شدن رگ‌های خونی‌ شود.

مراقب بیماری انگشت چکشی باشید

انگشت چکشی پا یکی از خطرناک‌ترین عوارض جانبی پوشیدن کفش‌های پاشنه‌ بلند به شمار می‌رود. حالت غیر طبیعی پا، فشار زیاد روی کف پا، رگ‌های خونی و کمر باعث تغییر شکل انگشتان پا می‌شود که به این حالت انگشت چکشی می‌گویند.

ضعیف شدن رباط‌‌ها

پوشیدن کفش‌های پاشنه‌ بلند باعث ضعیف شدن رباط‌‌های پای شما می‌شود. برای محافظت از پاهایتان در برابر هر گونه آسیب و صدمه باید با این نوع کفش‌ها برای همیشه خداحافظی کنید.

زانو درد

انحنای ناخوشایند پا هنگام پوشیدن کفش‌های پاشنه‌ بلند فشار بسیار زیادی بر مفصل زانو وارد می‌کند. این فشار غالبا باعث ایجاد آرتروز پا می‌شود.

کفش پاشنه‌بلند

در استفاده از کفش پاشنه‌ بلند به این نکات توجه کنید:

  • کفش‌های جدید را ابتدا امتحان و با آنها پیاده‌روی کنید.
  • در انتخاب سایز دقت کنید.
  • کفش‌ها را در فریزر بگذارید تا نرم‌تر شوند.
  • از کفی کفش ارتوپدی استفاده کنید.
  • کفش پاشنه‌ پهن انتخاب کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. آقازاده

    ۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۵ ق٫ظ

    سلامتی و مد یجورایی مقابل همند

    پاسخ

  2. ramin

    ۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

    خانمم کفش پاشنه بلند نمیپوشه چون عاشقمه…

    پاسخ

  3. عادل توکلی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۳۰ ب٫ظ

    بسیار مفید بود اطلاعاتی خوب برای خانم ها

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      خواهش میکنم ممنون از نظرتون

      پاسخ

  4. کاشی پور

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۱۳ ب٫ظ

    • نرگس نظیف

      ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق٫ظ

  5. سیامک مودت

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۳۱ ب٫ظ

    احسن

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۱۰ ب٫ظ

      درود بر شما دوست عزیز

      پاسخ

  6. مهدی مختاری

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۹ ق٫ظ

    امید که خانمها کمی بفکر سلامتی خود باشند نه زیبایی
    امار عمل های زیبایی تو ایران غوغا میکنه ولی کسی
    بفکر عوارضش نیست متاسفانه

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۱۱ ب٫ظ

      بلههه درسته ممنون از نظر شما دوست عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…