موفقیت در زندگی مشترک یک راز است

۱۸
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
موفقیت در زندگی زناشویی یک راز بزرگ است که نیاز به آموزش دارد اگر احساس رضایت و خوشبختی از روابط زناشویی و عاطفی خود ندارید، این مقاله را حتما بخوانید و رفتارهای غلط خود را اصلاح کنید.
موفقیت

موفقیت در زندگی مشترک، رازهای زیادی دارد؛ درواقع برای داشتن زندگی مشترک و دلخواه باید همیشه به همسر و زندگی‌تان توجه کنید. نباید از یکدیگر غافل شوید و با تلاش و حفظ رابطه‌ خوب‎تان، هنر واقعی زندگی کردن و کلید طلایی خوشبختی را پیدا کنید.

مجله دلتا در این مقاله سعی دارد به شما تکنیک‌های طلایی یک زندگی مشترک موفق را بیاموزد؛ پس اگر در ازدواج و روابط زناشویی خود به مشکل خورده‌اید و احساس رضایت و خوشبختی ندارید، حتما این مقاله را بخوانید.

موفقیت

تکنیک‌های زندگی موفق

بیشترین چیزی که تعادل زندگی مشترک زوج‌ها را به هم می‌ریزد، ریشه در رفتارهای غلط فردی، مشکلات روانی و نوع جملات و برخورد آنها دارد؛ نگران نباشید باید بیاموزید که در هر موقعیتی چطور رفتار کنید تا کام زندگی مشترک‎تان همیشه شیرین باشد.

حداقل روزی یک‌بار به همسرتان بگویید «دوستت دارم»

اولین راز خوشبختی و داشتن یک زندگی موفق، ابراز علاقه به همسرتان است؛ مطمئن باشید که او به شنیدن این کلمات نیاز دارد. قبول کنید صادقانه گفتن این جمله زندگی‌تان را از این رو به آن رو می‌کند، اگر بیش از ۳۰ سال هم از زندگی مشترک‎تان گذشته است، این مورد را امتحان کنید.

مسائل پیش‌پا‌افتاده را جدی نگیرید

شما می‌توانید رفتار خود و همسرتان را مدیریت کنید؛ مثلا آیا همسر شما رفتارها و عادت‌های غلطی دارد که اعصاب شما را به هم می‌ریزد؟ رفتار شما در مقابل این عادت‌های نادرست چگونه است؟

سعی کنید آنها را جدی نگیرید؛ مثلا اینکه همسر شما شیشه آب را بدون لیوان سر می‌کشد یا اینکه وقتی از سر کار می‌آید، جوراب و وسایلش را این طرف و آن طرف خانه پرت می‌کند یا از غذا و دست‌پخت شما ایراد‌های جزئی می‌گیرد. چه اهمیتی دارد که کام خودتان را تلخ کنید؟

به جنبه مثبت قضیه فکر کنید

به جای اینکه در مورد راه‌هایی که همسرتان موجب یأس و ناراحتی شما می‌شود، فکر کنید، در مورد همه چیزهای مثبتی فکر کنید که همیشه نظرتان را جلب کرده است.

خشم خود را کنترل کنید

وقتی هر دوی شما عصبانی هستید، اصلاً با هم صحبت نکنید؛ چند دقیقه صبر کنید، بیرون بروید و کمی قدم بزنید یا روی تخت دراز بکشید تا آرام شوید. در حقیقت، شما باید برای مدتی از همدیگر دور شوید؛ این کار آرامش را به زندگی مشترک شما برمی‌گرداند. همیشه یادتان باشد که شما زیر یک سقف زندگی می‌کنید؛ پس در مواقع عصبانیت کاری نکنید یا حرفی نزنید که بعد پشیمان شوید.

از اسرار و نقطه‌ضعف‌های هم سوء‌استفاده نکنید

یادتان باشد که شما رازهایی دارید که مخصوص خودتان است؛ پس نباید در زندگی مشترک پای مسائل خصوصی و شخصی گذشته را پیش بکشید حتی اگر آن شخص همسر شما باشد؛ این کار ممکن است باعث سوء‌‌ برداشت شود و او را نسبت به شما بدبین کند. همچنین اعتماد به نفس شما را از بین ببرد؛ پس هرگز وسط دعوای زناشویی نرخ تعیین نکنید و مسائل گذشته را به رخ همدیگر نکشید؛ همیشه حریم خصوصی و حد و مرز همه چیز را مشخص کنید تا زندگی مشترک موفقی را تجربه کنید.

به یکدیگر احترام بگذارید

خوشبختی و تجربه داشتن یک زندگی موفق تا حد زیادی به نوع عشق‌ورزی و احترام شما به همسرتان بستگی دارد؛ پس به هیچ‌عنوان در مورد همسرتان پیش کسی بدگویی نکنید، مخصوصا در میان خانواده و جمع‌های مهمانی! وقتی در مورد او صحبت می‌کنید، بگذارید عشق و احترام شما برای همه آشکار شود.

موفقیت

با هم وقت بگذرانید

هنر داشتن یک زندگی موفق، هنر با هم بودن است. ببینید چه کارهایی برای هر دوی شما بهتر است تا آنها را انجام دهید؛ مثلا با هم غذا بخورید، آخر شب کنار هم فیلم تماشا کنید، سینما بروید یا با هم برای قدم زدن بیرون بروید.

مستقل باشید

یکی از رازهای موفقیت در زندگی مشترک، مستقل شدن است. همسر شما باید زمان‌هایی را به خود اختصاص دهد؛ مثلا اگر همسرتان زمانی را نیاز دارد که تنها باشد یا با دوستان خودش به صورت مجردی بیرون برود، او را محدود نکنید و به او این فرصت را بدهید. عزم و تواناییِ مستقل شدن شما را قوی‌تر، سالم‌تر و جذاب‌تر و عزت نفس شما را تقویت می‌کند.

بله‌قربان‌گوی مطلق نباشید

در این نظرسنجی، اکثر زوج‌ها معتقد بودند که اختلاف‌نظر بین دو طرف طبیعی است و این تفاوت سلیقه‌ها باعث می‌شود، زوج‌های موفق و دوست‌داشتنی به دیدگاه یکدیگر احترام بگذارند و نظراتشان را به هم نزدیک کنند.

روابط عاطفی خود را حفظ کنید

روابط عاطفی برای ازدواج و تجربه زندگی سالم و موفق بسیار مهم است. حتی اگر شما در شرایط و زمانی به سر می‌برید که خلق و خوی مناسبی ندارید، روابط عاطفی خود را قطع نکنید؛ این موضوع می‌تواند حال روحی شما را بهتر کند، استرس و افسردگی شما را خنثی کند؛ پس دوباره به آغوش عشق بازگردید.

هرگز از کلمه طلاق استفاده نکنید

گاهی از کلمه طلاق و صحبت کردن از جدایی به عنوان یک مکانیزم تهدیدی استفاده می‌شود اما باید بدانید که تهدید یک استراتژی درست برای حل مشکلات نیست؛ پس این کار را نکنید.

۱۸ دیدگاه

  1. بزرگی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۲۵ ب٫ظ

    مفید و کاربردی بود سپاس از سردبیر محترم مجله دلتا

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۱۵ ق٫ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

  2. کاشی پور

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۳۷ ب٫ظ

    خیلی مفید بود ممنون

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۱۶ ق٫ظ

      خواهش میکنم

      پاسخ

  3. رفیعی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۳۴ ب٫ظ

    خیلی عالی واقعا ممنون

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۱۶ ق٫ظ

      خواهش میکنم

      پاسخ

  4. آقازاده

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۰۳ ب٫ظ

    کاش ازاولش تاآخرش احترام ها یکی بود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۱۶ ق٫ظ

      بلهههه انشالله درست میشه

      پاسخ

  5. آقازاده

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۴۷ ب٫ظ

    کاربردی و عالی

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۱۶ ق٫ظ

      خواهش میکنم

      پاسخ

  6. عادل توکلی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۱۳ ب٫ظ

    اصلا جالب نبود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۱۷ ق٫ظ

      اخه چرااااااا؟؟؟

      پاسخ

  7. شمس

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

    بسیار عالی و قابل استفاده بود ممنون

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۱۲ ب٫ظ

      خواهش میکنم خوشحالم مطلب کاربردی بود

      پاسخ

  8. یوسفی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۱۳ ب٫ظ

      ممنون از نگاه زیبای شما که همراهی کردید

      پاسخ

    • مهران

      ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۱۲ ب٫ظ

      با سلام
      سپاس از مطلب زیبای شما
      بسیار کاربردی و آموزنده بود

      پاسخ

      • نرگس نظیف

        ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۱۷ ق٫ظ

        سپاس از نگاه زیبای شما دوست عزیز

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…