اخبار مسکن، وزیر راه و شهرسازی:

انبوه سازان زمین رایگان می گیرند

۸
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از محمد اسلامی  پرسیدیم: آیا تشکیل کمیته تعیین سقف اجاره‌بها منتفی شده؟ گفت: جامعه ما حق دارد که از دولت انتظار داشته باشد!
مسکن استیجاری

این روزها در خصوص ابهامات بازار معاملات مسکن خبرهای خوش، حتی اگر وعده‌ای بیش نباشد، دلگرم کننده است. به‎خصوص  که این اخبار درمورد اجاره بها باشد.

به گزارش مجله دلتا، به نقل از مهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، در این خصوص تصریح کرد:

آمادگی داریم زمین را بدون این‎که وجهش را مطالبه کنیم، در اختیار انبوه سازان قرار دهیم تا مسکن استیجاری بسازند؛ متأسفانه در سال‌های گذشته سازندگان از این موضوع استقبال نکردند. اما اگر اقدام کنند، حتماً به سازنده‌ها زمین رایگان می‌دهیم.

محمد اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا تشکیل کمیته تعیین سقف اجاره بها منتفی شده است؟، گفت: هیچ وقت قرار نبوده کمیته تعیین سقف اجاره‌بها تشکیل بدهیم؛ دولت هیچ‌گاه مداخله‌ای در تعیین اجاره‌بها نداشته است. با این حال جامعه ما حق دارد که از دولت انتظار داشته باشد! اما در قانون هیچ حقی برای دولت ایجاد نشده که در نرخ اجاره‌بها دخالت کند.

وی یادآور شد: موضوع اجاره‌بها همواره  رابطه بین موجر و مستأجر بوده و قوانینی که در این خصوص وجود دارد، صرفاً توافق حقوقی میان موجر و مستأجر است. ما درپی آن هستیم که بر اساس ماده ۲ قانون سامان‎دهی و ماده ۲ آئین نامه آن، مؤسسات اجاره‌داری تشکیل دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به زودی فراخوان تشکیل مؤسسات اجاره‌داری را صادر می‌کنیم تا افرادی که توانایی دارند، این مؤسسات را راه اندازی کنند. به‎خصوص با کمک استارتاپ ها، بازار اجاره بها را بر اساس شیوه نامه‌ای که برای این مؤسسات تنظیم خواهیم کرد، سامان‎دهی می‌کنیم.

sakhtosaz nimetamam انبوه سازان زمین رایگان می گیرند

اعطای وام مسکن

چندی پیش در خصوص ابهامات اعطای وام مسکن به مالکان صحبتی با وزیر راه و شهر سازی، محمد اسلامی شد که در پاسخ گفت: آنچه در قانون برای وام رهن پیش بینی شده، صرفاً برای افرادی است که قصد نوسازی واحد فرسوده خود را دارند تا طی مراحل ساخت و ساز ملکشان بتوانند در مسکن استیجاری سکونت کنند.

وی یادآور شد: در قانون، وام  ودیعه مسکن فقط برای بافت‌های فرسوده و کسانی که قصد نوسازی واحد مسکونی خود را دارند، پیش بینی شده است. به این صورت که ما وام ودیعه مسکن به آن‎ها می‌دهیم تا در مدت زمانی که واحد آن‎ها احداث می‌شود، بتوانند مکان دیگری را برای خود اجاره کنند که این موضوع در قانون پیش بینی شده است.

۸ دیدگاه

  1. بزرگی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۵۶ ب٫ظ

    به امید خانه دار شدن همه مساجران

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

    حرف های جالبیه ک میزنند
    کوتا اجراشدنش

    پاسخ

  3. روزبهاني

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۴۸ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

  4. رفیعی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۲۸ ق٫ظ

    مرسی جالب بود

    پاسخ

  5. كاشي پور

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۶ ب٫ظ

    خبر خوبیه ولی هزینه های ساخت بنا باید پایین باید

    پاسخ

  6. برزین

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۴۲ ب٫ظ

    به امید بهتر شدن شرایط بازار مسکن برای همه

    پاسخ

  7. یوسفی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۱۲ ب٫ظ

    اگه بشه خوب میشه

    پاسخ

  8. عادل توکلی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۴۰ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…