تاثیر پس لرزه های غرب تهران بر بازار ملک

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

زلزله اخیر استان های تهران و البرز بسیاری  از مسایل را تحت الشعاع قرارداد. به ویژه بازار مسکن که از پیامد های آن بی نصیب نمانده است .

انبوهی از واحدهای قدیمی ساز و کوچک درغرب استان تهران ،اگر تا مدتی پیش امتیازی خاص و ویژه این منطقه و شهرستان هایی همچون ملارد، قدس، شهریار و  بهارستان و…دستکم  برای قشرها و دهک های ضعیف و پایین جامعه محسوب می شد، اما امروز نه  فقط  فرصت و امتیازی  به  شمار نمی رود  بلکه ، نگرانی های جدی برای استان تهران ایجاد کرده است .

به هر روی ، جدای از بحث های مدیریتی این عارضه ، برخی از کارشناسان معتقدند که زلزله اخیر استان تهران و بخصوص شهر های (ملارد،شهریار و قدس) خریداران خانه  را  با تردید هایی جدی  روبه رو کرده است .

حسین سروش،کارشناس بازار مسکن، با اشاره به  ویژگی‌ ها و  آسیب های  برخی واحدهای  آپارتمانی غرب استان تهران  می گوید: پیش از این نیز مواردی در باره برخی  از واحدهای مسکونی حوزه غرب استان تهران و میزان استحکام بنای  آن ها مطرح بود، اما با توجه  به  اینکه در دهه‌ های اخیر شاهد زمین  لرزه ای محسوس  و قابل  توجه در این حوزه  نبوده ایم، ازاین موضوع ها به سادگی عبور می شد.

وی افزود: زلزله  اخیر دستکم  درکوتاه  و میان  مدت، بازار مسکن  را در این  محدوده  و  بسیاری دیگر از شهر های استان تهران که با مشکل  بافت های فرسوده  روبرو هستند، تحت الشعاع  قرار خواهد  داد.

او افزود: در دقایق  ابتدایی  پس لرزه‌ ها، بسیاری از خانوارهای ساکن در غرب استان تهران و حتی  پایتخت، خانه  خود را رها و در پارک ها، بوستان ها، و حاشیه خیابان ها شب را سپری کردند .بی تردید این افراد و گروه ها  در مورد سرمایه گذاری، خرید مسکن  و یا حتی ادامه  سکونت در بافت هایی با بنا های با استحکام  بسیارضعیف ، تجدید نظر خواهند کرد.

کارشناس بازار مسکن  گفت: این  موضوع  برای  بازاری که سالها است با رکود دست و پنجه نرم می‌کند ، خوشایند نیست و جدای از  بحث  اقتصادی و فراتر از شرایط  حاکم بر بازار مسکن، حفظ  جان انسانها اهمیت دارد .

بر اساس این گزارش ، سوء استفاده  از شرایط  خاص  از موضوع  هایی است که  متاسفانه  در میان  برخی از قشرها و گروه های  اجتماعی از گذشته تا کنون سابقه دارد.

بر اساس اظهارات برخی از کارشناسان و صاحب نظران، خریداران مسکن در برابر تبلیغات عده ای از فعالان عرصه املاک و دلالان  در مورد برخی اظهارات نادرست در خصوص بنا هایی با استحکام  بسیار ضعیف  باید بسیار هوشیار باشند.

بهزاد احمدی،کارشناس  حوزه  مسکن  در این خصوص  می افزاید:  احتمال  می رود  برخی از  با استحکام بنای غیر استاندارد به عنوان واحد ها، آپارتمان ها و بنا های ضد زلزله، قالب و به  فروش برسند.

امید می رود با اعطای وام‌ ها و تسهیلات احیای بافت‌ های فرسوده، نظارت هر چه بیشتر دستگاه های مربوط  و امداد رسان در شهرهای  اقماری و حاشیه نشین  همچون شهرستان ملارد و ارائه  آموزش های لازم به هموطنان پیش  از بروز بحران ، خاطرات  تلخ  زلزله های اخیر، هیچگاه  تکرار نشود. اقتصاد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…