ایجاد التهاب در بازار مسکن

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
1 12 ایجاد التهاب در بازار مسکن

به رغم اینکه بازار مسکن درنخستین ماه فصل زمستان همچنان مانند بازارماه های پایانی فصل پاییز داغ و آمارها حاکی ازرونق معاملات بود، اما مشاوران املاک می گویند : خطای بزرگ مالکان و فروشندگان ملک در هفته های اخیر می‌تواند به بازگشت بازار به فاز پیش از رونق منجر شود وبا ایجاد التهاب ،میزان معاملات را کاهش دهد.

به گفته مشاوران  ، این خطا انصراف مالکان و سازنده های آپارتمان‌های نوساز و تازه‌ساز از عرضه املاک خود به بازار به طمع افزایش قیمت بیش از پیش در بازار شب عید و فروش به بالاترین بهای ممکن است.

هم اکنون بسیاری از مالکان و سازنده‌های آپارتمان‌های نوساز و تازه‌ساز با عمر بنای صفر تا ۵ سال ساخت که طی دو سه ماه اخیر تعدادی از واحدهای تکمیل شده خود را نیز فروخته ‌اند، به فرض اینکه قیمت مسکن با وجود تغییر در ماه‌های اخیر، در دو ماه باقی‌مانده تا پایان سال افزایشی دوباره خواهد داشت ، از فروش واحدهای باقی‌مانده منصرف شده‌اند.

 این وضع به ویژه در مناطق مصرفی موجب شده است مشاوران املاک به برخی ازخریداران  آپارتمان اعلام کنند که هیچ آپارتمانی   حتی گران‌قیمت و نا متناسب با بودجه آن ها دراختیار ندارند.

کارشناسان بازارمسکن هشدارمی‌دهند که اگرچه هنوز نشانه‌های تاثیرمنفی این رفتار بررونق معاملات چندان دیده نمی شود اما ،ادامه این خطا می‌تواند خریداران خانه  را از جست‌وجو ناامید و آنها را از خرید برای مدت نامعلوم دست‌ کم تا زمان تثبیت قیمت‌ها و عرضه واحد های مسکونی مناسب به بازار منصرف کند.

 ادامه این رفتار فروشندگان ، به طور قطع سدی در برابر رونق معاملات مسکن خواهد بود و بازارمسکن را از رسیدن به مقصدی که دست‌ کم پس از چهار سال انتظار و رکود به آن دست یافته دوباره به دوره رکود خواهد کشاند.دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…