عاشقانه

عروسی در ساختمان روبان

۱۰
63
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هنگامی که مراسم عروسی در این ساختمان برگزار می‎شود، عروس خرامان از پله‎های درهم‎پیچیده بالا می‎رود و به کلیسا می‎رسد. گویی این دو راه‎پله‎ی مارپیچ، دو زندگی هستند که با یک هدف به سمت بالا حرکت می‎کنند و قبل از به هم رسیدن و با هم یکی شدن، به بالاترین نقطه می‎رسند و به یک شکل هماهنگ و هم‎شکل در می‎آیند، دقیقاً شبیه یک روبان.
عروسی

یک ساختمان به شکل روبان در هیروشیمای ژاپن وجود دارد که به ساختمان عروسی یا ازدواج یا روبان معروف است. این ساختمان زیبا مخصوص برگزاری مراسم عقد و ازدواج است.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا ، این ساختمان بی‎نظیر، در واقع  هم کلیسا و هم مکان اجرای  مراسم ازدواج است. شبیه به روبان دسته‎گل عروس طراحی شده و طراح آن «هیروشی ناکامورا» نام دارد. سال ساخت آن ۲۰۱۳ و مساحت آن ۲۵۰۰ مترمربع است.

عروسی

معماری ساختمان روبان

در این معماری، ناکامورا، دو فرم مارپیچ را با هم ترکیب کرده است. راه‌پله‌ها، به عنوان سقف، دیوار، و کف ساختمان عمل می‌کنند و فضاهای مختلف این ساختمان را می‎سازند.

هنگامی که مراسم عروسی در آن برگزار می‎شود، عروس خرامان از این پله‎های درهم‎پیچیده بالا می‎رود و به کلیسا می‎رسد. گویی این دو راه‎پله‎ی مارپیچ، دو زندگی هستند که با یک هدف به سمت بالا حرکت می‎کنند و قبل از این‎که به هم برسند و با هم یکی شوند، به بالاترین نقطه می‎رسند و به یک شکل هماهنگ و هم‎شکل در می‎آیند، دقیقاً شبیه یک روبان.

عروسی

جالب است که یکی از این فرم‎ها دیگری را حمایت می‎کند، درست مثل حمایت و تکیه کردن دو نفر به هم! در وسط حرکت این دو راه‌ پله هم، یک کلیسای نقلی ساخته‎اند که مهمانان در آن‎جا به تماشای مراسم می‎نشینند. کلیسا پنجره‎هایی رو به باغ و گل و سبزه و درخت دارد و از بین این همه زیبایی و سرسبزی می‎توانند دریای زیبا و خروشان را ببینند و لذت ببرند.

عروسی

ساختمان مخصوص عروسی روی تپه‎ای سرسبز و تماشایی قرار گرفته است که دورنمایی وسیع و سراسری به دریای داخلی ژاپن دارد. یک محیط دلپذیر و سراپا آرامش، که آغازی باشد برای زن و مردی که می‎خواهند دست در دست هم مسیر پرپیچ و خم زندگی را طی کنند. این‎همه نماد از عشق و یکی‎شدن در معماری، زیبا نیست؟

۱۰ دیدگاه

  1. وحید مختاریان

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۰۴ ب٫ظ

    نماد از عشق و یکی‎شدن در معماری

    پاسخ

  2. وحید مختاریان

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۰۳ ب٫ظ

    این ساختمان بی‎نظیر

    پاسخ

  3. سعیدرستمی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۵۲ ب٫ظ

    چقدر زیباست

    پاسخ

  4. وحید مختاریان

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۳۴ ب٫ظ

    به به ………

    پاسخ

  5. مهدی فراهانی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۴۸ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  6. دانشی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۱۶ ب٫ظ

    عروس

    پاسخ

  7. شایگان

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۴۷ ب٫ظ

    چه جالب

    پاسخ

  8. یوسفی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۳۳ ب٫ظ

    چقدر زیباست

    پاسخ

  9. خانم طلوعی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۲۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  10. آقازاده

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۱۸ ب٫ظ

    چه رویایی انگاری از مجله ی مصور الهام گرفتن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…