بازار ملک از نگاه مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

روزنامه همشهری – سمت و سوی بازار مسکن

پیش‌بینی کارشناسان این است که بازار مسکن با میانگین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت سالیانه و رونق در بخش متوسط قیمت به روند فعلی خود ادامه دهد اما جهش قیمتی در سال آینده اتفاق نخواهد افتاد.

بازار مسکن شهر تهران هم اکنون با رونقی نسبتا مناسب در واحدهای میان متراژ مواجه شده است.

در آذرماه امسال میانگین قیمت مسکن شهر تهران به ۵ میلیون و ۹۰ هزار تومان رسید، معاملات نیز ۵۰ درصد و قیمت ۱۵ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافت.

توزیع فراوانی تعداد معاملات حاکی از آن است واحدهای ۵۵ تا ۹۰ متر حدود ۵۰ درصد از خرید و فروش را به خود اختصاص می دهند ۳۵ درصد به واحدهای بالای ۹۰ متر و تنها ۱۵ درصد به واحدهای کمتر از ۵۵ متر اختصاص دارد.

روزنامه قانون – مسکن هم‌ردیف بازار پول قرار گرفت

 رسیدن میزان رشد قیمت مسکن شهر تهران به ۱۵ درصد در آذرماه امسال نشان می‌دهد بازده سرمایه در این بخش هم‌اکنون با میزان سود بانکی برابری می‌کند.

در۹ ماهه امسال شرایط رشد چهار بازار موازی یعنی بورس، سکه، دلار و مسکن حاکی از آن است که بورس ۲۷ درصد، سکه ۱۵.۵ درصد، دلار ۱۱.۸ درصد و مسکن ۸ درصد رشد را تجربه کرده‌اند.

اما موضوع اساسی آن است که بخش مسکن از ابتدای پاییز روند پرشتاب‌تری به خود گرفته است.

به طوری که مهرماه ۸.۷ درصد، آبان ماه ۱۰.۹ درصد و آذرماه ۱۵ درصد افزایش نقطه به نقطه قیمت را تجربه کرد و پیش‌بینی می‌شود با ادامه‌ی این روند وضعیت جذب سرمایه و اشتغال در این بخش افزایش پیدا کند.

روزنامه آرمان – احتمال کاهش قیمت مسکن

حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی از ثبات قیمت مسکن در ماه‌های باقیمانده از سال جاری خبر داد.

همچنین برخی از کارشناسان مسکن نیز احتمال عدم تغییر در قیمت مسکن و حتی کاهش قیمت آن در روزهای باقیمانده از سال ۹۶ را یادآور شده‌اند که این اظهارات با برخی واکنش‌ها مواجه شد، چراکه بسیاری از مردم می‌گویند که در سال‌های گذشته هیچ‌گاه شاهد کاهش قیمت نبوده‌اند و بر اساس این تجربه، احتمال کاهش قیمت در ماه‌های باقیمانده سال را منتفی می‌دانند.

روزنامه عصر اقتصاد -پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن در سه ماه پایانی سال

رئیس کمیسیون عمران مجلس، راهکار ثبات قیمت مسکن را ارایه تسهیلات ارزان قیمت با عاملیت بانک های مختلف خواند و گفت: در حال حاضر توازنی میان عرضه و تقاضای مسکن برقرار نیست.

محمدرضا رضایی، با انتقاد از وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت: هم اکنون ،عرضه و تقاضای مسکن همگن نبوده و با یکدیگر توازن ندارد که این موضوع خود به رشد قیمت ها در این بخش دامن زده است.مجله خبری دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…