تهران گردی

تهران گردی بدون طرح زوج و فرد

۲۱
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بسیاری از جاهای دیدنی پایتخت در مناطقی قرار دارند که خارج از محدوده طرح های کنترل ترافیک تهران قرار دارند. این جاذبه‌ها را بشناسید تا در فرصت‌های پیش رو به آنها سفر کنید.
طرح زوج و فرد

این روزها اخبار جدید طرح زوج و فرد و ترافیک تهران داغ داغ است. بعضی‌ها حسابی از اجرا شدنش خوشحالند و بعضی دیگر اخم‌هایشان توی هم رفته. در اینجا قصد داریم جاهایی از تهران را به شما معرفی کنیم که برای گردش در آنها نیازی به هیچ‎گونه طرح زود و فرد، ترافیک یا آلودگی هوا ندارید. این دیدنی های تهران، خارج از همه طرح های ترافیکی قرار دارند و هیچ محدودیتی برای رفتن به آنها ندارید. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا تعدادی از این جاهای دیدنی تهران را به شما معرفی کنیم.

این میدان خوب تجریش

محله میدان تجریش تهران یکی از آن دوست‌داشتنی‌ترین‌های پایتخت است. در یکی از شمالی‌ترین قسمت‌های پایتخت نشسته و از همان محله‌هایی است که دل شهروندان برایش تنگ می‌شود. حتی اگر کار واجبی هم آن حوالی نداشته باشند، سعی می‌کنند جوری برنامه بچینند که گذرشان به تجریش بیفتد. کمی در بازار باصفایش قدم بزنند. از بو، رنگ و لعاب بازار سرمست شوند. کبوترهای امامزاده صالح که روی گنبد نشسته‌اند، حال‌شان را خوب کند. سپس با حالی خوش به خانه برگردند. خوبی‌اش این است که بدون نگرانی بابت هر نوع طرح ترافیکی می‌توانید با خودروی خودتان راهی تجریش شوید. مترو هم دارد. متروی میدان تجریش، عمیق‌ترین متروی پایتخت است. آن قدر عمیق که سوژه شوخی طنازان زیادی در شبکه‌های مجازی قرار گرفته است. مثلاً می‌گویند متروی تجریش فقط دو پله تا هسته زمین فاصله دارد.

2 32 تهران گردی بدون طرح زوج و فرد

باغ فردوس و موزه دوست داشتنی سینمای ایران

باغ فردوس ، در شمال خیابان ولی عصر، نرسیده به میدان تجریش واقع شده است. اینجا موزه سینمای ایران قرار دارد. که  در باغ و ساختمانی قدیمی جا گرفته است. مساحت باغ فردوس ۲۰ هزار متر و مساحت ساختمان  آن ۱۰۰۰ متر مربع  و از سه طبقه کامل و یک نیم طبقه تشکیل شده است.

موزه سینمای ایران به منظور جمع آوری، نگهداری و به نمایش گذاشتن میراث سینمای کشور در شهریورماه سال ۱۳۷۳ و با همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران شروع به کار کرد. در راه اندازی موزه سینما، هنرمندان بسیاری تلاش کردند. بازدید از باغ فردوس و خوردن یک غذای خوشمزه در رستوران آن را، بدون نگرانی بابت طرح ترافیک، در برنامه خودتان بگنجانید.

باغ فردوس ، موزه سینمای ایران

پارک پلیس ، اتفاقی به یاد ماندنی

چه می‌شود که پارک پلیس اتفاقی به یاد ماندنی می‌شود؟ در شمال شرق تهران باغ اناری بود که خیابانی از وسط آن می‌گذشت. آن را باغ مجیدآباد هم می‌نامیدند. یک روز آمدند و دیدند و گفتند خوب است این اطراف مکان تفریحی نیست، و آن باغ را به پارکی محصور در زیبایی تبدیل کردند. پرندگان بر درختانش آشیانه ساختند و انسان‌ها برای خود آلاچیق. آن‌ها دانه یافتند و انسان‌ها غذا در فود کورت. آن‌ها زیبایی پارک را دیدند و انسان‌ها موزه گرافیک. موزه گرافیک را جایی گذاشتند که بِروی به بخش شمالی پارک پلیس و در عمارتی قاجاری، عمارت ارباب هرمز، آثار پیشگامان گرافیک مدرن تا طراحان معاصر را ببینی. همان‌جا که پرندگان به بامش نشستند و خستگی گرفتند و دوباره پریدند. پارک پلیس در شرق تهران قرار دارد و از هر گونه محدودیت‌های ترافیکی پایتخت به دور است. همین الان برای خستگی در کردن در آن برنامه ریزی کنید.

پارک پلیس

 

گنبد مینا ، در آسمان غوطه ور شوید

گنبد مینا یک بنای تقریباً کروی‎شکل که در آسمانش می‌توانید اجرام آسمانی را رصد کنید. فرق گنبد مینا با رصدخانه این است که در رصدخانه به کمک تلسکوپ، آسمان واقعی را می‌بینید. اما در گنبد مینا، همه چیز شبیه‎سازی شده است. کافی است نگاه‌تان را تا سقف گنبد بالا ببرید و در آسمان شناور شوید. گنبد برای خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند، عالی‌ترین مکان برای گشت و گذار و تفریح به شمار می‌رود. گنبد مینا اطراف پارک آب و آتش قرار دارد. برای رفتن به آن به دردسرهای مربوط به طرح زوج و فرد یا طرح ترافیک نمی‌افتید.

گنبد مینا

باغ کتاب تهران ، بزرگ‌ترین کتابفروشی دنیا

همه‌اش که نمی‌شود تفریحات هیجان انگیز معرفی کرد! بعضی از تفریحات خیلی فاخر هستند و روشن‌فکرها و فرهیختگان را به وجد می‌آورند. باغ کتاب تهران یکی از آن تفریحاتی است که اگرچه آدرنالین خون را بالا نمی‌برد، برای عده‌ای هیجان انگیز و خواستنی به نظر می‌رسد. باغ کتاب تهران بزرگ‎ترین کتابفروشی جهان است و همین کافی است تا خیلی‌ها حتی اگر کتاب‎دوست هم نباشند، برای رفتن به آن برنامه بچینند.

باغ کتاب تهران

موزه عروسک های ملل ، جایی برای خاله بازی

موزه عروسک های ملل یکی از مقاصد مهم گردشگری است. جایی که گردشگران بسیاری کنار عروسک ها و یا تندیس‌ها، عکس‌های متعددی گرفته و روز خود را می‌گذرانند. برای آن‌ها بیشترین زیبایی در عروسک های کهن پارچه‌ای و تن‌پوش‌ها است. این موزه در تهران، خیابان میرداماد، خیابان نفت جنوبی قرار دارد. اگر بچه دارید، بازدید از آن را از دست ندهید. از هر طرح مرتبط با ترافیک هم به دور است.

عروسک های ملل

۲۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۳۰ ب٫ظ

  2. وحید مختاریان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۰۳ ب٫ظ

    جالب

    پاسخ

  3. وحید مختاریان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۰۳ ب٫ظ

    هیجان انگیز

    پاسخ

  4. وحید مختاریان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۰۲ ب٫ظ

    دیدنی تهران

    پاسخ

  5. وحید مختاریان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۰۲ ب٫ظ

    ممنون از مطالب

    پاسخ

  6. وحید مختاریان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۰۱ ب٫ظ

    مفید بود ممنون

    پاسخ

  7. وحید مختاریان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۰۱ ب٫ظ

    طرح های کنترل ترافیک

    پاسخ

  8. وحید مختاریان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۰۰ ب٫ظ

    تجریش فقط دو پله تا هسته زمین فاصله دارد.

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۰۷ ب٫ظ

    مرسی ،جالب بود

    پاسخ

  10. فرهنگ

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

    مفید

    پاسخ

  11. ستوده

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۵۴ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  12. خانم طلوعی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

    بسیارعالی

    پاسخ

  13. امیر زندمنش

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۰ ق٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

  14. پیمان

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۵۵ ق٫ظ

    چقدر جالب
    ممنون از مطالب مفیدتون

    پاسخ

  15. یوسفی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۲۹ ق٫ظ

    انقدر تهران جاهایبا صفا داره که برای دیدنشان باید وقت زیادی گذاشت

    پاسخ

  16. علی فرجی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۰۸ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  17. سعدی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۴۷ ق٫ظ

    بسیار عالی، اما افسوس که این موضوعات مرتبط با قشر مرفهین بی درد هست
    یا تشکر فراوان از شما
    سعدی دلتا

    پاسخ

  18. رضوی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۴۳ ق٫ظ

    مفید بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…