تهران گردی با دلتا

تور یک روزه ؛ آخر هفته کجا بریم؟(قسمت اول)

۱۰
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تور یک روزه دقیقاً برای تعطیلات آخر هفته طراحی شده است. تهران گردی با تور یک روزه بهترین کاری است که می‌توانید در تعطیلات پایان هفته انجام دهید.
تور یک روزه تهران گردی

تور یک روزه همیشه جذاب است. چون در یک زمان کوتاه و بدون گرفتن مرخصی از آقای مدیر، می‌توانید همه خستگی طول هفته را از تن به در کنید و شنبه‌ای با نشاط، پیش رو داشته باشید. حالا اگر تور یک روزه در شهر خودتان باشد که دیگر حرف ندارد! بدون دردسرهای ترافیک و رانندگی در جاده، می‌توانید کلی خوش بگذرانید و تعطیلاتی جذاب داشته باشید. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا گلچینی از جاهای دیدنی تهران را برای تهران گردی تان در تعطیلات آخر هفته به شما معرفی کنیم.

تهران گردی در یک روز

تهران گردی برای پایتخت نشینان، بهترین تفریح در تعطیلات آخر هفته است. تهران کلی جای دیدنی دارد. با یک برنامه ریزی صحیح می‌توانید چندتای آنها را در تعطیلات آخر هفته ببینید و خوش بگذرانید. با مجله دلتا همراه باشید تا بهترین‌های تهران گردی را در قالب تور یک روزه به شما معرفی کنیم.

کافه نادری

کافه نادری رفتن دارد. دیدن مکانی که روزگاری بزرگان شعر و ادب و موسیقی در آن جمع می‌شدند و با هم به تبادل نظر می‌پرداختند، هیجان انگیز است. کافه نادری تهران نوستالژیک‌ترین کافه شهر است. کمی کمتر از ۱۰۰ سال سن دارد و اتفاقات زیادی در تاریخ معاصر ایران را به چشم خودش دیده است. کافه روزگاری پاتوق روشنفکران، شاعران و نویسندگانی بوده است که امروزه هر کدام‌شان ستاره‌ای در ادبیات ایران به شمار می‌روند. کافه نادری یکی از جذابیت‌های تهران است. افراد زیادی به شوق دیدن پاتوق آدم حسابی‌های تهران، یک بعد از ظهرشان را خالی می‌کنند و راهی خیابان جمهوری و کافه قدیمی‌اش می‌شوند تا با خاطره‌انگیزترین تریای پایتخت دیدار کنند. در برنامه تور یک روزه تهران، همیشه بازدید از کافه نادری گنجانده می‌شود. شوخی که نیست. گل سرسبد تهران گردی است.

تور یک روزه تهران گردی

گنبد مینا

گنبد مینا آدم را به یاد فیلم‌های تخیلی ژول ورن می‌اندازد. سرت را بالا می‌آوری و بووووم! یک کهکشان بالای سرت قرار دارد و انگار در آسمان غوطه ور شده‌ای. گنبد مینا یکی از دیدنی‌های جدید پایتخت است. جاذبه‌ای که هم برای پدر و مادرها جذاب است و هم بچه‌ها را به سرزمین زیبای رویا می‌برد. در واقع داستان از این قرار است: رصد آسمان و تماشای ستاره‌ها و سیاره‌ها از میلیون‌ها سال قبل برای آدم‌ها جذاب بوده و هنوز هم جذاب به نظر می‌رسد. حالا گنبد مینا آماده است پای‌تان را از زمین جدا کند و شما را به سرزمین رازآلود کهکشان‌ها ببرد. اگر فرزند دارید، برای رفتن به گنبد مینا شک نکنید.

گنبد مینا
تور یک روزه تهران گردی

موزه عروسک های ملل

چرا  موزه عروسک های ملل؟ به این دلیل که تعطیلات تابستان، زمان خوبی برای استراحت بچه‌ها در دوران فراغت از تحصیل است و خانواده‌ها را بر آن می‌دارد تا برای فرزندانشان اوقات خوشی را فراهم کنند و چه خوب است که این تفریحات آموزنده هم باشد. فرزند دارید؟ برای تور یک روزه تهران گردی چه گزینه‌ای بهتر از موزه عروسک های ملل می‌شناسید؟

موزه عروسک های ملل
موزه عروسک های ملل

پارک پلیس

چه می‌شود که تفریح در پارک پلیس اتفاقی به یاد ماندنی می‌شود؟ در شمال شرق تهران باغ اناری بود که خیابانی از وسط آن می‌گذشت. آن را باغ مجید آباد هم می‌نامیدند. یک روز آمدند و دیدند و گفتند خوب است این اطراف مکان تفریحی نیست، و آن باغ را به پارکی محصور در زیبایی تبدیل کردند. پارک پلیس داستان بامزه‌ای دارد که می‌توانید در مجله گردشگری دلتا بخوانید. اگر ساکن شرق تهران هستید، برای تور یک روزه تهران گردی، پارک پلیس هم گزینه جذابی به نظر می‌رسد.

تور یک روزه تهران گردی

سینماهای پنج بعدی

فکرش را بکنید! پرنده غول پیکری که احتمالاً اجداد کرکس‌های امروزی است، با جیغی ممتد در آسمان طوفانی و ترسناک پرواز می‌کند. همین لحظه شما هم‎زمان قطره‌های باران و باد خنکی که می‌وزد را با پوست و گوشت‌تان حس می‌کنید. صدای گام‌های سنگینی که بی‌شک متعلق به موجودی عظیم‌الجثه است، به گوش می‌رسد. صندلی که روی آن نشسته‌اید، به طور تهدیدکننده‌ای به جنبش درمی‌آید.

ناگهان دایناسوری گوشت‌خوار بر پرده سینما ظاهر می‌شود، عربده‌ای هولناک می‌کشد و گرد و خاک به پا می‌کند. گردنش را از پرده سینما بیرون می‌آورد و شما همین طور که چشمان‌تان به دندان‌های تیز و برنده دایناسور مات مانده، روی موها و لباس‌تان پر از گرد و خاک می‌شود. به‎دلیل گردوخاک غلیظ، سرفه‌تان می‌گیرد و از ترس به عقب پرت می‌شوید. این تنها گوشه‌ای از اتفاقی است که در سینمای چند بعدی تجربه می‌کنید. همین‌ها کافی نیست تا شما را وا دارد برای تور یک روزه تهران گردی به سمت سینمای چند بعدی روانه شوید؟

تور یک روزه تهران گردی
سینمای چند بعدی

شهربازی های تهران

لباس‌های بیرونی‌تان را بپوشید. شهربازی های تهران منتظرتان هستند. شهربازی ها پای ثابت گردش و تفریح در شهرها هستند. الان هم که تابستان از راه رسیده و بهترین زمان برای خوش‌گذرانی است. معطل چه هستید؟ با دوست، رفیق یا خانواده‌تان هماهنگ کنید و هرچه زودتر برای یک روز مفرح و شاد، برنامه‌ریزی کنید. شهربازی ها هم می‌توانند بهترین پیشنهاد تهران گردی برای تور یک روزه شما باشند.

تور یک روزه تهران گردی
سینماهای تهران

۱۰ دیدگاه

  1. یاسین

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۳۹ ب٫ظ

    ما آخر هفته سر کاریم!

    پاسخ

  2. نژادی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۴۲ ب٫ظ

    مطالب مفید

    پاسخ

  3. آرین

    ۱۴ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۳۷ ب٫ظ

    مطالب عالی

    پاسخ

  4. جعفری

    ۱۴ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۲۷ ب٫ظ

    سپاس از مطالب

    پاسخ

  5. علی فرجی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۲۲ ق٫ظ

    مفید و کاربردی
    خیلی هم عالی

    پاسخ

  6. روزبهاني

    ۱۴ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۵۸ ق٫ظ

    تهران هم محل های گردشگری وزیبایی دارد که اآخرهفته زمان مناسبی برای تفریح می باشد

    پاسخ

  7. آقازاده

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۸ ب٫ظ

    بایدباشه تابشه رفت

    پاسخ

  8. آقازاده

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۶ ب٫ظ

    عالی ولی تاباشه

    پاسخ

  9. سعدی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۰۲ ب٫ظ

    با اینکه کل هفته در خدمت دلتا هستیم
    بناچار جایی نمی توانیم برویم.
    با سپاس فراوان

    پاسخ

  10. خانم طلوعی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۲۹ ب٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…