جهانگردی ، دیدنی های فرانسه

طاق پیروزی پاریس ؛ ناپلئون روحت شاد

۶
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طاق پیروزی پاریس که به طاق نصرت هم شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین طاق پیروزی در جهان به شمار می‌رود. معماری بنا باشکوه است.
طاق پیروزی پاریس

طاق پیروزی پاریس یکی از دیدنی‌های این شهر است. خیابان شانزلیزه را که به سمت غرب بروید، به میدان معروف دوگل می‌رسید. طاق پیروزی همان جاست! بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین طاق نصرت جهان. این طاق به افتخار همه پیروزی‌های ناپلئون و همچنین همه سربازان مدافع وطنی که جان‌شان را برای فرانسه از دست دادند، ساخته شده است. زیر طاق نیز مقبره بعضی از شهدای گمنام فرانسه در طول جنگ جهانی اول قرار دارد. در برنامه همه تورهای پاریس، بازدید از این سازه گنجانده شده است. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با هم سفری به طاق پیروزی فرانسه داشته باشیم.

طاق پیروزی پاریس

نکات جالب درباره طاق پیروزی پاریس

نام دیگر این بنا، طاق نصرت پاریس است. کنار این طاق، آتشی همواره شعله‌ور قرار دارد. این شعله برای گرامی‌داشت شهدای فرانسه، به ویژه شهدای جنگ جهانی اول روشن شده است و “شعله جاویدان” نامیده می‌شود. هر روز عصر، طی مراسم ویژه‌ای آتش را با گاز طبیعی شارژ می‌کنند. روی طاق، نقش و نگارها و نمادهای هنرمندانه‌ از مقاومت مردم فرانسه و حفاظت از کشورشان دیده می‌شود. مجسمه‌های زیبایی نیز در اطراف طاق قرار دارد.

طاق پیروزی پاریس

طاق پیروزی رایگان است

بسیاری از مردم از وجود موزه صلح و جنگ در خود بنای طاق نصرت بی‌خبر هستند. ۲۸۴ پله را اگر طی کنید، از سطح زمین به بالای طاق می‌رسید. از بالا می‌توان شانزلیزه و خیابان‌های اطراف میدان دوگل را با دیدی ۳۶۰ درجه تماشا کرد. راه رسیدن به موزه صلح نیز همین پله‌های مارپیچ هستند. بازدید از خود طاق هزینه‌ای ندارد. یعنی نیازی به تهیه بلیت ندارید. با این حال برای بازدید از موزه آن باید بلیت تهیه کنید.

طاق پیروزی فرانسه از نظر معماری ارزش زیادی دارد. بنا را به سبک نئوکلاسیسم ساخته‌اند. یعنی از معماری روم و یونان باستان برای طراحی آن استفاده شده است. همین موضوع، این بنا را باشکوه کرده است. شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید در ساخت دروازه هند، از این بنا الهام گرفته‌اند.

طاق پیروزی پاریس
طاق پیروزی پاریس از نمای بالا

کفش اسکیت ممنوع

نکته بامزه در بازدید از طاق پیروزی پاریس، ممنوعیت استفاده از کفش اسکیت است. متولیان طاق، این کار را توهینی به روح شهدای فرانسه تلقی می‌کنند.

طاق پیروزی مکانی عمومی برای رژه و تجمعات مردمی پاریس به شمار می‌رود. جسد مشاهیر فرانسه از جمله ویکتور هوگو نیز از این طاق عبور داده شده است. معروف‌ترین فردی که جسدش از زیر طاق نصرت پاریس عبور و سپس به خاک سپرده شده است، ناپلئون بناپارت است.

۶ دیدگاه

  1. میرعبدالباقی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۱ ب٫ظ

    پاریس جزو شهرهای دیدنی جهان

    پاسخ

  2. هاتف

    ۱۴ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

    جذاب و دیدنی

    پاسخ

  3. پویان

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۲۸ ب٫ظ

    مطلب جالب یود

    پاسخ

  4. شادمان

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۰۱ ب٫ظ

    fantastic

    پاسخ

  5. خانم طلوعی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۴۵ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  6. بزرگی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۲۳ ب٫ظ

    زیبا و باشکوست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…