درمان باورنکردنی ریزش مو با پیاز

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تقریباً برای هر مشکل طب سنتی راهکاری دارد؛ از جمله درمان ریزش مو!
درمان ریزش مو

با جست‎وجو در طب سنتی، بهترین روش برای جلوگیری از ریزش مو، درمان ریزش مو با طب سنتی و بدون استفاده از شوینده‌های شیمیایی و راه پرپشت شدن سریع موهای سر را یافتیم و در این مطلب آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بهترین راه درمان ریزش مو با طب سنتی

به گزارش دلتامگ؛ ریزش مو و کم‎پشتی موی سر را بیشتر افراد تجربه می‌کنند. تغییر الگوی رفتاری و رژیم غذایی انسان های دنیای مدرن نسبت به گذشتگان، یکی از علل اصلی ریزش موی سر است. نسخه‎های خانگی و طب سنتی برای درمان ریزش مو را می‎توان برای حل این مشکل مورد استفاده قرار داد، چراکه این دسته از توصیه‎ها تاثیراتی ثابت شده و بدون عوارض روی رشد و تقویت مو داشته‎اند.

چرا درمان ریزش مو با طب سنتی؟

پیاز مقدار قابل توجهی گوگرد دارد. غلظت بالای گوگرد موجود در پیاز به رشد مو در هر شرایط کمک می‎کند. در حقیقت یکی از علل اصلی ریزش مو کمبود گوگرد و پروتئین در این بخش بدن انسان است. تحقیقات اخیر ثابت کرده است که آب پیاز با دارا بودن ترکیباتی فوق العاده برای رشد و پرپشت شدن موها، مانع از ریزش موی سر می‎شود.

بهترین ماسک‌های موی سر

درمان ریزش مو با طب سنتی

نکته:

کسانی که به پیاز حساسیت دارند، حتی کاربرد موضعی آن می‎تواند ایجاد حساسیت پوستی کند. قبل از استفاده از ماسک موی سر پیاز، آن را روی بخش کوچکی از پوست خود امتحان کنید.

ماسک پیاز

پیاز را پوست گرفته و خوب بشویید. به کمک چاقو، پیاز را 8 قسمت کنید و داخل میکسر بریزید. پس از میکس کامل، آن را روی یک صافی ریخته تا آب پیاز ازآن جدا شود. ریشه و ساقه موهای‎تان را با آب پیاز به خوبی ماساژدهید. اجازه دهید تا 30 الی 45 دقیقه موهای‎تان آغشته به آب پیاز بماند. در انتها موها را با آب و شامپو به خوبی بشویید. توصیه می‎شود از این روش طبیعی درمان ریزش مو، هفته‌ای یک مرتبه استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  سلامتی خود را با روغن بادام تلخ تضمین کنید

ماسک پیاز و روغن نارگیل

یکی از دیگر از راه‌های درمان ریزش مو با طب سنتی، استفاده از ماسک موی سر پیاز و روغن نارگیل است.

یک قاشق غذاخوری آب پیاز و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به خوبی با هم مخلوط کنید. چند قطره از یک روغن دیگر، مثل روغن زیتون به مواد ماسک مو بیفزایید. پوست سر را کاملاً با مخلوط روغن و آب پیاز ماساژ دهید. اجازه دهید این ماسک به مدت 1 الی 1 و نیم ساعت روی پوست سر باقی بماند.

بعد از مدت مشخص، موها را با آب گرم و شامپو به خوبی بشویید. این ماسک را بیشتر از یک بار در طول هفته استفاده نکنید.

 ماسک آب پیاز و عسل:

2  قاشق غذاخوری آب پیاز را با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. پوست و موی سر را به طور کامل آغشته به این ماسک کنید. بعد از گذشت 15 دقیقه موها را با آب و شامپو بشویید. مصرف هفته‌ای یک‌بار در هفته از این ماسک مو، توصیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

بستن شال و روسری برای مهمانی به سبکی خاص

بستن شال و روسری برای مهمانی در ظاهر شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. در واقع پوشیدن شال …