جهانگردی

کشور بوتان ؛ کشور شاد و شنگول ها (+ویدئو)

۶
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کشور بوتان از نظر تکنولوژی چندان پیشرفته نیست. مثلاً آنها تا 1999 میلادی، تلویزیون نداشتند. با این حال شاد و سرزنده‌ترین مردم جهان را دارد.
کشور بوتان

کشور بوتان را می‌شناسید؟ حق دارید اگر جواب‌تان به این سوال منفی باشد. بوتان یکی از آن کشورهایی است که ممکن است خیلی درباره آن چیزی ندانید. این کشور آسیایی، در سال ۲۰۰۶ به عنوان شادترین کشور دنیا انتخاب شد. می‌خواهید بدانید چرا باید به بوتان سفر کنیم؟ دل‌تان می‌خواهد با رمز و راز شادی بی‌پایان بوتان آشنا شوید؟ با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا سفری کوتاه به این کشور داشته باشیم.

کشور بوتان

بوتان کجاست؟

جایی در جنوب شرق آسیا. بوتان با هند، چین و نپال همسایه است. تیمفو پایتخت این کشور است. بوتان کشوری کمتر شناخته شده و توسعه نیافته است که در آن خبری از تکنولوژی‌های حیرت انگیز نیست. شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید در بوتان تا مرز قرن جدید، یعنی سال ۱۹۹۹ تلویزیون وجود نداشت. با این وجود مردم بوتان در ۲۰۰۶ به عنوان شادترین کشور جهان شناخته شدند. اینجااست که معلوم می‌شود خوشبختی ربطی به امکانات و تکنولوژی ندارد. شاید دانستن اینکه بوتان زیر یک میلیون نفر جمعیت دارد، اما سالانه بیش از ۸ میلیون نفر گردشگر به آن سفر می‎‌کنند، شما را قانع کند که برای یک بار هم که شده به بوتان سفر کنید.

کشور بوتان

چرا باید به بوتان سفر کنیم؟

بیشتر مردم بوتان به آیین بودا اعتقاد دارند. از این رو معابد باشکوه و صومعه‌های حیرت انگیز از اصلی‌ترین دیدنی‌های بوتان هستند. بیش از ۶۰ درصد مساحت بوتان، جنگل است. بخش بزرگی از کشور هم به‎عنوان پارک ملی و منطقه حفاظت شده به ثبت رسیده است، بنابراین پوشش گیاهی و فضای سبز، یکی از دیدنی‌های بوتان است. واقعاً هم طبیعت بوتان بی‌نظیر و زیبااست.

کشور بوتان

چرا مردم بوتان شاد هستند؟

بوتانی‌ها بنا به اعتقادات آیینی خودشان در “لحظه حال” زندگی می‌کنند. بنابراین غصه فردا و فرداها را نمی‌خورند. شادمانی آنها درونی و معنوی است. ربطی به داشتن آخرین مدل گوشی آیفون و اینترنت فورجی پلاس ندارد. از نظر آنها زنده بودن اتفاق مهمی است و خودش ارزش این را دارد که بابتش بی‌نهایت خوشحال باشند. آنها از سرانه فضای سبز زیادی برخوردارند. از اینکه به محیط زیست و حیوانات اهمیت می‌دهند، احساس شادمانی و رضایت می‌کنند و چه کسی است که نداند طبیعت چه انرژی و آرامشی به آدم‌ها می‌دهد؟

مردم کشور بوتان

بوتان در کوه‌های هیمالیا قرار دارد. در واقع بخشی از رشته کوه هیمالیا در بوتان است. چشم اندازهای زیبای بوتان، هوای تمیز کوهستان و جنگل و همین طور دور بودن از آلودگی‌های صوتی و هوا، آنها را شاد و خوشحال نگاه می‌دارد. شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید در پایتخت بوتان، حتی یک چراغ قرمز وجود ندارد.

زیبایی های کشور بوتان

جاهای دیدنی بوتان

در سفر به بوتان بازدید از صومعه چیمی را از دست ندهید. همچنین شهر پارو از دیگر جاهای دیدنی بوتان است. صومعه معروف آشیانه ببر که روی صخره‌های بزرگ و لابه‌لای کوهستان قرار گرفته است، از مهم‌ترین دیدنی‌های این شهر است. موزه ملی بوتان هم یکی دیگر از دیدنی‌های این کشور است. همچنین شاید جالب باشد اگر بدانید بلندترین کوه بوتان در فهرست بلندترین کوه‌های فتح نشده و ناشناخته دنیا قرار دارد. بنابراین اگر دل شیر و سر پرشوری دارید، فتح این کوه را هم در برنامه‌های خودتان بگذارید.

 

۶ دیدگاه

  1. محمد آراسته فر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۹ ب٫ظ

    بسیار زیبا و دلنشین

    پاسخ

  2. یاسین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۱۲ ب٫ظ

    امیدواریم دلتا برای کارکنان خود سفری به این کشور پیش بینی کند

    پاسخ

  3. شروين فدايي

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۰۸ ب٫ظ

    ممنون از راهنمایی شما

    پاسخ

  4. خانم طلوعی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۳۵ ب٫ظ

    معجزات خداوند وهمه جامیشه دید

    پاسخ

  5. میرعبدالباقی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۱۴ ب٫ظ

    سر سبزی و آب و هوای خوب نیاز همه افراد

    پاسخ

  6. هاتف

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۱۲ ب٫ظ

    بالاترین نیاز بشر آرامش است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…