بانک مسکن

وام مسکن جوانان ، چه شرایطی دارد؟

۱۲
73
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افراد می‌توانند با افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان و سپرده‌گذاری تدریجی در این حساب، از امتیاز تسهیلات ارزان‌قیمت خرید مسکن برخوردار شوند.
وام مسکن جوانان

وام مسکن جوانان شرایط ویژه‌ای برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت مسکن بدون سپرده‌گذاری یک‌باره است که بانک مسکن آن را طراحی کرده است.

برای بسیاری از متقاضیان مسکن، سپرده‌گذاری یک‎باره، با ارقام چند ۱۰ میلیونی در صندوق پس‌انداز مسکن یکم، میسر نیست یا بسیار دشوار است. این افراد می‌توانند با افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان و سپرده‌گذاری تدریجی در این حساب، از امتیاز تسهیلات ارزان‌قیمت خرید مسکن برخوردار شوند.

به گزارش مجله دلتا، برای کسب امتیاز سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل این حساب، دو شیوه برای شارژ تدریجی سپرده طراحی شده است.

مدل سپرده‌گذاری ۱۵ ساله وام مسکن جوانان

یک شیوه که برای کودکان و نوجوانان مناسب ارزیابی می‌شود، سپرده‌گذاری تدریجی ۱۵ ساله است.

بسیاری از والدین حساب صندوق پس‌انداز مسکن جوانان را گزینه مناسبی برای پس‌انداز اندوخته فرزندان خود می‌دانند، چراکه علاوه بر رقم سپرده‌، امتیاز تسهیلات ارزان‌قیمت مسکن را نیز در آینده نصیب آن‎ها می‌کند.

وام مسکن جوانان

در مدل سپرده‌گذاری ۱۵ ساله، سقف تسهیلات برای سپرده‌گذاران در تهران ۲۱۳ میلیون، در شهرهای بزرگ (شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه) ۱۷۷ میلیون و در سایر شهرها ۱۴۲ میلیون تومان تعیین شده است.

حداقل مبلغ واریزی ماهانه در صندوق پس‌انداز مسکن جوانان برای افتتاح‌کنندگان حساب در سال اول در حال حاضر ۳۸ هزار تومان تعیین شده است.

در سال‌های بعدی به ترتیب مبالغ ماهانه به ۴۱ هزار، ۴۴ هزار، ۴۷ هزار، ۵۰ هزار، ۵۳ هزار، ۵۶ هزار ،۵۹ هزار ۶۲ هزار، ۶۵ هزار، ۶۸ هزار، ۷۱ هزار، ۷۴ هزار، ۷۷ هزار و ۸۰ هزار تومان می‌رسد.

اما برای بهره‌مندی از سقف تسهیلات، باید ارقام واریزی ماهانه در مدل ۱۵ ساله را چند برابر کرد.

در حال حاضر، ضرایب برخورداری از سقف تسهیلات در پایان سال پانزدهم، در تهران ۱.۵۲ برابر، در شهرهای بزرگ ۱.۲۶ برابر و در سایر شهرها ۱.۰۱ برابر حداقل واریزی ماهانه است.

مدل دوم سپرده‌گذاری وام مسکن جوانان

طبق اعلام بانک مسکن، مدل دوم سپرده‌گذاری در این حساب نیز به نحوی طراحی شده که مناسب کسانی است که ظرف پنج سال آینده به متقاضی مسکن تبدیل می‌شوند؛ بنابراین، این حساب برای جوانان ۱۸ سال به بالا و نوجوانانی که والدین یا قیم قانونی آن‎ها امکان شارژ حساب با مبالغ بالاتر را دارند، می‌تواند گزینه‎ای مطلوب باشد.

با شارژ حساب در قالب روش دوم، پس از گذشت پنج سال، می‌توان در تهران ۹۱ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ (شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، کرمانشاه و شیراز) ۷۶ میلیون تومان و در سایر شهرها ۶۱ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرد.

وام مسکن جوانان

اما برای بهره‌مندی از سقف مذکور، باید ارقام واریزی ماهانه در مدل پنج ساله را چند برابر کرد.

در حال حاضر ضرایب برخورداری از سقف تسهیلات در پایان سال پنجم، در تهران ۷.۱۷ برابر، در شهرهای بزرگ ۵.۹۸ برابر و در سایر شهرها ۴.۸ برابر حداقل واریزی ماهانه است.

یک مثال

به‎عنوان مثال، اگر فردی قصد دارد در تهران پس از گذشت پنج سال از افتتاح حساب، از تسهیلات ۹۱ میلیون تومانی استفاده کند، باید در سال اول به جای ماهانه ۳۸ هزار تومان، ۲۷۲ هزار و ۴۶۰ تومان در حساب صندوق خود سپرده‌گذاری کند.

دو نکته

  • نرخ سود تسهیلات از این محل در حال حاضر ۹ درصد بوده و بالاترین مدت بازپرداخت در میان انواع تسهیلات بانک مسکن را به خود اختصاص داده است؛ طوری که امکان تقسیط آن تا ۲۰ سال وجود دارد.
  • در صورت عدم استفاده از امتیاز حساب پس‌انداز مسکن جوانان، در هنگام فسخ حساب، نرخ سود سپرده‌های کوتاه‌مدت بابت مدت سپرده‌گذاری به صاحب حساب، پرداخت خواهد شد.

۱۲ دیدگاه

  1. پوریا کهنسال

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۰۲ ب٫ظ

    درصد وبازپرداخت اقساط مناسبه ولی با این رقم نمیشه مسکن تهیه کرد

    پاسخ

    • یکتا

      ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

      خدا به داد جونا برسه

      پاسخ

  2. دهنوی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۰۴ ب٫ظ

    مسکن مهر هم دیگه نمیتونه پاسخگو باشه!

    پاسخ

  3. آرین

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۰۰ ب٫ظ

    با این مبالغ که نمیشه خونه خرید!

    پاسخ

  4. نیما

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۱ ب٫ظ

    مرسی از این اطلاع رسانی

    پاسخ

  5. خانم طلوعی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۵ ب٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  6. یاسین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۱۰ ب٫ظ

    وام مسکن جوانان جوابگوی نقدینگی جوانان در تهران نیست؟!

    پاسخ

  7. برزین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۳۱ ب٫ظ

    مفید ولی نا کافی

    پاسخ

  8. روزبهاني

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۰۳ ب٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

  9. رضایی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۵۵ ب٫ظ

    بسیار عالی و موثر.

    پاسخ

  10. ماکان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۵۴ ب٫ظ

    مفید و عالی.

    پاسخ

  11. فروزش

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۴۰ ب٫ظ

    فعلا که با این پول تو هشتگرد شاید بتون ادم حونه بخره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…