وام اجاره خانه ؛ اقساط و نرخ سود احتمالی

۱۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر اقتصاد با بیان جزئیات وام اجاره خانه و نحوه تخصیص آن به مستاجران گفت: برای کنترل ریسک‌های بانک، وام در اختیار موجر قرار می‌گیرد.
جزئیات وام اجاره خانه

به گزارش مجله دلتا ، محمد دهقان‌دهنوی در خصوص پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تأسیس صندوق رهن و اجاره و جزئیات وام اجاره خانه جهت کمک به مستأجران اظهار داشت: راه‎اندازی این صندوق، یک پیشنهاد برای تسهیل کار مستاجران است و قرار نیست به صورت لایحه تنظیم شود.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در حال حاضر که قیمت‌های مسکن و هزینه‌های اجاره افزایش یافته و به تبع آن شرایط برای مستاجران سخت شده است، تأسیس صندوق رهن و اجاره می‌تواند تسهیل‎کننده امور باشد.

وی ادامه داد: البته باید تاکید کنم که این موضوع صرفاً در قالب یک پیشنهاد است و قرار نیست که یک راه حل قطعی باشد و از فردای تأسیس صندوق همه صاحبخانه شوند.

سود وام اجاره خانه

دهنوی در رابطه با جزئیات وام اجاره خانه، گفت: هدف این است کسانی که توانمندی لازم برای پرداخت اجاره را ندارند، وام بگیرند و آن وام را به عنوان ودیعه مسکن استفاده کنند؛ البته به این وام سود تعلق می‌گیرد و به این افراد یک هزینه سود، تحمیل می‌شود؛ ولی محاسبات نشان می‌دهد که این هزینه سود کمتر از هزینه اجاره‌ای است که افراد پرداخت می‌کنند.

وی افزود: در واقع به جای این‎که فرد به‎عنوان مثال یک ونیم میلیون تومان اجاره بدهد، یک میلیون تومان سود می‌دهد و می‌تواند تا حدودی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند.

دهنوی در مورد بانک عامل هم گفت: با توجه به این‎که بحث مسکن است، از این رو اولویت با بانک مسکن خواهد بود. همچنین پیش‎بینی شده است که برای کنترل ریسک‌های بانک، وام در اختیار موجر قرار گیرد.

وی در رابطه با این‎که راه اندازی این صندوق، راه‌های زیادی برای رانت ایجاد می‌کند و احتمال سوء استفاده از کد رهگیری معاملات وجود دارد، تصریح کرد: باید سازوکاری درنظر بگیریم که احتمال سوءاستفاده را کاهش دهد؛ این‎که بگوییم صددرصد می‌توان جلوی سوءاستفاده را گرفت، درست نیست اما می‌توان کارهایی کرد که سوء استفاده‌ها کاهش یابد. به عنوان مثال می‌توان این وام را به کسانی داد که سال دوم قراردادشان است.

منبع: خبرگزاری مهر

۱۲ دیدگاه

  1. یاسین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۲۸ ب٫ظ

    دادن وام علاج واقعی درد مستاجران نیست…

    پاسخ

  2. بیگی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۱۳ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۱۸ ب٫ظ

    آره بدینش دست موجرخیلی فکر خوبی کردید

    پاسخ

  4. راد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۰۷ ب٫ظ

    با تشکر از سایت دلتا.

    پاسخ

  5. امجد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۰۸ ب٫ظ

    چه نکات جالبی

    پاسخ

  6. مسعود

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۱۵ ب٫ظ

    متاسفانه همه راهکارهای مسئولین یا در حد پیشنهاد باقی میماند ویا اگر هم تائید وتصویب شد به صورت یک پروژه ناکارآمد با شکست مواجه میشود چون طرحها و پیشنهادات اکثر ایشان از اساس و بنیان غیر کارشناسی و غیر تخصصی است .

    پاسخ

  7. علي حنيفه پور

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۳۲ ب٫ظ

    راهکار خوبیه و انشالله عملی بشه

    پاسخ

  8. محمدرضا

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۹ ب٫ظ

    حالا کی تصویب میشه این طرح

    پاسخ

  9. پیمان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۴۷ ق٫ظ

    با انجام این کار خیلی از مشکلات حل میشه

    پاسخ

  10. یوسفی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۱۸ ق٫ظ

    اگه این وام به مستاجر انجام بشه خیلی خیلی به مردم کمک میشه

    پاسخ

  11. خانم طلوعی

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۱۶ ب٫ظ

    خیلی عالی میشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…