جهانگردی، آمریکا

پارک ملی گرند کانیون آریزونا ؛ جادوی طبیعت

۱۰
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پارک ملی گرند کانیون آریزونا شگفت انگیز است و از زیبایی شبیه به جادو، خواب و خیال و یا رویااست. از سال 2000 به بعد، این جاذبه مورد توجه مردم زیادی از همه جای دنیا قرار گرفته است.
3 پارک ملی گرند کانیون آریزونا ؛ جادوی طبیعت

پارک ملی گرند کانیون آریزونا بیشتر از ۶ میلیون سال سن دارد! همین موضوع به تنهایی می‌تواند هر انسان را وسوسه کند تا به گرند کانیون سفر کند. دیدن پدیده‌ای به این سن و سال هیجان انگیز به نظر می‌رسد. گرند کانیون یک دره هیجان انگیز و دیدنی در آمریکا است. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا سفری کوتاه به پیرترین دره جهان داشته باشیم. دره‌ای که در فهرست عجایب هفتگانه طبیعی جهان قرار دارد.

گرند کانیون یعنی چه؟

گرند کانیون به معنی دره بزرگ است. همانطور که از نامش پیدااست، دره‌ای بسیار عمیق است که پایین رفتن از آن فقط از عهده ماجراجویان عاشق سفر بر می‌آید. گفته می‌شود دره بیشتر از ۱.۵ کیلومتر عمق دارد. این دره در پارک ملی به همین نام در ایالت آریزونای آمریکا قرار دارد. رود “کلرادو” در عمق دره گرند کانیون در جریان است. رودخانه ۴۶۶ کیلومتر طول دارد. یعنی کمی بیشتر از فاصله تهران تا اصفهان!

در واقع رودخانه میلیاردها سال است که در آن منطقه جریان دارد و همین موضوع، دره گرند کانیون را به وجود آورده است. بگذارید این‎طور بگوییم که دره، حاصل فرسایش آب، طی یک دوره زمانی خیلی طولانی است. آب، سطح زمین را خراشیده و دره‌ای به آن بزرگی و عمق را ایجاد کرده است. اینجااست که می‌گویند آب می‌تواند حتی سنگ خارا را هم بتراشد! دیدنی‌های پارک ملی گرند کانیون همگی طبیعی هستند؛ یا فرسایش آبی آنها را ایجاد کرده یا فرسایش بادی.

پارک ملی گرند کانیون آریزونا
پارک ملی گرند کانیون آریزونا و رود کلرادو

آرزوی بزرگ

پارک ملی گرند کانیون آریزونا در گردشگری خیلی اهمیت دارد. برای همین در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و برای حفظ آن تلاش زیادی می‌شود. چشم اندازهای صخره‌ای گرند کانیون حیرت انگیز و دیدنی است. این صخره‌ها هرکس را به یاد جعبه‌های مدادرنگی ۳۶ تایی می‌اندازد. در رودخانه آن هم فعالیت‌های هیجان انگیزی برگزار می‌شود.

تور رَفتینگ دره گرند کانیون، آرزوی خیلی از گردشگران سفرهای ماجراجویی است. رفتینگ همان ورزشی است که روی قایق‌های کوچک مخصوص در رودهای خروشان و غیرقابل پیش‌بینی انجام می‌شود. شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید هنوز هم اقوام سرخ‎پوستی وجود دارند که از هزاران سال پیش تاکنون در گرند کانیون زندگی کرده‌اند. حدود ۵۰۰ سرخ‎پوست، به همان شیوه و سبک زندگی مخصوص خودشان همچنان در گرند کانیون زندگی می‌کنند. دیدن این اقوام هم از زیبایی‌ها و اتفاقات جذاب سفر به دره بزرگ است.

۱۰ دیدگاه

  1. شادمان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۱۵ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  2. هایک

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۱۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. دهنوی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۱۰ ب٫ظ

    حیرت انگیزهههه

    پاسخ

  4. برزين

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۰۴ ب٫ظ

    بی نظیر

    پاسخ

  5. امجد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۰۳ ب٫ظ

    عالیی

    پاسخ

  6. ام

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۰۲ ب٫ظ

    عالیی

    پاسخ

  7. امجد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

    بسیار مفید

    پاسخ

  8. نامجو

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

    بسیار زیباست.

    پاسخ

  9. رضوی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۸ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  10. تارا شیرازی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۸ ق٫ظ

    ممنون از مطلب جالبی که به اشتراک گذاشتید. با خوندن این مطلب یاد بازیهای سگا افتادم که تو مرحله های سخت باید از این دره عبور میکردی و با سرخپوستا میجنگیدی:))))

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…