وام مسکن افزایش یافت

۸
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی در تازه‌ترین اظهارنظر خود، خبر از افزایش سقف وام خرید مسکن داد و گفت:سیاست دولت در تولید مسکن، اعطای زمین به سازندگان خوش‌نام است.
وام مسکن در سال 98

به گزارش مجله دلتا، محمد اسلامی در تازه‌ترین اظهارنظر خود از افزایش وام مسکن در سال ۹۸  برای زوجین خبرداد و  گفت: در اصلاحیه‌ای که برای مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص وام مسکن در سال ۹۸ به بانک مرکزی ارسال کردیم، افزایش سقف وام مسکن تقاضا شد که مورد موافقت قرار گرفت.

اسلامی افزود: چنانچه زوجین بتوانند ماهانه ۵۰ میلیون ریال قسط برای وام مسکن  پرداخت کنند؛ در قالب توافق سه‎جانبه بین سازنده، بانک و خریدار، سقف وام افزایش یافته و در نهایت توان خرید مسکن توسط مردم بیشتر می‌شود.

آغاز عملیات ساخت ۱۴۰ هزار واحد از طرح اقدام ملی 

وزیر راه و شهرسازی  همچنین در رابطه با سیاست تولید مسکن، گفت: تولید مسکن برای این وزارتخانه یک برنامه جدی است و در همین راستا اتمام ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر و تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکن جدید در سراسر کشور در حال انجام است و از ۴۰۰ هزار واحد مزبور، عملیات ساخت ۱۴۰ هزار واحد آغاز شده است.

اسلامی افزود: هفته گذشته، با ستاد کل نیروهای مسلح تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی افزون بر ۴۰۰ هزار واحد یادشده امضا شد.

وی اضافه کرد: سیاست دولت در تولید و عرضه مسکن، باید عرضه زمین فراوان به افراد با اهلیت و سازنده واقعی، پرداخت ۸۰ درصد از قیمت تمام شده ساخت مسکن در قالب وام بانکی، تسهیل در جهت ایجاد فرصت‌های ساخت و ساز در قالب طرح جامع شهری به صورت ایجاد تراکم در شهرهایی با وضعیت مناسب برای ساخت و ساز و دارای تراکم پایین و ایجاد شهرک‌های کوچک در حومه، برای شهرهایی که از تراکم‎فروشی در حال انفجار هستند، باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه از تولید و عرضه مسکن برای جامعه هدف حمایت می‌کند و از همه انبوه‎سازان و سازندگان توانمند برای ساخت و ساز در شهرهای مستعد، دعوت به همکاری می‌کند.

منبع: ایلنا

۸ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۵۶ ب٫ظ

    افزایش وام مسکن تاثیر آنچنانی در خرید و فروش مسکن نخواهد داشت چون میزان افزایش وام مسکن متناسب با افزایش بی رویه قیمت مسکن نیست

    پاسخ

  2. مسعود

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۲۷ ب٫ظ

    به نظر من هرچقدر هم از طرف دولت وام مسکن افزایش یابد راهکار مناسبی برای خروج از وضعیت فعلی بازار مسکن نخواهد بود چون میزان تناسب افزایش قیمت مسکن متناسب با میزان وامهای جدید نیست و این اقدام جز یک مسکن مقطعی نخواهد بود باید یک راهکار درمانی انجام گیرد

    پاسخ

  3. دانشی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۷ ب٫ظ

    مسکن مهر

    پاسخ

  4. فرهنگ

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۱ ب٫ظ

    زنده باد

    پاسخ

  5. ابراهیمی

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۵۸ ب٫ظ

    امیدوارم بازار مسکن رونق پیدا کند

    پاسخ

  6. محمد آراسته فر

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۰۹ ب٫ظ

    مشکل اینجاست که کل برنامه ریزیشون بر اساس واقعیت موجود نیست..

    پاسخ

    • ناشناس

      ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

      اگه عملی بشه بازم بد نیست افزایش وام خوبه

      پاسخ

  7. بیگدلی

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۴۵ ب٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…