آپارتمان‎های پرمتقاضی در بازار مصرف

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
آپارتمان‎های پرمتقاضی در بازار مصرف

دربازارآپارتمان‌های مصرفی نوساز هم اکنون دو نوع آگهی مثل آپارتمان‌های «به قیمت» و آپارتمان‌های «گران‌تر از میانگین قیمت منطقه»وجود دارد.

مشاوران املاک می گویند: میزان تقاضا از هر دو نوع آگهی ها در چند هفته گذشته تقریبا برابر بوده است.

خواست مالکان آپارتمان‌های نوساز و تازه‌ساز (تا ۵ سال ساخت) به افزایش قیمت مسکن از میانه پاییز در قیمت‌های نهایی معاملات مسکن دیده شد.

یعنی از آبان ماه تاکنون قیمت این آپارتمان‌ها به تدریج افزایش یافته و در مقایسه با همین ماه‌ها درسال گذشته، تقریبا برابر با نرخ تورم رشد کرده است.

نکته قابل توجه این است که افزایش قیمت مسکن درماه‌های اخیر در مناطق مصرفی ثبت شده و مناطق لوکس یا بسیار ارزان‌قیمت که میزان معاملات در آنها به مراتب کمتر است، از این افزایش قیمت ، کم‌بهره یا تقریبا بی‌بهره بوده‌اند.

طبیعی است در بخشی از بازار که بیشتر معامله انجام می‌شود، بیشترین نوسان قیمت نیز ثبت شده است.

با این حال سازنده‌ها و مالکان آپارتمان‌های نوساز همچنان بر افزایش قیمت آپارتمان‌های مصرفی بیش از میزان رشد قیمتی که تاکنون ثبت شده است، پافشاری می‌کنند و این موضوع سبب شده تعداد آگهی‌های قیمت متوسط متناسب با بودجه خانه‌ اولی‌ها در مناطق مصرفی رفته رفته کمترشود.

تعداد واحد‌های با قیمت مناسب در بازار املاک مصرفی به‌ویژه در مناطق ۴، ۵، ۸ و ۱۴ که پنج کانون پرمعامله بازار مسکن هستند، کاهش یافته و آگهی‌های موجود نیز اغلب از نظر موقعیت مکانی، خریداران  را راضی نمی‌کند/ دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…