خانه کارمندی متری چند؟

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بالاخره بعد از چندماه بحث و بررسی، جزئیات مربوط به نحوه تحویل و قیمت خانه های کارمندی منتشر شد. براین اساس کارمندان می‌توانند با شرایطی در مدت دوسال صاحبخانه شوند.
خانه از دم قسط

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، اگرچه هنوز نیازسنجی از جامعه کارمندی انجام نشده؛ اما برآورد می‌شود سهم کارمندان از جامعه اجاره‌نشین، حدود  ۱۰ درصد است. طرح تامین مسکن کارمندان دولت، براساس آنچه در فاصله زمانی خیلی کوتاه مجموعه مطالعه و نوشتن محتوای آن انجام شده، قرار است در کل شهرهای کشور روی «زمین‌های دولتی» اجرا شود و به اصطلاح امکان خرید خانه از دم قسط را برای کارمندان فراهم کند.

خانه از دم قسط کارمندان چند ساله تحویل داده می‌شود

به‌طوری که کارمندان دستگاه‌های دولتی می‌توانند با پرداخت ۲۰ درصد از حقوق ماهانه خود به مدت ۲۵ سال- تقسیط کامل قیمت تمام شده مسکن– صاحب یک واحد مسکونی با متراژهای مختلف (از ۴۸ تا ۱۰۰ مترمربع) شوند. کارمندان متقاضی مسکن چنانچه قادر به پرداخت نقدی ۱۶ درصد از کل بهای تمام‌شده باشند، عملیات تقسیط به مدت ۲۰ سال خواهد بود و مدت زمان انتظار برای دریافت خانه‌های ساخته شده در قالب این طرح نیز به جای ۷ سال به ۲ سال کاهش پیدا می‌کند.

DELTA HOME 2 خانه کارمندی متری چند؟

دولت در این طرح از محل زمین‌های تحت مالکیت خود با سازنده‌های حاضر به مشارکت در طرح، «ساخت و ساز مشارکتی» انجام می‌دهد تا واحدهای سهم دولت به کارمندان داده شود و واحدهای سهم سازنده نیز در اختیار او برای فروش با قیمت دلخواه در بازار معاملات ملک قرار بگیرد. در طرح «تام کاد» از وام ساخت چه به شکل وام یارانه‌ای شبیه وام‌های ۴ تا ۹ درصدی مسکن مهر و چه به‌صورت وام آنی با نرخ سود ۱۸ درصد، خبری نیست بلکه سازنده‌های دارای بنیه مالی با قابلیت سرمایه‌گذاری میان‌مدت، اجازه ورود به طرح را دارند.

ساخت مسکن کارمندی متری ۴ میلیون

قطع ارتباط طرح تامین مسکن کارمندان دولت با تسهیلات بانکی، فقط به سمت عرضه محدود نمی‌شود. برای کارمندان به‌عنوان متقاضیان مسکن نیز در این طرح تسهیلاتی از محل شبکه بانکی تدارک دیده نشده است.

مقامات ارشد دولت ماه گذشته در مواجهه با گزارش بانک مرکزی درباره جهش بیش از ۱۰۰درصدی قیمت مسکن در تهران نسبت به سال گذشته، چاره کار را در «ارائه زمین مجانی» و «تسهیلات بانکی» برای افزایش عرضه مسکن تشخیص دادند. اعداد و ارقام نوشته شده در متن طرح «تام کاد» مشخص می‌کند قیمت تمام شده ساخت مسکن با احتساب هزینه زمین در این طرح حدود ۴ میلیون تومان در هر مترمربع برآورد شده است. هزینه ساخت به‌عنوان جزء اول قیمت تمام شده، به‌طور متوسط ۳ میلیون تومان و حداقل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و حداکثر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محاسبه شده است.

۳ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۲۲ ب٫ظ

    سلام
    روش خیلی خوبی است برای خانه دار شدن کارمندان

    پاسخ

  2. کوروش

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۳۴ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  3. بیگدلی

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…