بازار مسکن

وام مسکن برای مجردها

۷
62
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مجردهای پایتخت می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و مجردهایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت غیر زوج‌های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.
وام مسکن برای مجردها

وام مسکن برای مجردها هم وجود دارد. مجردهای پایتخت می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و مجردهایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت غیر زوج‌های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هرکدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش مجله دلتا ، در هفته‎ای که گذشت، قیمت اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته‎های گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرد؛ به‎طوری که قیمت برخی از اوراق تسهیلات رو به سر رسید تا حدود ۳۹ هزار تومان هم پایین آمد.

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، قیمت برخی از تسه‎ها نوسان حدود هزار تومانی را تجربه کرد، اما اکثر این اوراق بیش از ۴۰ هزار تومان دادوستد شد. به‎عنوان نمونه اوراق تسهیلات مسکن مردادماه سال ۱۳۹۶ به رقم ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان نزدیک شد. همچنین اوراق تسهیلات مسکن تیرماه ۱۳۹۶ ، مقداری بیشتر از ۴۱ هزار تومان دادوستد شد.

قیمت وام مسکن برای مجردها

 مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق، پنج میلیون و۲۸۰ هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و افراد گروه سوم، مبلغ سه میلیون و ۵۲۰ هزار تومان پرداخت کنند. البته در صورت تمایل برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان دیگر هم بپردازند.

وام مسکن برای مجردها

اوراق تسهیلات مسکن قابلیت معامله در فرابورس ایران را دارد و ارزش اسمی هر برگ، پنج میلیون ریال است. مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است. این اوراق با توجه به این‌که چقدر تا زمان اعتبارش باقی مانده، قیمتی متفاوت دارد. در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی دیگر به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.

دلیل کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن

کارشناسان برای کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن طی ماه‌های اخیر به دو نکته اشاره دارند؛ یکی «رکود در بازار مسکن» و دیگری «رشد قیمت مسکن علی‎رغم کافی نبودن وام مسکن برای خرید.» این دو موضوع سبب شده که تقاضا برای خرید اوراق تسهیلات مسکن کاهش یابد و قیمت این اوراق با شیب آرامی پایین رود.

۷ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۵۳ ب٫ظ

    وام مسکن به خودی خود ارزش آنچنانی ندارد و به میزان تبلیغات غیر واقع و بازار گرمی های بانک در نهایت خیلی دردی از خریدار دوا نمیکند بنابراین اگر خریداری مجبور نباشد بهتر است که اصلا استفاده نکند البته ما مشاوران املاک به واسطه حرفه و شغلمان و اینکه یکی از راهکارها وابزارهای کمکی برای افزایش توان خریدار میباشد آن را توصیه میکنیم اما در کل خیلی متناسب با میزان افزایش قیمت ها وام
    بانکی راه حل مناسبی نیست ضمن اینکه این میلغ ۶۰ تومن در تهران برای مجردها واقعا در مقایسه با شهرستان که ۵۰ تومن میباشد ناعادلانه و غیر کارشناسی است اگر در شهرستان ۵۰ تومن است در تهران باید حداقل ۲۰۰ تومن باشد واین تناسب از میزان افزایش قیمت ملک در تهران به سادگی قابل محاسبه میباشد ( تهران ۴ برابر شهرستان افزایش قیمت داشته ایم)

    پاسخ

  2. فرهنگ

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۱ ب٫ظ

    Good

    پاسخ

  3. محمد آراسته فر

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۵۸ ب٫ظ

    از واقعیت زندگی خیلی عقبه!!!

    پاسخ

  4. کوروش

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۳۶ ب٫ظ

    رازی ام ازت

    پاسخ

  5. هوشمند

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۰۸ ب٫ظ

    ای کاش میشد کسی چشم به وام نداشت وام به جز بدهکاری چیزی به ارمغان نمیاره…
    ای کاش باورکنیم که وام سمه

    پاسخ

  6. سلیمی

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۴۳ ق٫ظ

    خیلی خوبه واقعا

    پاسخ

  7. زارع

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۴۳ ق٫ظ

    خیلی هم عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…