وام ودیعه مسکن چقدر از مبلغ رهن را پوشش می‌دهد؟

۷
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اجاره خانه در تهران و شهرهای دیگر افزایش پیدا کرده و مستاجرانی که مجبور به جابه‎جایی هستند، برای دریافت وام ودیعه مسکن، به بانک‌ها مراجعه می‌کنند.
1 1024x700 وام ودیعه مسکن چقدر از مبلغ رهن را پوشش می‌دهد؟

به گزارش مجله دلتا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت صندوق حمایت از مستأجران پرداخت و گفت: با توجه به این که در فصل جابه‎جایی مستأجران قرار داریم و این اقشار در این ایام فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند، به دنبال تامین وام ودیعه مسکن هستیم.

وزیر اقتصاد گفت: ما به دنبال تعیین رابطه‌ای میان رهن و اجاره هستیم و در این زمینه هدف‎مان نوعی طرفداری از مستأجران است. در این راستا صندوقی را طراحی و به رئیس جمهوری پیشنهاد دادیم که در آن با سپرده‎گذرای و تأمین منابع از روش‌های پیشنهادی، وام ودیعه مسکن به مستأجران اعطا شود.

وام اجاره خانه

پوشش ۷۰ درصد رهن خانه با وام ودیعه مسکن

وی با بیان این‎که وجه نقدیِ وام ودیعه مسکن به موجران پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال طراحی شرایطی هستیم تا براساس آن وام‌های صندوق حمایت از مستأجران با نرخی تسویه‎حساب شود تا این اقشار متحمل فشار زیادتری نشوند.

دژپسند، با تاکید بر این که پرداخت این تسهیلات به دلیل تأمین منابع از درون اقتصاد موجب ایجاد تورم نمی‌شود، گفت: پیش‎بینی ما این است که تا ۷۰ درصد از مبلغ رهن خانه از محل اعتبارات این صندوق پرداخت شود، با این حال، این رقم هنوز قطعی و تصویب نشده و در دست بررسی است؛ دراین‎باره از دستگاه‌های مختلف در حال نظرخواهی هستیم.

وام اجاره خانه در بانک مسکن هنوز تصویب نشده است

 اخیراً مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن هم  اعلام کرد: هنوز طرح حمایت از بازار اجاره و راه‎اندازی شیوه پرداخت تسهیلات به مستأجران در بانک مسکن و دولت نهایی نشده است. این طرح هنوز در مرحله مطالعه قرار دارد و کارشناسان و مسئولان بانک مسکن در حال ارزیابی مدل‌های مختلفی هستند که به واسطه آن‎ها بتوان بهترین روش را برای این کار انتخاب و عملیاتی کرد.

محمد حسن مرادی افزود: راه‎اندازی صندوق حمایت از مستأجران برای پرداخت وام اجاره خانه به آن‎ها، با تکیه بر منابع مردمی و پس‎اندازهای متقاضیان، یکی از روش‌های مورد بررسی برای اجرای این کار است، حال این‎که روش‌ها و مسیرهای دیگری نیز در دست مطالعه و بررسی قرار دارد و هنوز روش نهایی برای اجرای این طرح انتخاب نشده است.

۷ دیدگاه

  1. پویا

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۵۱ ب٫ظ

    سلام وقت بخیر
    طرح خوبیه.
    ان شاءالله اجرای بشه.
    سپاس

    پاسخ

  2. سلیمی

    ۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

    بسیار عالی بود

    پاسخ

  3. زارع

    ۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

    ممنون واقعا، خیلی مفید بود

    پاسخ

  4. مسرور

    ۷ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۴۴ ب٫ظ

    خیلیم خوب
    امیدوارم زودتر این طرح اجرایی بشه

    پاسخ

  5. کوروش

    ۶ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۵۵ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  6. مسرور

    ۶ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۵۹ ب٫ظ

    بسیار عالی
    ممنون از اطلاعات خوبتون

    پاسخ

  7. ابراهیمی

    ۶ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۵۲ ب٫ظ

    در آخر دست به دامن مردم شدن است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…