ایرانگردی، دانستنی های سفر

خنک ترین شهرها در تابستان ( بخش اول)

۴
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فیروزکوه یکی از خنک‌ترین شهرها برای سفر تابستانی‌است. به دلیل کوهستانی بودن منطقه، دارای آب‌وهوایی بسیار خنک است حتی در فصول گرم سال.
شهرهای خنک

کم‌کم داریم به قلب تابستان نزدیک می‌شویم و تعطیلی مدارس موقعیتی مناسب برای سفر به خارج شهرهای محل سکونت‎مان است. اما شاید برخی خانواده‌ها به دلیل گرمای تابستان از این روزهای خاطره‎انگیز پرهیز کنند. امروز در مجله گردشگری دلتا شما را با خنک ترین شهرهای تابستان آشنا می‌کنیم.

خنک ترین شهر ها

فیروزکوه

در نزدیکی شهر تهران شهرستانی‌است به نام فیروزکوه که به دلیل کوهستانی بودن منطقه دارای آب‌وهوایی بسیار خنک است، به‎خصوص در فصل تابستان. غیر از این‎که برای تفریح و آسایش و آرامش مناسب است، طبیعت چشم‌نوازی داشته و جاذبه‌های تاریخی بسیاری نظیر کاروان‎سراها، قلعه‌های قدیمی، گورستان‌های کهن و امامزاده‌های متعدد را هم در خود جای داده است.

خنک ترین شهر ها

ماسوله

از دیگر مناطق پیشنهادی ماسوله است، این روستای تاریخی اگر یکی از خنک‌ترین شهرها نباشد، یکی از بهترین روستاها برای سفر تابستانی‌است. سرسبز و مه آلود. آب‌و‌هوایش فوق‌العاده و دارای جاذبه‌های متعددی نیز هست. ماسوله سالانه پذیرای ده‌ها‌هزار گردشگر است با معماری خانه‌هایش که آن را منحصر‌به‌فردترین روستای زیبای ایران به‌لحاظ معماری پلکانی کرده است.

شهرهای خنک

کندوان

روستای جذاب دیگری که هم آب‌وهوای خوبی دارد و هم معماری بی‌نظیر که می‌توانید حسابی عکس‌هایی جالب بیندازید، روستای کندوان است. در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز واقع شده و به ندرت نظیرش را در تمام دنیا می‌توان پیدا کرد. یکی از شگفت‌انگیزترین روستاها که خانه‌هایش بقایای آتشفشان‌هااست.

خنک ترین شهر ها

ارومیه

یکی از کلان‌شهرهای ایران ارومیه است. همچنین یکی از خنک ترین شهرها در تابستان. در آذربایجان غربی واقع شده و مناطق دیدنی بی‌شمارش حتماً شما را سرگرم خواهد کرد تا هیچ وقت از بودن در این شهر حوصله تان سر نرود. هوای ارومیه در تابستان بسیار خنک است و حتماً سفری دل‌انگیز خواهید داشت.

خنک ترین شهر ها

همدان

در منطقه غربی کشورمان و در دامنه کوهستان، شهر همدان واقع شده. مرکز استان همدان و در دامنه‌ی کوه الوند قرار گرفته. بنابراین از شهرهای سردسیر ایران بوده و علاوه بر داشتن آب‌وهوای بسیار مناسب در تابستان، می‌تواند یکی از بهترین شهرها برای دیدن جاذبه‌های گردشگری باشد.

خنک ترین شهر ها

تبریز

یکی از قطب‌های گردشگری و اقتصادی شمال غرب کشور، شهر تبریز است. آب‌و‌هوای آن در تابستان مانند سایر شهرهای شمال غربی معتدل و تا اندازه‌ای خنک است. می‌توانید خود را در سفرتان به بازدید از جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار و همچنین گشت‌وگذار در بازار بزرگ آن، مهمان کنید.

خنک ترین شهر ها

۴ دیدگاه

  1. هاتف

    ۷ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۳۱ ب٫ظ

    ایران کشور چهار فصل

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۵۲ ب٫ظ

      بلی 🙂

      پاسخ

  2. مهدی فراهانی

    ۷ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۳۹ ب٫ظ

    عالی بود.

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۵۲ ب٫ظ

      بلی ممنون 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…