معرفی ادویه جات و گیاهان دارویی برای لاغری

۳
20
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسیاری از افراد از اضافه وزن رنج می‌برند و در پی روشی مطمئن برای کاهش وزن هستند.
گیاهان دارویی برای لاغری

آیا شما هم مدت‌ها است از یک رژیم غذایی پیروی می‌کنید، ولی عقربۀ ترازوی‌تان ذره‌ای تکان نخورده است؟ صادقانه باید گفت، بیشتر آدم‌ها با این مشکلات مواجه هستند. بسیاری از آدم‌ها حتی بعد از پیروی از یک رژیم غذایی سخت نیز لاغر نمی‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از ادویه‌جات و گیاهان دارویی برای لاغری و کاهش وزن سریع که اثبات شده‎اند را بشناسید.

بهترین ادویه‌جات و گیاهان دارویی برای لاغری

گیاهان دارویی برای لاغری

۱. جینسینگ

به گزارش مجله دلتا؛ قرن‌ها است از این گیاه به عنوان دارو در کشور چین استفاده می‌شود. پژوهش‌ها نشان داده‌اند، از جینسینگ می‌توان برای درمان استرس، دیابت، کلسترول بالا و تنظیم سطح قند خون استفاده کرد. همچنین، جینسینگ به افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) و میزان انرژی مورد نیاز در طول روز نیز کمک می‌کند. از این رو، نوشیدن دمنوش (چای) جینسینگ عوامل بروز افزایش وزن را از شما دور می‌کند.

۲. چای سبز

بدون شک،‌ همواره چای سبز به‎عنوان بهترین گیاه دارویی برای لاغری شناخته می‌شود. چای سبز غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام کاتچین است. یکی از انواع کاتچین‌ها، به نام اپی‌گالوکاتچین گالات، عاملی برای افزایش متابولیسم شناخته می‌شود.

۳. آلوورا

آلوورا گیاهی بدون ریشه است که برگ‌هایی گوشتی دارد. برگ‌های آلو‌ورا حاوی ماده‌ای ژله‌ای شکل است که برای کمک به کاهش وزن کاربرد دارد. آلوورا حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به سم‌زدایی و پاک‌سازی بدن، بهبود متابولیسم و تامین برخی ویتامین‌ها برای بهبود کارکرد بدن کمک می‌کنند.

۴. دارچین

این چاشنی محبوب هندی دارای طعمی شیرین و قوی است. دارچین به تسریع متابولیسم کمک می‌کند. این چاشنی به تنظیم قند خون نیز کمک می‌کند. همچنین دارچین به سرکوب اشتها، کاهش کلسترول بد و تسریع متابولیسم کمک می‌کند.

۵. هل

هل یکی دیگر از چاشنی‌های محبوب هندی است که با طعم خاص خود، دارای خاصیت گرمازایی نیز هست. بهتر است برای بالا بردن میزان متابولیسم در بدن‌، مقداری هل به غذاهای‌تان اضافه کنید.

۶. سیر

این چاشنی سحرانگیز می‌تواند چربی‌های دور کمر را آب کند. سیر حاوی ترکیب منحصربه‌فردی به نام آلیسین است که احساس شدید گرسنگی را سرکوب می‌کند و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

۷. فلفل هندی

این ماده بافت‌های چربی را حل می‌کند و میزان جذب کالری را کاهش می‌دهد. همچنین، فلفل هندی به کاهش سطح چربی خون نیز کمک می‌کند.

۸. فلفل سیاه

فلفل سیاه

از ویژگی‌های خاص این ماده جلوگیری از شکل‌گیری سلول‌های چربی است که از این طریق می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. برای بالا بردن سرعت فرایند چربی‌سوزی، می‌توانید فلفل هندی را با فلفل سیاه ترکیب کنید.

۹. زنجبیل

طبق شواهد علمی، زنجبیل اشتها را کم می‎کند؛ یعنی با مصرف این گیاه دارویی هرگز پرخوری نخواهید کرد.

۱۰. زردچوبه

زردچوبه می‌تواند به آب شدن چربی‌های بدن کمک کند. همچنین موجب کاهش سطح کلسترول بد و کاهش التهاب نیز می‎شود.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۷ ب٫ظ

  2. وحید مختاریان

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۵۲ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  3. مهدی فراهانی

    ۶ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۵۷ ب٫ظ

    بسیار کامل و مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…