سبک زندگی

۶ راز موفقیت از ۴ انسان موفق

۳
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برنامه‎ریزی و کسب مهارت‌های مربوط به آن یکی از عوامل مهم در موفقیت است.
راز موفقیت

همه انسان‌های موفق برای رسیدن به زندگی ایدئال خود مهارت‌های مختلفی را کسب کرده و از قوانین بی‌شماری تبعیت کرده‌اند. اما آیا می‌دانید اصلی‌ترین رازهای انسان‌های موفق چیست؟ ما در این گزارش ۶ مورد از این رازها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

۱. یک ساعت مطالعه قبل از خواب

بیل گیتس، رئیس شرکت مایکروسافت، هر شب قبل از خواب حدود یک ساعت راجع به تمامی مسائل نظیر سیاست، مطالعه می‌کند.
دانشگاه اسکس در سال ۲۰۰۹ مطالعاتی انجام داد که بر اساس آن ۶ دقیقه مطالعه روزانه می‌تواند استرس را تا ۶۸ درصد کاهش دهد. از دیگر خواص مطالعه در بلندمدت، ممانعت و به تاخیر انداختن ابتلا به آلزایمر گزارش شده است که تقریباً اکثر انسان‌ها به هنگام پیری تا حدودی به آن مبتلا می‌شوند. همچنین علاوه بر خواص ذکر شده برای خواندن کتاب، مطالعه روزانه می‌تواند استرس را کاهش دهد و حافظه را قدرت بخشد.
نتایج مطالعه‌ای در دانشگاه انگلیس نشان می‌دهد که مطالعه روزانه تا ۳۲ درصد احتمال ابتلا به بیماری زوال‌شناختی را کاهش می‌دهد.

۲. خاموش کردن تلفن همراه و وسایل الکترونیکی

نور آزاد شده از صفحه تلفن‌های همراه، باعث فرستادن پیام‌هایی به ذهن ما می‌شود که ذهن ما را فعال نگاه می‌دارد و باعث می‌شود تا دستور آزادسازی مواد شیمیایی به هنگام خواب در بدن به تعویق بیفتد؛ بنابراین برای خواب ما مشکل‎آفرین می‌شود. اگر می‌خواهید شب‌ها راحت و آسوده بخوابید، تلفن همراه خود را در اتاق دیگری و دور از دسترس خود قرار دهید.

راز موفقیت

۳.قدم زدن قبل از خواب

مدیر عامل شرکت بافر، شب‌ها قبل از خواب مدتی را به قدم زدن اختصاص می‌دهد و این کار به او کمک می‌کند تا به استرس‌های روزانه خود غلبه کند و از آن‌ها خلاص شود تا بتواند بدن خود را آماده استراحت کند. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که پیاده‎روی می‌تواند خلاقیت افراد را افزایش دهد.

۴.مدیتیشن و ارتباط آن با راز موفقیت

از روش‌های آزادسازی استرس روزانه به هنگام خواب در شب، مدیتیشن است. مطالعات اخیر در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد که در بین ۱۹ هزار مورد مطالعاتی، همگی بعد از مدیتیشن به آرامش روانی رسیده بودند و در این مطالعه، مدیتیشن به‌عنوان یک روش آرامش‎بخش معرفی شده است.

راز موفقیت

۵. انجام فعالیت‌های خلاقانه

ورا وانگ، همواره قبل از خواب به طراحی می‌پردازد. شاید بهترین زمان برای انجام فعالیت‌های خلاقانه در سکوت و آرامش شب باشد. مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که سحرخیز هستند، هنگام شب در انجام فعالیت‌های خلاقانه موفق‌تر عمل می‌کنند و این یک راز موفقیت بسیار بزرگ است. این گونه افراد به هنگام شب بهتر می‌توانند مسائل منطقی را تحلیل کنند و همچنین راحت‌تر به ارتباطات بین دو موضوع پی می‌برند و در نتیجه، در فعالیت‌ها و عملیات‌های خلاقانه موفق‌تر ظاهر می‌شوند.

۶. برنامه ریزی روز بعد

مدیر شرکت اکسپرس آمریکا همواره قبل از خواب به بررسی برنامه روز بعد خود می‌پردازد؛ بنابراین قادر است صبح‌ها بعد از بیدار شدن بلافاصله به سراغ فعالیت روز و آنچه باید انجام دهد، برود. مطالعات صورت‎گرفته نشان می‌دهند که آن دسته از کسانی که شب‌ها قبل از خواب برنامه روز بعدی خود را آماده می‌کنند، می‌توانند به مراتب انسان‌های موفق‌تری باشند و بعد از مدتی می‌توانند پیشرفت‌ها و قدم‌های بزرگی در زندگی بردارند.

منبع: سایت بیتوته

۳ دیدگاه

  1. سعيد ارجمندي

    ۲۶ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۰۸ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

  2. عالی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۰۸ ب٫ظ

    خیلی عالی و آموزنده بود.باتشکر از مجله دلتا

    پاسخ

  3. مسرور

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۳۷ ب٫ظ

    بسیار جامع و صحیحه
    کاملا اثبات شده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…