اخبار مسکن

خرید خانه ارزان ؛ آیا کارمندان باطرح های اقساطی خانه دار می شوند؟

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرح خانه‎دار شدن کارمندان، به صورت اقساطی و با استفاده از زمین‌های دولتی مدتی است که با تاکید از سوی مسئولان پیگیری می‌شود. به‌رغم جدیت دست‌اندرکاران، از آن‎جا که این قبیل طرح‌ها از سوی دولت‌های مختلف ارائه و بی‌سرانجام مانده است، باعث شده تا این مورد هم، چندان از سوی متقاضیان خرید خانه ارزان با استقبال مواجه نشود.
خرید خانه ارزان

سال‌هااست که طرح‌های مسکن اقساطی توسط دولت‌ها و فعالان حوزه مسکن برای افزایش توان متقاضیان و امکان خرید خانه ارزان ارائه می‌شود، اما آن‌طور که باید و شاید خروجی قابل توجهی نداشته است. با این حال دولت در روزهای اخیر برای اجرایی کردن سومین تجربه از این نوع خانه ارزان طی ۱۲ سال گذشته، مصمم شده و وزیر راه و شهرسازی گفته که هفته‌های آینده شاهد رونمایی , از جزئیات این طرح خواهیم بود. ارائه این طرح در حالی است که جدیدترین آمارهای بخش مسکن آینده روشنی را برای این بخش از اقتصاد کشور ترسیم نمی‌کند.

کارمندان در انتظار خانه ارزان اقساطی

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، با توجه به نوساناتی که در اقتصاد کلان اتفاق افتاد، در ماه‌های اخیر یک بار دیگر مسکن اقشار ضعیف مورد توجه قرار گرفت و مسکن اقساطی به‎عنوان یکی از راهکارها مطرح شد تا این‌که روز ۲۸ خردادماه سال جاری رئیس‌جمهور از برنامه دولت برای خانه‌دار کردن کارمندان دولت خبر داد.

فردای آن روز وزیر راه و شهرسازی جزئیات بیشتری از طرح مسکن اقساطی برای کارمندان ارائه داد و تصریح کرد: طرحی با مشارکت خود دستگاه‌های اجرایی و در یک سطح فراگیر در کشور در حال تهیه هست تا کارمندان از بدو ورود به حوزه کاری خود در صندوق پس‌انداز مسکن پس‌انداز کنند.

تازه‌ترین اظهار نظر وزیر در مورد طرح دولت

محمد اسلامی  روز دوشنبه ۳ تیرماه، در حاشیه پنجمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، از رونمایی طرح تأمین مسکن کارکنان دولت در هفته‌های آتی خبر داد و افزود: بر اساس قانون سامان‎دهی زمین و مسکن و قانون پس‌انداز مسکن، طرح تأمین مسکن کارکنان دولت که مورد تاکید رئیس جمهوری است، عملیاتی و اجرایی می‌شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: طرح تأمین مسکن کارکنان دولت به این شیوه برنامه‌ریزی شده است تا کارمندان جوانی که در خدمت دولت هستند، در بدو خدمت از حقوق ماهانه آن‎ها کسر و به صندوقی واریز شود تا بعد از مدت زمانی مشخص، کارمندان دولت صاحب‌خانه شوند. به این ترتیب، کارمندان دولت می‌توانند به خرید خانه ارزان در بلندمدت امیدوار باشند.

۶ دیدگاه

  1. سپیده دم

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۷ ق٫ظ

    این طرح برای کارمندان جوانه ولی برای کارمندی که بعد از ۲۵ سال هنوز خانه دار نیست و با بلا رفتن سن هنوز اجاره نشینه چه باید کرد چه دولت مردان بلند فکر ی داریم ما …

    پاسخ

  2. کاوه

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۸ ق٫ظ

    این ها راهکار های مناسبی برای کاهش قیمت مسکن نیست. تنها راه گذاشتن مالیات تصاعدی بر خرید و داشتن ملک بیش از یک واحد برای هر نفر است. باید جلوی سوداگری و خرید ملک برای تجارت را گرفت. مسکن در تمام دنیا یک معضل است ببیند در کشور های دیگر چه میکنند. مسئول و نماینده ای که خودش چندین واحد دارد مطمئنا کاری برای کاهش قیمت نخواهد کرد.

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۴۱ ب٫ظ

    همان می توانند امید وار باشند کاملا درست است

    پاسخ

  4. مهدي

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۴۱ ق٫ظ

    الان منظور از کارمندان جوان چه کسانی رو شامل میشه؟ من که ۱۵ سال سابقه دارم و مستاجرم و کارمند رسمی به حساب میام جزو جوونا هستم یا نیستم ؟ یا اینکه یه طرح دیگه است که کلی عیب و ایراد همراشه شبیه مسکن مهر ، خواهشا کارشناسی کنید چندین روز و چندین ماه وقت بزارین بعد تصمیم بگیرین چون پول بیت المال هست و ممکنه چند ده میلیارد هزینه بشه بدون کارشناسی و طرح و برنامه ی جامع یعنی هدر دادن ثروت ملی و پول بیت المال

    پاسخ

  5. علي حنيفه پور

    ۷ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۴۲ ب٫ظ

    اگر عملی بشه طرح خوبی خواهد بود. با تشکر

    پاسخ

  6. روزبهاني

    ۶ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۴۱ ق٫ظ

    روش خیلی خوبی است برای خانه دار شدن کارمندان اگر واقعاً عملاً انجام شود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…