دکوراسیون داخلی

از سبک مدیترانه ای چه می‌ دانید؟

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سبک مدیترانه ای یکی از سبک‌های بسیار زیبا وجذاب در دکوراسیون داخلی خانه است.
سبک مدیترانه ای

با رشد و گسترش فناوری‌های نوین هر روز شاهد ابداع سبک‌های جدید در حوزه‌ی دکوراسیون داخلی هستیم. یکی از این سبک‌های زیبا و در عین حال متفاوت، سبک مدیترانه ای است.

سبک مدیترانه‌ای جزو شادترین و جسورانه‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی است که طبیعت زیبای ساحلی را مهمان منزل‌تان می‌کند. از نام این سبک روشن است که شما عناصر مربوط به دریا، خورشید و پوشش گیاهی را در طراحی داخلی خواهید داشت؛ این سبک فضای صلح و آرامش را ایجاد می‌کند.

در این سبک تلفیق رنگ‌ها و بافت‌ها حرف اول را می‌زند. چیزی که در این سبک طراحی دکوراسیون بیشتر به چشم می‌خورد، استفاده از رنگ‌های خالص است، مبلمان این سبک طراحی، اغلب محکم هستند و از چوب و پارچه اعلا با حکاکی دستی ساخته می‌شوند.

برای سایر وسایل از جمله لوستر، جاشمعی‌ها و مجسمه‌ها نیز رنگ برنز و طلایی گزینه‌ای ایدئال هستند.

سبک مدیترانه ای

پرده

پرده‌های انتخاب شده در این سبک بهتر است با رنگ‌های ملایم، روشن و بلند باشند و از پارچه‌هایی استفاده شود که فضای اتاق روشن‌تر و زیباتر به نظر بیاید. رنگ‌های سفید و گرم برای رنگ پرده‌ها بسیار مناسب هستند.

فرش

فرش یکی از فاکتورهای ضروری در دکوراسیون مدیترانه‌ای محسوب می‌شود. این سبک علی‌رغم نمای زیبا و حس گرمایی که منتقل می‌کند، می‌تواند در ادغام با فرش برای پوشش کف سالن و اتاق‌ها اصالت خود را بیشتر به نمایش بگذارد. فرش دست‎بافت اعلا برای سالن پذیرایی و فرش‌های بافت‌دار گرم، برای اتاق‌ها مناسب هستند.

دکوراسیون داخلی

وسایل تزیینی

سبک مدیترانه ای مناسب‌ترین سبک برای به نمایش گذاشتن آثار هنری دست‎ساز است. بطری‌های سرامیکی، ظروف برنزی، ظروف پذیرایی چوبی حکاکی شده و همچنین آینه‌های کارشده با رنگ، از وسایلی هستند که در تزیین خانه به سبک مدیترانه ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نور

 این اشیا با ترکیب رنگ‌های متضاد، نوعی کنتراست در فضا ایجاد می‌کنند و خانه را زیباتر نشان می‌دهند. خانه‌های مدیترانه‌ای همیشه سرشار از نور طبیعی فراوان هستند. این خانه‌ها دارای پنجره‌های بزرگند و قاب‌های نشاط‎بخش پنجره‌های این سبک، منظره‌ی زیبای طبیعت را نمایان می‌سازند.

منبع: سایت چیدانه

۴ دیدگاه

  1. محمد آراسته فر

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۰۱ ب٫ظ

    بسیار زیبا

    پاسخ

  2. یاسین

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۳۸ ب٫ظ

    خیلی با فرهنگ ما تناسب ندارد!

    پاسخ

  3. مهدی فراهانی

    ۵ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۳ ب٫ظ

    جالب بود.

    پاسخ

  4. رضوی

    ۵ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۸ ب٫ظ

    خوب و مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…