بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست

۰
18
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مراقبت از پوست و استفاده از کرم ضد آفتاب در تابستان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اما کدام کرم، مناسب‌ترین و بهترین کرم ضد آفتاب برای شما است؟
بهترین کرم ضد آفتاب

کرم ضدآفتاب از جمله مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست به‎خصوص در فصل تابستان است. از سوی دیگر انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب با توجه به جنس پوست صورت و نیز کرمی که SPF مناسب برای پیشگیری از اشعه‌های مخرب نور خورشید داشته باشد، امری مهم و اساسی است.

 SPF چیست؟

بهترین کرم ضد آفتاب

به گزارش مجله دلتا؛ SPF یا همان «Sun Protection Factor» در حقیقت فاکتور و معیار توان محافظت کرم ضدآفتاب از پوست در مقابل اشعه خورشید است. بنابراین، هرچه عدد SPF بزرگ‌تر باشد، قدرت کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید بیشتر است. هنگامی که از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنید، می‌توانید زمان ۱۰ دقیقه را ضرب در میزان SPF کرم کنید و به مقدار زمان به دست آمده، زیر آفتاب بمانید. اگر SPF کرم شما ۱۵ باشد، شما ۱۵۰ دقیقه یا به عبارتی به مدت ۲ ساعت و نیم می‌توانید در آفتاب بمانید. اگر پس از مدتی مجدداً از کرم استفاده کنید، میزان محافظت آن بیشتر می‌شود.

از SPF 30 شروع کنید و به ۵۰ برسید

بهترین کرم ضد آفتاب

هر دو اشعه UVA و UVB خورشید مضرند و سبب ابتلا به سرطان پوست می‌شوند، اما علاوه بر این، اشعه UVA عامل چین و چروک و پیری پوست و اشعه UVB عامل آفتاب‌سوختگی هم هستند.

به یاد داشته باشید حتی بهترین کرم ضد آفتاب به صورت صد‌درصد از پوست شما در برابر خورشید محافظت نمی‌کند و ضد آفتاب‌هایی با SPF بالای ۵۰ نه تنها پوشش و محافظت بهتری ندارند که حتی مضر هم هستند.

عناصر کلیدی بهترین کرم ضد آفتاب را بشناسید

بهترین کرم ضد آفتاب

یک نگاه اجمالی به عناصر تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب که روی بسته‌بندی و روی تیوپ کرم به آن‌ها اشاره شده به شما می‌گوید که این کرم برای شما مناسب است یا خیر. اگر می‌خواهید کرم ضدآفتاب از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند، باید «پوشش گسترده» یا «broad spectrum» داشته باشد. ضد آفتاب‌های «مینرال» یا معدنی، حاوی زینک هستند که مانع رسیدن اشعه‌های خورشید به پوست شما می‌شوند. از سوی دیگر، بهترین کرم‎های ضدآفتاب‌ «شیمیایی» حاوی ترکیبات شیمیایی مثل «آوبنزون» و «بیسکوتیزول» هستند که سبب محافظت و پوشش گسترده پوست در برابر آفتاب می‌شوند.

نوع پوست خودتان را بشناسید

 

بهترین کرم ضد آفتاب

بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب به صورت تخصصی برای انواع پوست طراحی و تولید می‌شوند. ضد آفتاب‌های مخصوص پوست چرب، خشک و حساس.

چه وقت از کرم ضد آفتاب‌ حاوی الکل استفاده کنیم؟

بهترین کرم ضد آفتاب

اگر از آن‌دسته افرادی هستید که دچار قرمزی پوست به صورت فصلی یا در اثر آلرژی می‎شوید، مراقب باشید از ضد آفتاب‌های بدون الکل استفاده کنید. اما اگر پوست چرب دارید و معمولاً دچار جوش و آکنه می‌شوید، بهترین کرم ضد‌ آفتاب برای شما کرم‌های حاوی الکل برای ضدعفونی کردن پوست صورت است که هم سبک‌تر هستند و هم برق و چربی پوست را بیشتر کنترل می‌کنند.

با دست و دلبازی ضدآفتاب بزنید

بهترین کرم ضد آفتاب

۲۰ دقیقه پیش از خروج از منزل یا محل کار ضد آفتاب بزنید و زمانی که در خارج از منزل هستید، آن را هر دو ساعت یک بار تجدید کنید. کرم‌های ضد آفتاب معمولاً دو سال بعد از تولید منقضی می‌شوند.

از کرم ضد آفتاب به عنوان کرم پایه آرایش استفاده کنید

بهترین کرم ضد آفتاب

یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده منظم و پیوسته از کرم ضد آفتاب این است که از آن به عنوان کرم پایه آرایش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…