طراحی داخلی

طراحی خانه ۲۰ متری ، ایده‌ های هوشمندانه

۳
10
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای زندگی در یک واحد مسکونی، نیاز به یک آشپزخانه، فضای کار، فضایی برای استراحت، یک اتاق نشیمن و سرویس بهداشتی است. اما آیا امکان دارد که چنین نیازهایی را در یک خانه‌ی 20 متری برآورده کرد؟
خانه های با متراژ کم

همان‎طور که می‌دانیم امروزه در شهرهای بزرگ، زندگی آپارتمانی رواج دارد و با افزایش قیمت مسکن می‌بینیم که روزبه‌‎روز متراژ خانه‌ها کوچک‌تر می‌شود. هرقدر آپارتمان کوچک‌تر باشد، چالش طراحی آن هم بزرگ‌تر می‎شود، چون فضایی که طراح برای جانمایی بخش‌های مختلف یک منزل مسکونی در اختیار دارد، محدود می‌شود. از آن‎جاکه در آینده نه چندان دور شاهد رشد بیشتر این آپارتمان‌های کوچک‎مقیاس خواهیم بود، در نتیجه طراحی آن‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا خواهد کرد. بنابراین بهتر است که با سبک‌ها، شرایط و ویژگی‌های چنین پروژه‌هایی از پیش آشنا باشید.

طراحی آپارتمان ۲۰ متری

اصل طراحی، انتخاب تصمیمات هوشمندانه است و یکی از مهم‌ترین مسائل موجود، استفاده بهینه از فضا است. برای زندگی در یک واحد مسکونی، نیاز به یک آشپزخانه، فضای کار، فضایی برای استراحت، یک اتاق نشیمن و سرویس بهداشتی است. اما آیا امکان دارد که چنین نیازهایی را در یک خانه‌ی ۲۰ متری برآورده کرد؟ در این‎جا نمونه‎ای از یک آپارتمان را نشان می‎دهیم که متراژ آن ۲۰ متر است، ولی طراح آن با زیرکی تمام، یک فضای بسیار کاربردی ایجاد کرده است.

خانه 20 متری

به طور حتم در فضایی با متراژ ۲۰ متر نمی‌توان توقع فضای نشیمن و اتاق خواب جدای از هم را داشت. در چنین فضایی نشیمن و اتاق خواب معمولاً در یک فضای مشترک قرار می‎گیرند. آشپزخانه با متراژ کمآشپزخانه هم در یک فضای کوچک در کنار این دو قرار می گیرد. فضای باقی‎مانده هم به سرویس بهداشتی اختصاص خواهد یافت. قطعاً به‎جز این نمی‌توان کاری کرد، اما با انتخاب چیدمان درست و ترفندهای مناسب، همین فضاها را می‌توان بسیار کاربردی کرد.سرویس بهداشتی

ساده‌گرایی پاسخی مناسب برای فضاهای کوچک

در فضاهای با متراژ کم، قطعاً نمی‌توان از عناصر دکوراتیو زیادی استفاده کرد، به همین علت بهترین پاسخ به طراحی این‎گونه فضاها این است که از سبک مینیمال (ساده‌گرایی) استفاده کنیم. در این خانه هم از پرداختن به عناصر اضافی خودداری شده است.آپارتمان کوچک

رنگ روشن، انتخابی هوشمندانه

تیم طراحی در این فضا، روی یکی از دیوارهای این آپارتمان از مصالح آجر استفاده کرده است تا جلوه‌ای متفاوت به فضای داخلی بدهد. بقیه دیوارها با رنگ سفید کار شده‎اند. در فضاهای با متراژ کم، استفاده از رنگ‎های تیره پیشنهاد نمی‎شود. رنگ سفید مناسب‎ترین رنگ برای چنین فضاهایی است. از سوی دیگر استفاده از رنگ‎های گرم به‎صورت ترکیبی، به فضا انرژی می‌دهد و آن را از حالت خنثی بیرون می‌آورد. این دقیقاً همان اتفاقی است که در طراحی این آپارتمان رخ داده است.

۳ دیدگاه

  1. نیکی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۵۱ ب٫ظ

    خیلی اموزنده بود ممنون ازاین ایدتون

    پاسخ

  2. بیگدلی

    ۴ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۵۳ ب٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

  3. مهدی فراهانی

    ۴ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۱۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…