طراحی داخلی

دکوراسیون خانه های لوکس

۳
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مفهوم لوکس شامل تمام عناصری است که مطلقاً لازم نیست، اما از نظر طرفداران زندگی مجلل و لاکچری بدون آن­­­‎ها زندگی جذابیت کمتری دارد. از نظر طراحان، لوکس به معنی کیفیت، راحتی، منحصربه‎فرد بودن و توجه به جزئیات است.
خانه لوکس

زمانی که اسم خانه های لوکس و لاکچری به گوش‌مان می‌خورد، خانه‌هایی گران‎قیمت با نماها و تزئینات بسیار خاص و با امکانات زیاد مثل استخر، زمین بازی، اتاق خواب مجلل و… در ذهن ما تداعی می‌شود.

از نظر طراحان، لوکس به معنی کیفیت، راحتی، منحصربه‎فرد بودن و توجه به جزئیات است. اما باید دید که خریداران خانه‌های لوکس باید چه مواردی را در این خانه‎ها مورد توجه قراردهند؟

در گزارش اختصاصی مجله دلتا، مواردی را که در دکوراسیون و طراحی داخلی برای خریداران این خانه‌ها مهم است، بخوانید:

خانه‌های دوبلکس و تریپلکس با پله‌های عریض

خانه‌ی لوکس بدون داشتن ورودی چشمگیر و پله‌های عریض، معنایی ندارد. دقیقاً همان چیزی که در تصور اول از خانه‌های لاکچری در نظر داریم، همان پله‌هایی است که شکوه خانه‌های اشرافی را تداعی می‌کند.

خانه لوکس

تکنولوژی

این روزها تأثیرات تکنولوژی بر کسی پوشیده نیست. طرفداران خانه‌های لوکس هم به دنبال این هستند که به شیوه‌ای منحصربه‌فرد از کاربرد تکنولوژی در خانه‌های خود استفاده کنند. مثلاً زمانی که در سفر هستند، با فشاردادن یک دکمه روی گوشی آیفون، درِ خانه را قفل کنند، دمای خانه را تغییر دهند، چراغ‌ها را خاموش یا روشن کرده یا خانه را از راه دور کنترل کنند.تکنولوژی در خانه های لوکس

آشپزخانه با تجهیزات کامل

همان‎طور که می‌دانید آشپزخانه قلب خانه است و طراحی آن اهمیت ویژه‌ای دارد. در خانه‌های لوکس تجهیزات آشپزخانه بسیار باکیفیت و کامل است.آشپزخانه با تجهیزات کامل

استخر روباز

یکی از بخش‎هایی که در خانه‌های لوکس پای ثابت دکوراسیون خارجی است، همان استخر روباز است با محوطه‌سازی بسیار زیبا. در اکثر مواقع بیش از این‎که این‎گونه استخرها به‎عنوان یک حوضچه بزرگ برای آب‎تنی تعریف شود، به‎عنوان یک آب‎نما و دریاچه تزیینی کاربرد دارد. همین دیدگاه باعث شده تا صاحبان خانه‌های لوکس و ویلایی روی طرح استخر روباز خانه خود، حساسیت و وسواس بیشتری داشته باشند.

آن‎ها تمایل دارند که یک دریاچه مصنوعی کوچک در حیاط خانه‎شان داشته باشند که در شب و روز جذابیت و زیبایی فضای خارجی منزل را چندین برابر کند.استخر روباز

موقعیت مکانی

مهم است که یک خانه با این همه تجهیزات در کجای شهر، ساخته شود، در یک منطقه خوش آب‎وهوا که حس و حال بهشت را برای صاحب خانه ایجاد کند، یا مکانی که آلودگی هوا، او را از زندگی سیر کند؟منطقه خانه های لوکس

 اتاق بازی و فیلم

یکی از جذاب‌ترین فضاها در خانه‌های لوکس، اتاق بازی و فیلم است.

 اتاق بازی و فیلم در خانه لوکس

 حمام عجیب

تعجبی ندارد که یک خانه عجیب و غریب به یک حمام عجیب نیاز داشته باشد. مکانی که قرار است آرامش‎بخش‎ترین لحظه زندگی در آن‎جا بگذرد. برخی از حمام‎های لوکس امروزی، به بزرگی یک اتاق خواب مجلل هستند. بسیاری از حمام‌های لوکس سفارشی، یک قسمت استراحت در خود دارند و با نصب سنگ مرمر، کارهای چوبی زیبا و کاشی‌های سفارشی در دیوار‌ها و کف ساخته شده‎اند.

حمام در خانه لاکچری

 اتاق ورزش

کسانی که اهل زندگی لوکس و تجملاتی هستند، احتمالاً تمایلی ندارند که در باشگاه‌های عمومی ورزش کنند. به جای آن در خانه خود و با مربی خصوصی تمرینات ورزشی را انجام می‌دهند.

اتاق ورزش

 اتاق خواب مجلل

پارچه‌های ساتن و چوب‌های مرغوب با تزئینات زیاد، فضای اتاق را سلطنتی می‌کند. در این نوع دکوراسیون، پرداختن به جزئیات اهمیت زیادی دارد. مبلمان و لوسترهای کلاسیک، از مواردی است که فضا را مجلل‌تر می‌کند.

 اتاق خواب مجلل

۳ دیدگاه

  1. ثابتی

    ۲ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۴۶ ب٫ظ

    من از این خونه ها میخوام

    پاسخ

  2. امجد

    ۲ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۳۱ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. علی فرجی

    ۲ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۲۹ ب٫ظ

    بعله خیلی شیک و مجلل
    معلومه که فقط ثروتمندان میتونند چنین خونه ها با وپژگیهای تقریبا منحصر بفرد، داشته باشند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…