محوطه سازی

ایده هایی برای ساخت و دکوراسیون حیاط خلوت

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حیاط خلوت خانه‌ی خود را به باغچه‌ای زیبا و دلنشین تبدیل کنید.
دکوراسیون حیاط خلوت

حیاط خلوت یکی از فضاهای مهم خانه‌ها و آپارتمان‌های مسکونی است که اغلب به حال خود رها می‌شود. اما خوب است بدانید که با انجام ترفندهایی کوچک می‌توانید در این فضای غیر قابل استفاده، زیبایی بی‌نظیری خلق کنید.

به گزارش مجله دلتا برای داشتن حیاطی زیبا و دستیابی به دکوراسیون حیاط خلوت با استفاده از وسایل دکوری، طراحان ایده‌هایی جالبی را پیشنهاد می‌کنند که در این مطلب برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

یک فضای دنج بسازید

تصور این‎که بتوان از یک فضای متروک که به‌عنوان انباری استفاده می‌شود، یک محیط شاداب و جذاب ساخت، می‌تواند برای همه‌ی آدم‌های خلاق، اتفاق زیبایی باشد؛ بنابراین توجه داشته باشید که هدف از ساخت حیاط خلوت علاوه بر زیبایی بصری دستیابی به محیطی دنج و آرام است.

برای درست کردن این فضا و تجربه‌ی داشتن دکوراسیون حیاط خلوت، نیاز نیست وقت و انرژی زیادی هدر دهید، کافی است که بر اساس  متراژ محیطی که در اختیار دارید، مدل‌های مشابه را تماشا کنید و با الهام از آن‎ها فضای دلنشین حیاط خلوت آپارتمان خود را بسازید.

از آب استفاده کنید

صدای آرام‌بخش آب می‌تواند برای لحظاتی هرچند کوتاه، شما را از درگیری‌های زندگی روزمره رها کند. استخر، جکوزی، حوضچه یا حتی یک فواره‌ی ساده می‌تواند چنین فضایی را برای شما ایجاد کند.

حتی اگر محیط حیاط خلوت آپارتمان مسکونی یا خانه‌تان فضای بزرگی ندارد، می‌توانید از حوض‌ها یا آبنماهای کوچک در این فضا استفاده کنید. این آبنماها حس خوبی به فضای شما خواهند داد.

دکوراسیون حیاط خلوت

 چهارپایه یا صندلی‌

صندلی‌ها یکی از عناصر بسیار مهم برای چیدمان حیاط خلوت هستند؛ بنابراین در انتخاب و خرید آن‎ها باید دقت کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از صندلی‌های قابل حمل، در داشتن فضای مفید بیشتر به شما کمک می‎کند. شما می‌توانید از این  نوع صندلی‌های سبک برای بزرگ‌تر و بازتر کردن فضا استفاده کنید. این نوع صندلی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که فضای بیشتری برای نشستن افراد داشته باشید.

صندلی حیاط خلوت

استفاده از مجسمه

معمولاً یافتن فضایی مناسب در داخل خانه برای مجسمه‌های بزرگ مشکل است. اما در فضای باز، نه تنها این مشکل وجود ندارد، بلکه استفاده از مجسمه جلوه‌ی بیشتری هم دارد.

شومینه

شومینه به‌عنوان یک نقطه کانونی مانند آهن‎ربایی عمل می‌کند که همه را به سمت خود کشیده و فرصت مناسبی برای دورهمی و مهمانی‌های طولانی برای‌تان فراهم می‌کند.

شومینه حیاط خلوت

از گیاهان و گلدان های زیبا استفاده کنید

در مقایسه با فضاهای باز معمولی، استفاده از گیاهان داخل گلدان یا سطوح خلاقانه‌ی دست‎ساز به فضای شما رنگ، بافت و چیدمانی متفاوت و متنوع‌ هدیه می‌دهد.

گیاهان آپارتمانی

یک آشپزخانه در فضای باز خود برپا کنید

آشپزخانه‌ای متناسب با سلیقه خود بسازید که نگهداری آن نیز آسان باشد. از یک پیش‌خوان با فضای کافی برای کار و نگهداری وسایل استفاده کنید. یک سینک ظرف‎شویی، پریز برق برای مخلوط‎کن و سایر وسایل برقی یا یک یخچال کوچک به راحتی و آسایش شما می‌افزایند. اما مهم‎ترین قسمت آشپزخانه، فر مخصوص پیتزا و ساخت فضایی برای باربیکیو است.

یک نظر

  1. دهنوی

    ۲ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

    واقعا این فضاهای مرده رو چقدر قشن و زیبا میشه زنده کرد !!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…