تأثیر رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی خانه

۵
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی خانه جرئت و جسارت می‌خواهد. در حالی که با این رنگ می‌توان فضای منحصر به فرد و جالبی را در خانه ایجاد کرد، اما اگر به صورت غیرحرفه‌ای از آن استفاده شود، قطعاً دچار خشم و کمی آشفتگی روحی خواهید شد. پس با داشتن کمی دانش در رابطه با ترکیب رنگ‎ها و دیدن نمونه‌های مختلف از دکوراسیون داخلی، می‌توان فضایی جذاب و خاص خلق کرد.
رنگ قرمز در خانه

رنگ قرمز با مفهوم شور و عشق، جنبش و خشم شناخته می‎شود. این رنگ حس گرما و انرژی زیادی را به شما منتقل می‌کند. پیشنهاد مجله دلتا برای کسانی که علاقه‌ دارند رنگ قرمز را در خانه به کار ببرند، این است که آن را به طور مناسب با دیگر رنگ‌ها  ترکیب کنند. با این مطلب همراه باشید تا پیشنهادهایی را برای شیوه ترکیب این رنگ گرم و زیبا با دیگر رنگ‌ها  ببینید.

ترکیب رنگ قرمز با سفید

از آنجا که رنگ قرمز بسیار هیجان‎برانگیز است، اگر در نظر دارید فضا را متعادل کنید، بهتر است که قدرت رنگ سفید را از یاد نبرید. ترکیب رنگ سفید و قرمز در دکوراسیون داخلی باعث ایجاد حس آرامش خواهد شد. بهتر است این ترکیب رنگی را در نقاطی از خانه که عموماً برای گذراندن وقت و صحبت با یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌ کار ببرید.رنگ قرمز با سفید در دکوراسیون داخلی

ترکیب این دو رنگ اعجاب‎انگیز برای استفاده در دکوراسیون آشپزخانه را نیز از یاد نبرید، چراکه آرامش و انرژی به وجود آمده از ترکیب این دو رنگ در تحریک اشتها بسیار مؤثر است.

ترکیب رنگ قرمز با رنگ‌های خنثی

رنگ های خنثی مانند رنگ‌های طوسی، خاکستری، دودی و رنگ‌های دسته کرم، بژ و شیری، نقره‌ای، شنی، پلاتینی رنگ‌هایی هستند که به عنوان رنگ‌های بی‌طرف و خنثی در دکوراسیون کاربرد دارند.رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی
کاربرد این‎گونه رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی بسیار زیاد است. چه طرفدار سبک مدرن باشید، چه کلاسیک، این رنگ‌ها آرامش خاصی در فضا ایجاد می‌کنند.

مبلمان قرمز

ترکیب رنگ قرمز با رنگ های سرد

اگر طرفدار ترکیب رنگ‌های سرد با گرم هستید، انتخاب رنگ آبی روشن با قرمز بسیار جالب است، زیرا رنگ قرمز در ترکیب با رنگ آبی، شاداب و زنده به نظر می‌رسد.10 Chic Ways to Decorate in Red White Blue stripes 1 تأثیر رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی خانه

یک پیشنهاد جالب هم ترکیب این رنگ با بنفش است. ویژگی جالب توجه رنگ بنفش، این است که در کنار رنگ‎های گرم، ماهیتی سرد دارد و در کنار رنگ‎های سرد، ماهیتی گرم دارد. اگر رنگ قرمز را با رنگ بنفش ترکیب کنید، گرمای رنگ قرمز شکوه و جلوه‌ ویژه‌ای به فضا خواهد داد.

رنگ بنفش و قرمز در دکوراسیون داخلی

کاربرد رنگ قرمز در خانه

رنگ قرمز می‌تواند هم به عنوان رنگ دیوار به کار برده شود و هم رنگ مبلمان یا آثار هنری. بستگی به سلیقه خودتان تصمیم می‌گیرید که این رنگ را چگونه در دکوراسیون داخلی خانه‌تان به کار ببرید. از آنجا که رنگ‌ها در روحیه و حتی عملکرد ذهنی و جسمی تأثیر می‌گذارند، بسیار مهم است که در ابتدا به خواسته‌ها و نیازهای خودتان توجه کنید. مثلاً اگر تمایل دارید که در حین میل کردن غذا، اشتهای بیشتری داشته باشید، حتماً انتخاب رنگ قرمز برای ناهار خوری خانه بسیار گزینه مناسبی است. اگر رنگ اتاق خواب‌تان سرد است، مثلاً به رنگ آبی است، حتماً استفاده از آثار هنری یا مبلمانی به رنگ قرمز، هیجان مورد علاقه‌تان را  تأمین می‌کند.

ناهارخوری

با ترکیب مناسب رنگ‌ها خانه‌ی رؤیایی خودتان را داشته باشید.

۵ دیدگاه

  1. مهدی مختاری

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۴۶ ب٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

  2. شعبانی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۴۶ ب٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

  3. بیگدلی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۴۵ ب٫ظ

    قرمززززو عشقه

    پاسخ

  4. شادمان

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۲۴ ب٫ظ

    perfect

    پاسخ

  5. سلیمی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۲۰ ب٫ظ

    بسیار هیجان انگیز بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…