معماری آلمان

قلعه عجیب بورگ التز

۱
38
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این قلعه عجیب و زیبا از سه قلعه در یک ساختار تشکیل شده و شکل آن یکپارچه نیست.
قلعه عجیب

قلعه عجیب بورگ التز ( Burg Eltz ) یک خانه روستایی بزرگ است که روی صخره‎ای بلند و میان جنگلی پر از درخت قرار گرفته است. نمایی از این  قلعه تاریخی و زیبا  روی اسکناس‌های ۵۰۰ یورویی آلمانی‎هااست که نشانه اهمیت و ارزش آن است.

این قلعه غیر از دفاع در برابر دشمنان، زندگی اشراف‎زاده‎های قدیم را نشان می‎دهد.

معماری قلعه بورگ التز

به گزارش اختصاصی مجله دلتا، این قلعه عجیب و زیبا از سه قلعه در یک ساختار تشکیل شده و شکل آن یکپارچه نیست. قدمت قلعه بورگ التز به قرون وسطی می‎رسد. از سه قسمت تشکیل شده که شامل: خانه شیر طلایی، خانه شیر نقره‎ای و خانه شاخ‎های بوفالو  می‎شود که هر کدام از آن‎ها دارای ساختمانی چهار طبقه و استثنایی دارند.

قلعه عجیب

خانواده التز که صاحبان این قلعه هستند، در طول دوره‎های مختلف این ساختمان را با معماری‎های گوناگونی ساخته‎اند. به‎عنوان مثال ساختمان‎های Rubenach به سبک گوتیک بوده که روی نحوه تابش نور و ارتفاع تاکید بسیار داشته‎اند یا ساختمان‎های Kempenich که در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده، پیچیدگی‎های اولیه مدرن با پایه‎های ۸ ضلعی و همچنین برج‎هایی از جنس چوب را به نمایش گذاشته است.

فضای داخلی قلعه بورگ التز

 دریکی از اتاق‎های خواب که پشت دیوار قرار گرفته، یک کلیسای کوچک قرار دارد، بایک آشپزخانه سرد و تاریک در انتهای خود نمونه‎ای از یخچال‎های قرون وسطی را نشان می‎دهد. این یخچال از جنس سنگ است و در آن خنک نگه داشتن شیر و پنیر به مدت طولانی امکان‎پذیر بوده است.

بورگ التز

 درون قلعه التز ترکیبی از دکوراسیون و مبلمان قرون وسطایی و مدرن است. حدود ۸۰ اتاق مختلف دارد که بیشتر آن‎ها شومینه دارند.

  جالب این‎جااست که به شیوه آغاز معماری دوره مدرن،  توالت‎هایی در داخل این قلعه ساخته شده که دارای سیستم آبرسانی با آب تمیز است که از طریق لوله کشی از پشت بام و چکیدن آب مورد استفاده قرار می گرفته است.

گردش هوا در داخل قلعه از طریق چندین اتاق صورت می‎گیرد و پرده‎های آن، که روی دیواره‎های طبقه همکف نصب شده، قابل کنترل است.

بورگ التز

قلعه بورگ التز به شایستگی بازسازی شده است و موجب شده تا برخی از سبک‎های معماری مختلفی که در اینجا وجود داشته به صورتی مرتب  و یکپارچه تغییر یابد. به طوری که زمانی که شما به این قلعه نگاه می‎کنید آن را به صورت یک ساختمان یکپارچه مشاهده می‎کنید، نه به شکلی که تصور کنید از سه بخش جداگانه تشکیل شده است.

یک نظر

  1. مسرور

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

    وااااای خدای من شـــاهکــاره
    بینظیره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…